• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

szymon3000

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
żeby nie zaśmiecać forum nowym tematem -(bo dla mnie to katastrofa) właśnie pod "górkę" na wiadukt jak i stację Koszalin od strony Słupska za nic w świecie nie może podjechać EP07+TEM2+20 beczek (budyń i niebieska TEM2) jęczy tak jak nigdy nie słyszałem (pada deszcz) ,aż sylwestra robi na torach - pytanie , bo to nie pierwszy raz się zdarza - czy kierowca jest kretyn i za wolno wspina się pod górkę czy ten z nastawni jest kretyn i daje jakieś dziwne znaki , bo przed górką światła jakieś mają ..... no i sie najęczała , cofneli do tyłu ,wyła niemiłośiernie i coś pierd..... przejazd kolejowy zablokowany już 30 minut - dobrze że po 23:00.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.889 526 30
Trochę uporządkować myśli by się przydało przed klepaniem w klawiaturę. O co tu chodzi, jaki "sylwester" (aż sylwestra robi na torach)? Jaki "kierowca"? O jakie "dziwne znaki" chodzi"? Co to za "przed górką światła jakieś mają"? Czy to pisał miłośnik kolei, czy dziecko, które o kolei nie ma pojęcia?
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.077 115 11
żeby nie zaśmiecać forum nowym tematem -(bo dla mnie to katastrofa) właśnie pod "górkę" na wiadukt jak i stację Koszalin od strony Słupska za nic w świecie nie może podjechać EP07+TEM2+20 beczek (budyń i niebieska TEM2) jęczy tak jak nigdy nie słyszałem (pada deszcz) ,aż sylwestra robi na torach - pytanie , bo to nie pierwszy raz się zdarza - czy kierowca jest kretyn i za wolno wspina się pod górkę czy ten z nastawni jest kretyn i daje jakieś dziwne znaki , bo przed górką światła jakieś mają ..... no i sie najęczała , cofneli do tyłu ,wyła niemiłośiernie i coś pierd..... przejazd kolejowy zablokowany już 30 minut - dobrze że po 23:00.
Panowie, jak dla mnie to wygląda to na relacje "na żywo", wiec nie byłbym taki ostry dla kolegi Szymona. Proszę spojrzeć na piękne ukazanie dramaturgii tej sytuacji - coś wyło, coś jęczało, jakieś światła, "sylwester".. toż to prawie jak "Dziady"!
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.014 85 11
No, no .... ciekawe. A słyszałeś o cofnięciu do .... przodu???
Kiedyś jeden "wszechmądry" tłumaczył mi to następująco"...jedziesz tyłem ,stajesz i kawałeczek podjeżdzasz w drugą stronę no to
wtedy cofasz do przodu..."o_O
Panowie, jak dla mnie to wygląda to na relacje "na żywo", wiec nie byłbym taki ostry dla kolegi Szymona. Proszę spojrzeć na piękne ukazanie dramaturgii tej sytuacji - coś wyło, coś jęczało, jakieś światła, "sylwester".. toż to prawie jak "Dziady"!
Ale raczej na pewno nie te Mickiewicza.;)
 

szymon3000

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Panowie, jak dla mnie to wygląda to na relacje "na żywo", wiec nie byłbym taki ostry dla kolegi Szymona. Proszę spojrzeć na piękne ukazanie dramaturgii tej sytuacji - coś wyło, coś jęczało, jakieś światła, "sylwester".. toż to prawie jak "Dziady"!
a więc opisałem sytuacje na żywo to fakt , iskry z pod kół to fakt ,światła to semafory , sytuacja powtarza się dość często , nie znam się wogóle na nazewnictwie jak i żargonie waszym kolejowym - zadam bardziej prosto pytanie - "dlaczego skład (pociąg ?)hamuje (jest zwalniany?) przed górką (wzniesieniem ?) o znacznym nachyleniu , a potem sypią się iskry - lokomotywa wyje i nie może podjechać w żaden sposób ????? Jaśniej ??
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Skład nie hamował tylko nie mógł wjechać pod górkę bo mokre szyny nie zapewniały odpowiedniej przyczepności. "Sylwester" powstał od ślizgających się kół. Żadna rewelacja
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Ostatnio edytowane:

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
...Tak patrzyłem na zdjęcia z linku - widać, że popękały podkłady betonowe. Czyżby pustka pod torem była, bo tak jakby się grunt zapadł...?
Tak właśnie podbija się tor że tłuczeń jest bardziej zbity przy szynach a po środku mniej. Gdyby podbić podkład po środku to zaraz by pękł bo przejazd pociągu powodował by jego wyginanie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki