• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Infrastruktura, czyli wszystko "dookoła" torów

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
Teoretycznie kolega Meggido ma rację, dlatego napisałem "zwykle". Przykładem mogą być rozjazdy o skosie 1:9, które mogą mieć promień łuku 190 m i 300 m. To jednak raczej wyjątek, niż reguła. Ale w praktyce przy długich rozjazdach o małym skosie iglice są zawsze na tyle długie, że potrzebne są dwa lub więcej napędów i promień rzędu 1 kilometra i więcej nie ma tu już większego znaczenia. W Polsce zwykle stosuje się rozjazdy (promień-skos):
190-1:9, 300-1:9
500-1:12
760-1:14
1200-1:18.5
Podaję to nie po to, by się z kimkolwiek kłócić, lecz dla informacji innych kolegów.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.738 78 12
Takie małe archeo z warszawskiego węzła:D:D:D
IMG_20160226_114013.jpg

Jeszcze w użyciu rozjazd z napędem pędniowym - jak widać iglica chyba po wymianie...
Jak będę miał okazje to jeszcze się po fotografuje pewne ciekawostki...

Pozdrawiam z MMz
 
Ostatnio edytowane:
P

Paweł Piotr

Gość
Va - kolumna naprężająca pędnię do tarczy ostrzegawczej semafora A;
A - kolumna naprężająca pędnię do semafora A.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
Kilka zdjęć urządzeń w okolicach przejścia trapezowego przed dworcem głównym Dąbrowa Górnicza.

6-ścio śrubowy łubek (tym razem szyna nie była zespolona jak na wcześniej dodanym zdjęciu) - fajny klimacik na współczesną dioramę czy makietę.
łubek 6 śrubowy.jpg


Napęd zwrotnicy rozjazdu na wspomnianym przejściu. Może @hugwa dorzuci takie korytka do oferty? :)
Rozjazd kolejowy przejście trapezowe.jpg


...i pytanie do fachowców: co to za skrzyneczka opisana z14/tP:

z14-tP.jpg

Widoczny odchodzący od niej przewód znika między podkładami.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.738 78 12
Ogólnie semafory świetlne były stosowane na iluśtam kolejkach na pewno ( ilu dokładnie sam nie wiem...).
Osobiście widziałem takowe na stacji Nasielsk Wąskotorowy, zanim kolejkę zaorano.
Zdjęcie z widocznymi semaforami widnieje w publikacji dr Z.Tucholskiego nt. kolejki Nasielskiej.

Pozdrawiam z MMZ:)

ps. po edycji postu...
semafor wjazdowy 3-komorowy, ok 300-400m od pierwszego rozjazdu na Mławskiej Kolei Dojazdowej...(widok od stacji)
DSCN1136.JPG


... i ten sam semafor od strony szlaku
DSCN1138.JPG

Kiedy robione widać, dodane tak na szybko...
 
Ostatnio edytowane:

salio

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 1 0
podczas ostatniej pieszej wycieczki zwróciły moją uwagę nowe sygnalizatory zamontowane między Grybowem a Ptaszkową pojawiły się tam ponad rok temu i na razie pełnią role dekoracji przy torach ,takie same są między Rytrem a Barcicami i też od ponad roku nie działają ,
DSC_0168.JPG
ktoś wie dlaczego?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
359 5 1
Działają, działają....Jak by nie działały to miały by wskaźniki W31 czyli kasowniki ale nie mają..... To są tarcze ostrzegawcze przejazdowe. W stanie zasadniczym są ciemne. Pociąg włącza SSP i jeśli urządzenia są sprawne to na tarczy zapalają się pionowo dwa światła białe, jeśli jest usterka w działaniu SSP to na tarczy zapalają się dwa światła pomarańczowe w poziomie co obliguje maszynistę do hamowania tak aby tuż przed przejazdem zmniejszyć prędkość do 20km/h. Tak samo jeśli tarcza pozostanie ciemna.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
To są tarcze ostrzegawcze przejazdowe. W stanie zasadniczym są ciemne. Pociąg włącza SSP
Kilkaset metrów wcześniej powinieneś znaleźć W11p (200 metrów do tarczy jeden trójkąt, dwa = 400 metrów):



...a kilkaset metrów dalej przejazd kolejowy + na przykład system rogatkowy Bombardier:



Z ciekawości. Czy to ten rezonator przy wskaźniku W11p jest odpowiedzialny za uruchomienie się tarczy i podaniu odpowiedniego sygnału OSp? Takie odniosłem wrażenie gdy mijał go skład pędzący w kierunku tarcz ostrzegawczych, a żadnego innego urządzenia (potencjalnego włącznika) tam nie widziałem.
 

Podobne wątki