• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.251 39 0
Skład marzenie!
Ja bym zawęził czasokres do bardzo wczesnych lat dwudziestych. Na parowozie wczesne oznaczenie z orłem, chociaż jeśli to był parowóz przemysłowy to może taki orzeł przetrwał i dłużej. Na cysternach napis "Urząd Spirytusowy", który jeśli dobrze pamiętam zlikwidowano już w 1922 bo jego działalność była nie w smak producentom z tej branży. Ten urząd był chyba spadkobiercą jeszcze czasów pruskich - ale te informacje lepiej sprawdzić w źródłach.

Na cysternach raczej inny napis - dolna linia to ewidentnie POZNAŃ
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.976 5 0
Miałbym do Was pytanie. Interesuje mnie kwestia, czy w latach 30-tych na PKP stosowano w taborze oświetlenie manewrowe w postaci zaświeconego jednego reflektora? Kwestia interesuje mnie przede wszystkim w odniesieniu do ówczesnych jednostek spalinowych. Podejrzewam, że wtedy takie oświetlenie nie obowiązywało, ale chciałbym się upewnić.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
323418328_737252504150966_6850811393271102050_n.jpeg





322106240_702499894731980_6627016209590349072_n.jpeg

Zdjęcia rarytasy. Okolice Bydgoszczy lat 30-tych. Zdjęcia z fb profilu "Archeologia Kolejowa", które opublikował Pan Sebastian Gogoliński.
Trudna sprawa-określić co to za miejsce, wg mnie to okolice Rynkowa, skład idzie z Bydgoszczy Głównej na Gdynię i zbliża się do Maksymilianowa.
 

Maciek Wójcik

Znany użytkownik
Reakcje
1.169 135 15
Warto dodać, że w środku składu jest chłodnia 1L. Nie umiem natomiast rozszyfrować, jaki typ wagonów jest za parowozem (brankard?) oraz obydwie węglarki na końcu składu. Czyżby są to węglarki typu Verbandsbauart, które dostaliśmy na stan PKP po obydwóch wojnach?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
oraz obydwie węglarki na końcu składu. Czyżby są to węglarki typu Verbandsbauart, które dostaliśmy na stan PKP po obydwóch wojnach?
Przeglądając album "Charakterystyka wagonów towarowych budowanych w latach od 1920 do 1945" COBiRTK Z 1959 roku, wytypowałem najbardziej pasującą węglarką do tej węglarki ostatniej ze zdjęcia i jest to wagon węglarka wytwórni DEUTSCH - LUXEMBURGISCHE DORTMUNDER- UNION Z 1922 roku. Seria wagonu na PKP to Wdth 79

DLDU 22.JPG
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.013 1 0
Przeglądając album "Charakterystyka wagonów towarowych budowanych w latach od 1920 do 1945" COBiRTK Z 1959 roku, wytypowałem najbardziej pasującą węglarką do tej węglarki ostatniej ze zdjęcia i jest to wagon węglarka wytwórni DEUTSCH - LUXEMBURGISCHE DORTMUNDER- UNION Z 1922 roku. Seria wagonu na PKP to Wdth 79

Zobacz załącznik 944372
Czyli po prostu O Halle?
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Temat ten się nie sprawdził, pojazd był wyposażony zestawy kołowe od pojazdów paryskiego metra . Warunki zimowe przekreśliły temat. Powodem był zbyt mały nacisk na szyny . Zwiększenie masy pojazdu nie wchodziło w grę z racji na wytrzymałość opon gumowych , co prawda pełnych . Z tego powodu przy lekkim już zaśnieżeniu zestawy kołowe wypadały z szyn. Ale był to cichy pojazd ,to prawda. Jedynie pomruk Diesla.
 

Podobne wątki