• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
362 98 10
bo mu go musimy powtórzyć jeżeli jest dyktowany przez radiotelefon
Powtarza się także podczas doręczenia.
Wyjazd na tor lewy następuje po doręczeniu lub podyktowaniu przez rtf rozkazu pisemnego ( dawniej szczególnego) N.:p
Każda informację jaką otrzymuje maszynista tak przez rtf jak i osobiscie przed przyjęciem i podpisaniem powinna zostać omówiona z doręczającym, powtórzona i jeżeli jest podana na papierze-podpisana.:p
 
Ostatnio edytowane:

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
362 98 10
że nie ma prawa wystąpić jakaś usterka i nie można podać semafora lub SZ wraz z W24.
Wystarczy że spali się chociaż jedna z żarówek tak na semaforze jak i w wskaźniku W24, a semafor nie posiada komory światła sygnału zastępczego lub linia jest nie przystosowana do prowadzenia ruch jednotorowego-dwukierunkowego. Wtedy dyżurnemu pozostaje tylko rozkaz pisemny N. Podyktowany przez rtf, ale też doręczony osobiście. Dawniej ten rozkaz mógł być tylko doręczany.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
Powtarza się także podczas doręczenia.
Wyjazd na tor lewy następuje po doręczeniu lub podyktowaniu przez rtf rozkazu pisemnego ( dawniej szczególnego) N.:p
Każda informację jaką otrzymuje maszynista tak przez rtf jak i osobiscie przed przyjęciem i podpisaniem powinna zostać omówiona z doręczającym, powtórzona i jeżeli jest podana na papierze-podpisana.:p

Pokaż punkt w instrukcji, który o tym mówi :)

Punkt 11 paragrafu 58 Ir-1 mówi:

"Pracownik doręczający rozkaz pisemny powinien o jego treści powiadomić ustnie pracownika otrzymującego rozkaz pisemny, a pracownik otrzymujący powinien sprawdzić treść rozkazu pisemnego i wpisać czas jego doręczenia"

Nie muszę nic powtarzać, mam podpisać.

I od razu zaznaczam, jak było x lat temu nie wiem, nie interesuję się tym. Ja się posługuję obecnymi przepisami bo te mam respektować :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.866 525 30
Koledzy, dość dyskusji o zatrzymywaniu się przed przejazdem kolejowym w tym dziale. Wszystkie wątki zostały przeniesione do wątku "Rower a samochód - stosowanie się do przepisów" w dziale "Gadki - szmatki", gdzie już o tym dyskusja była. Kto będzie miał ochotę, przeczyta sobie także wcześniejszą wymianę zdań. Ten wpis zostanie usunięty jutro.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 443 99
Ja to nie wiem jak można być tak bezmyślnym.... ileż to już razy klepie się ten temat i w TV i w radio i w necie.... a jak w raz wjeżdżają na tory nie patrząc na nic.... i kolejne durne tłumaczenie, że oślepiło go słońce. Na pewno nie oślepiło go tak, że nie widział przejazdu i znaków drogowych.... po prostu gość nie zachował (jak to zwykle) ostrożności i teraz zwala na co się da.... a to na słońce, a to na przelatujące stado bocianów itp, itd...
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.668 30 0
Notatka prasowa z "Gazety Jarocińskiej" nr 47 (165) z 26 listopada 1993 r.

Informuje o wykolejeniu pięciu próżnych cystern poc. towarowego relacji Poznań Franowo - Łódź Olechów, w dniu 26 listopada 1993 r. (piątek), o godz. 00.20. Wykolejenie nastąpiło obok miejscowości Magnuszewice, na dwutorowym, zelektryfikowanym odcinku pomiędzy stacjami Witaszyce i Kotlin. Z pięciu wykolejonych cystern do propanu-butanu i oleju napędowego, cztery nadawały się tylko do kasacji. Ponad to, uszkodzonych zostało 800 m. sieci trakcyjnej. Jak widać na zamieszczonym zdjęciu (autor Jerzy Stachowiak), wykolejone wagony przewróciły się na bok i częściowo zsunęły po dość wysokim nasypie. Na szczęście nikt nie ucierpiał.

Wykolejenie wagonów pociągu towarowego 26.11.1993.jpg


Oceniając po wysokości nasypu kolejowego, i widocznym po prawej krajobrazie, wykolejenie prawdopodobnie nastąpiło, gdzieś na środkowym odcinku pomiędzy dwoma przejazdami drogowymi w Magnuszewicach, które są widoczne na poniższej mapie Google.
https://www.google.pl/maps/@51.9257303,17.6118135,1284m/data=!3m1!1e3
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki