- numer (niby kolejowy)czterocyfrowy mógł być (może) od numeru fabrycznego tego loka i zanim wytłumaczyć -dlaczego posłużę się podobnym "numerem" w przypadku oznaczenia numeracji kolejowej na kolejach (naszych) piaskowych nieodległej przeszłości -otóż na kolejach piaskowych PMPPW pracowała maszyna Ty45 należąca to tych kolei ,która to miała oznaczenie numeru kolejowego -czterocyfrowe -a to był właśnie numer fabryczny tej Ty45- odpowiedzią -dlaczego ? może dlatego, że był bałagan i nie można było ustalić z braku precyzyjnych danych jaki w końcu ten parowóz ma mieć numer kolejowy -szczególnie to dawać mogło się we znaki przy remontach , - i po prostu dla wyeliminowania ewentualnego dubla z PKP lepiej dano temu parowozowi jego numer fabryczny- na pewno tylko jedyny - może było podobnie z tym "Ti" ze zdjęcia ,-ale to "j"- to mnie zastanawia dalej ,-można założyć ,że gdzieś ktoś pisząc pisze zamiast "i" -"j"- ale czy taki "dialekt" mógłby zaistnieć w oznaczeniu trwałym bądż co bądż dużego obiektu -maszyny ruchomej z kotłem wysokoprężnym przedsiębiorstwa państwowego za czasów już unormowanego wizerunku logotypu firmowego ?- hmm..
- oczywjścje to są tylko moie dywagacie
*-brałem taką kombinację , że ów parowóz ma układ osi 0-3-1 i dlatego ma Tj a nie tak jak Ti 1-3-0