• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.542 34 1
Linia 32 łącząca Białystok z Czeremchą wielokrotnie już była szykowana do zamknięcia ale na szczęście ruch towarowy był na niej potrzebny, więc robiono różne prowizorki. Przed kilkoma laty zwiększono nawet prędkość dla szynobusów do 60km/h. Teraz linia ta miała odciążyć remontowaną "Rail Baltica" Na stare tory wjechały Class 66 (21 ton nacisku na oś). Każdy miłośnik tej linii zaczął przebierać nogami z niepokoju - czy wytrzyma? No i nie wytrzymała. Zdjęcie zapowiedź z Rynku Kolejowego (autor M. Koczorowski) reszta w linku.
http://www.rynek-kolejowy.pl/50102/wykolejenie_w_strabli_zdjecia.htm
Wykolejenie w Strabli.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
A co ma obecność JT42CWRM na 32-ce do pękniętej obręczy koła, która była przyczyną wykolejenia? Po drugie Michale doczytaj o oddziaływaniu na tor lokomotyw tej klasy a np. gagarinów
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.542 34 1
A co ma obecność JT42CWRM na 32-ce do pękniętej obręczy koła, która była przyczyną wykolejenia? Po drugie Michale doczytaj o oddziaływaniu na tor lokomotyw tej klasy a np. gagarinów
Tak, wiem. Wczoraj były spekulacje i poniosło mnie. Dziś wiadomo, że to nie szyna i nie podkłady tylko wspomniana przez Ciebie obręcz. Odszczekuję :oops:. Po prostu każdy kto zna te linię najbardziej boi się, że nie wytrzyma obciążeń. Natomiast bardzo mnie zaciekawiłeś tym oddziaływaniem na tor - gdzie mogę coś doczytać? Dopiero w grudniu wpuszczono na tę linię lokomotywy sześcioosiowe - rozumiem że to kwestia wpisywania się w łuki tego typu taboru, drugim kryterium był nacisk na oś, a o co jeszcze może chodzić? Jakaś malutka podpowiedź? :niepewny:
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
No właśnie o cała budowę układu biegowego. Odsprężynowanie prowadzenie zestawów sposób prowadzenia wózków.
np. Class66 ma osie prowadzone tak ze na łukach ustawiają się zgodnie z promieniem łuku.
Gagarin czy Tamara maja przesuwne skrajne osie, ST43 sprzęg miedzywózkowy.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
Brzeszcze Kopalnia. Swoją drogą to maszynista przejechał ponad kilometr z Jawiszowic z wykolejonym drugim członem i nic nie wiedział, dopiero na rozjazdach go "przystawiło".Podobno coś się urwało z lokomotywy. Niezłą "demolkę" w srk nam zrobił.
 
Reakcje
1.781 13 0
Warszawa Wesoła - Zderzenie SKMek - EZT - cały przód wygięty w pałąk - masakra....:eek::eek::eek::eek:[DOUBLEPOST=1392011006][/DOUBLEPOST]Do zderzenia doszło o 5.35 dziś rano......
EZT najechał na tył stojącego ELF'a
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.888 526 30
Tu świetnie widać różnice w konstrukcji sprzed kilkudziesięciu lat i współczesnej. Dla tych, którzy wątpili i wysmiewali to: dlatego właśnie nowe pojazdy mają takie "kosmiczne" czoła.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki