• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Jarząbek podesłał skan. Fatalny.
Niestety, tylko takim dysponuję.....
Zdjęcie było podpisane: Lwów-Persenówka.
Później był już polski, ale nie znaczy to, że lokomotywka została na torach po wyjściu austriaków i stała się polska.
Tak, jak i nie znaczy, że odeszła z Austriakami .....
prócz numeru fabrycznego 793 na benzolloku i że chyba jest tabliczka Henschela z Synem.....
Henschel'a ...... nie, nie to jest Montania.

To jest co prawda inny typ Montanii ale kilka szczegółów konstrukcyjnych jest podobnych.

Montania-Składanka.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Wcale się z tobą nie pokłócę.
A ja jestem niespotykanie spokojny człowiek ;) i nie mam najmniejszego zamiaru się z nikim kłócić.
Ale, tak jak może to być Montania, to może być też Oberursel, jak i któryś z pierwowzorów tych wynalazków
No, nie bardzo ..... tamte inaczej wyglądają..... A tu jak na złość ciężko znaleźć jakąś Montanię....;)
Ale już dość tych przekomarzań - jest! I to bliska krewniaczka - Nr 788..... czyli troszeczkę młodsza. :)

Montania-Składanka (1).jpg



Czy teraz Kolega jest przekonany?
 
Ostatnio edytowane:

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Wcale!. A jeszcze na dokładkę łańcuchowe przeniesienie napędu, a na tej wileńskiej łańcuchem na oś, a na drugą oś korbami...Jak by mnie coś miało przekonać, to ta dziurkowana osłona przed budką (nad zbiornikiem paliwa), bo tak miały niektóre Montanie...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Doskonale wiem, że jest inne przeniesienie napędu ... zarówno przy tym pierwszym porównaniu jak i przy drugim. Cały czas szukam ale nie mogę znaleźć identycznej. A Ty masz tą przewagę, że widzisz numer fabryczny i obok drugą.
A skoro twierdzisz, że inne lok. pod. Montania "tak miały" ..... zamieść zdjęcie - porównamy.
 
A

AJ

Gość
A nie mógłbyś Adamie wstawić dla Jarząbka w moim imieniu fragmentu z tabliczką - ja niestety dzisiaj nie dam rady, a też mam wrażenie z tego co pamiętam (niestety jest to słabo widoczne), że tam raczej Henschel z synem na niej by byli. Jarząbek da radę odcyfrować :).
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Bardzo dziękuję. Dodam tylko, że różnorodność typów lokomotywek spalinowych w czasie I wojny jest następstwem ich "mobilizacji". Po prostu "powołano do rezerwy" lokomotywy pracujące w kopalniach, fabrykach czy też gospodarstwach rolnych.
 

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Bardzośmy się zakolejkowali i pora wrócić na tor normalny (choć, jak to u mnie, znowu wojsko). Rok cz.20. Nie mam pojęcia gdzie. Ani która kompania saperów kolejowych - siedem możliwości to za szerokie pole do zgadywania.

sap.kol.20.jpg
sap.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
to może tym razem ja, "przy sobocie po robocie" wyręczę Kolegę Jarząbka
No wreszcie ..... jeden uczynny .... ;)
Ale wiem, że Kolega Jarząbek nie usiedzi spokojnie ... ;)
Spokojnie, spokojnie ....dopiero wróciłem. ;)
Bardzośmy się zakolejkowali i pora wrócić na tor normalny
Pomaluśku, pomaluśku ..... jeszcze poprzednie nie skończone :(
choć, jak to u mnie, znowu wojsko
I bardzo dobrze, jest kogo zapytać.
Co możesz powiedzieć o uniformach tych ludzi, ze zdjęć, które zamieścił Andrzej? Czapki, orzełki ....
Rok cz.20. Nie mam pojęcia gdzie. Ani która kompania saperów kolejowych - siedem możliwości to za szerokie pole do zgadywania.
Siedem powiadasz .... a ja dodam jeszcze trzy. Nie wiem czy dobrze odczytuję numer parowozu widzę 4635. I tu jest problem .... na PKP trafiły 3 parowozy o tym numerze.
Stąd moja prośba - w zaznaczonym miejscu widzę tabliczkę z pruskim numerem - powinien być taki sam jak na budce ale pod numerem jest wypisana dyrekcja macierzysta parowozu. Może spróbuj odczytać z oryginału lub ..... przynajmniej policz ilość liter.

sap.kol.20.jpg
[/QUOTE]
 

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Może spróbuj odczytać z oryginału lub ..... przynajmniej policz ilość liter.
Nic z tego nie bedzie. Zdjęcie jest pod światło, więc to co pod mostem lepiej wyszło, niż co na... I jeszcze badyle maskowania.

numer.jpg


Co możesz powiedzieć o uniformach tych ludzi, ze zdjęć, które zamieścił Andrzej?
Nic mądrego. Wszyscy są całkiem na "roboczo" -żadnych dystynkcji, kaszkiety u niektórych, miękkie rogatywki, może nawet bez orełka (jak to przy "roboczych"), choć raczej ze skrzydełkiem na otoku.

kolejarze.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Chyba widzę to co potrzeba. Jest to parowóz serii G7.2-4635 z terenu Pruskiej Dyrekcji Kolei Państwowych w Poznaniu - Posen. Po odzyskaniu niepodległości parowóz figuruje na stanie DKP Warszawa i następnie otrzymuje serię i nr PKP - Tp2-159 - Dyrekcja Radom.


Nic mądrego. Wszyscy są całkiem na "roboczo" -żadnych dystynkcji, kaszkiety u niektórych, miękkie rogatywki, może nawet bez orełka (jak to przy "roboczych"), choć raczej ze skrzydełkiem na otoku.
W ogóle ta kolej wygląda na jakąś cywilną. Parowozy i lokomotywa bez żadnych oznaczeń. A obsługa - to też raczej cywile..... no może zdemobilizowani cywile.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
488 0 0
Dokładnie takich Montania-loków w ,,Heeresfeldbahnen der Kaiserzeit " jest kilka ,a jak bym dobrze poszukał to może i plany by się znalazły ;)
Ale to już tematy typowe dla niemieckich wojskowych kolei polowych .
A co do kolejarzy na wąskotorówce to obaj posiadają koszule amerykańskie M12.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.714 443 99
Dla uściślenia... Cukrowni Garbów.
Więcej na ten ten temat jest na forum 750mm po wpisaniu 'Kolej wąskotorowa Cukrowni Garbów'
Link: http://750mm.pl/index.php?topic=1074.0 (jest tam więcej zdjęć).
Kolega Hugwa słusznie zauważył :) :
Wielkie Głowy z 750mm.pl twierdzą że to Garbów, nie Lublin.
A sama kolejka cukrowniana bardzo ciekawa, szkoda tylko, że tak niewiele z niej zostało (ślady nasypów, pojedyncze budynki i szczątki infrastruktury). Zlikwidowana bodajże w 70-tych latach.
 
Ostatnio edytowane:

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Jakoś nie umiałem znaleźć sobie samemu potrzebnej wiedzy, a jeden taki, co to miał mieć wiedzę z jakiegoś powodu mnie olał - pomyślałem sobie , że skoro na forum są znakomici "parowozoznawcy" to może znają się też na innych maszynach parowych. Mam zdjęcie pięknej lokomobili - wydaje mi się, ze to jakiś Lanz (jak to u mnie - znowu wojsko). Trzeba mi choć trochę większej wiedzy o tej maszynie.

lanz.jpg
 

Podobne wątki