• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.534 34 1
No to jest chyba białostocki czarny punkt na kolei. To tu właśnie skład Orlenu przyfasolił w towarowy skład z propanem-butanem, co unieruchomiło stację na wiele tygodni. Przed katastrofą w 2010r Białystok - miejsce katastrofy kolejowej. - YouTube był tam dwutorowy zjazd na grupę przyjazdowo-wyjazdową. Przyczyną było niedostrzeżenie przez maszynistę Orlenu semafora kształtowego wskazującego Sr1 "Stój", który był zasłonięty częściowo przez słupy elektrycznej sieci trakcyjnej. Skład drugi ponadto został wyprawiony kilka minut przed planowym odjazdem. Na filmie widać także zjazd do Energetyki. Odbudowa trwała wiele lat (Polska B?) i była bardzo okrojona. Powstał tylko jednotorowy zjazd na grupę przyjazdowo-wyjazdową, a Energetyka otrzymała wyjazd tylko na tor Białystok Centralny - Białystok Starosielce, a nie jak dawniej na wszystkie tory. Osłonięty tylko żeberkiem ochronnym (bez tarczy manewrowej) aby było taniej. Teraz jest tam "ciasno" z powodu przebudowy stacji. Z czterech torów (dwa do Wa-wy, jeden do Bielska Podl. i jeden do Ełku) czynne są tylko dwa (bielski i jeden warszawski). Ze zdjęć z wypadku wynika, że zmodernizowana ST48 rozkraczyła się na angliku łączącym tory z grupy wyjazdowo-przyjazdowej z torem do Bielska i wykolejając się zablokowała następny rozjazd na jednym z torów warszawskich. Za tym przebiegiem wypadku może przemawiać także to, że ruch po torze do Bielska przywrócono dużo później niż do Warszawy.
Na Podlasiu ostatnio było pechowo. Dużego arbuza chciał się pozbyć kierowca TIR-a, a na małego arbuza zaczaił się kierowca osobówki. Piszę żartobliwie, bo z relacji w Kurierze Porannym skąd pochodzą zdjęcia wynika, że nie było ofiar śmiertelnych.
EKSTERMINACJA ARBUZÓW
Polowanie na arbuzy 1.jpg

TERMINATOR
Polowanie na arbuzy 2.jpg


MAŁY ARBUZ (na linii gdzie od niedawna po dziesięcioleciach przywrócono ruch kolejowy)
Polowanie na arbuzy 3.jpg
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.013 114 11
@bstok70 podtrzymując watek humorystyczny, ja za wypadki winię arbuzy. Bo co jak co, ale nawet najstarsi białostocczanie nie pamiętają żeby na polskich ziemiach występowały arbuzy. Ziemniaki czy kapusta to i owszem. Ale arbuzy!! Ach, Panie ta Unia...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.813 79 12
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/zderzenie-lokomotyw-w-kostrzynie-zdjecia-103773.html

Zapomnieli dopisać, że zderzenie nastąpiło na Nadodrzance, a jeśli dobrze pamiętam, to stacja ma na dolnym poziomie część okręgów nastawczych na pędniach..., górny ma jeszcze semafory kształtowe.
Zdarzenie było w tym rejonie
https://www.google.com/maps?q=52.597954,14.648395&entry=gps&shorturl=1

Pozdrawiam,...

Ps. po stacji kręciłem się w 2018ym roku przy okazji festiwalu PolandRock
Można odnieść nieodparte wrażenie, że siódemka jechała pod prąd. I stuknęli się na wejściu (lub wyjściu patrząc z siódemki) w zakręt, więc nie mogli się widzieć odpowiednio wcześniej.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
okręgów nastawczych na pędniach..., górny ma jeszcze semafory kształtowe.
Okręgi nastawcze "na pędniach", semafory kształtowe... a co to ma wspólnego z wypadkiem?
Lokomotywa i pociąg znalazły się na jednym torze w tym samym czasiw i jest pytanie co do tego doprowadziło?...
Kto popełnił błąd - maszynista czy dyżurny ruchu? Dobrze że wypadek bez większych następstw w przeciwieństwie do tego w Czechach....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.681 520 30
Okręgi nastawcze "na pędniach", semafory kształtowe... a co to ma wspólnego z wypadkiem?
Lokomotywa i pociąg znalazły się na jednym torze w tym samym czasiw i jest pytanie co do tego doprowadziło?...
Kto popełnił błąd - maszynista czy dyżurny ruchu?
No właśnie może (choć nie musi) mieć sporo. W urządzeniach mechanicznych zwykle nie ma izolacji torów, a kontrola niezajętości torów stacyjnych odbywa się przez obserwację torów z nastawni przez dyżurnego lub nastawniczego, a w takiej sytuacji jest techniczna możliwość ustawienia dwóch przebiegów z przeciwnych kierunków na ten sam tor, jeżeli nie jest to wykluczone innym położeniem zwrotnic. To byłby błąd dyżurnego (nastawniczego), ale w urządzeniach przekaźnikowych byłoby to niemożliwe (przy sprawnie działających urządzeniach srk). Ale to wszystko to spekulacje, poczekajmy na więcej informacji.
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
147 3 0
Niech każdy czyta na portalu, który uważa za wiarygodniejszy. Albo w celu porównania i weryfikacji wiadomości.
A wydarzenie jest tragedią dla wielu osób. Lingi podałem tylko dlatego że w informacji o wypadku nic więcej nie było
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
Muszę uściślić post Andrzeja ze środy bo jest niefortunnie napisany i może wprowadzać w błąd. Otóż w urządzeniach mechanicznych podstawowym sposobem sprawdzania wolności torów jest sprawdzenie wzrokowe i w związku z tym istnieje możliwość pomyłki i przyjęcia pociągu na tor uprzednio już zajęty, ale nie jednocześnie jak można zrozumieć z postu Andrzeja. Nie ma możliwości jednoczesnego podania dwóch semaforów na "Wolna droga" na ten sam tor w tym samym czasie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki