• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
#62
Na zdjęciach z NAC zaprezentowanych przez dgajusa zainteresowały mnie fotki nr 7 i 8. Załadunek parowozu na statek, w tle Gdynia, ale co to za parowóz? Na pewno nie jest to maszyna z polskich fabryk, stawiałbym na produkt eksportowy Skody jadący przez Polskę tranzytem. Czy któryś z Kolegów byłby w stanie potwierdzić taką hipotezę?
,- przez moment i ja się nad tym parowozem ładowanym na statek zastanowiłem , ale Terebesz uprzedził zamiaR chęci spróbowania wyjaśnienia co to za parowóz -(przyjmując , że to port w Gdyni), więc się włączę ,-że to produkt czechosłowacki na przykład Skody to za tym stanowią moim zdaniem następujące elementy : -drzwi dymnicy , kształt centralnego zamka i kształt komina ,- zakładając ,że to się działo w porcie gdyńskim okresu międzywojnia to to ,że to wyrób południowych sąsiadów u nas ładowany na statek morski dziwić nie może ,ponieważ dla odbiorcy tych czy tego parowozu jak i nadawcy musiało to być opłacalne - a więc port w Gdyni mimo ,że oddalony o tysiące mil od najdogodniejszych miast portowych europejskich okazał się zaistnieć w tej historii ,-oczywiście ,że to było w Gdyni to wcale nic mogło oznaczać - ponieważ transportowiec tow.Ch.S mógł jeszcze zabrać przy okazji też jakiś typ parowozu ze Szwecji na przykład - a gdzie to port docelowy ?-następne pytanie można postawić - po trzech elementach hipotetyzuję ,że do Chin po latarni na dymnicy ,sprzęgu samoczynnym i zgarniaczem pod czołownicą-
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#63
Na zdjęciach z NAC zaprezentowanych przez dgajusa zainteresowały mnie fotki nr 7 i 8. Załadunek parowozu na statek, w tle Gdynia, ale co to za parowóz? Na pewno nie jest to maszyna z polskich fabryk, stawiałbym na produkt eksportowy Skody jadący przez Polskę tranzytem. Czy któryś z Kolegów byłby w stanie potwierdzić taką hipotezę?


,- przez moment i ja się nad tym parowozem ładowanym na statek zastanowiłem , ale Terebesz uprzedził zamiaR chęci spróbowania wyjaśnienia co to za parowóz -(przyjmując , że to port w Gdyni), więc się włączę ,-że to produkt czechosłowacki na przykład Skody to za tym stanowią moim zdaniem następujące elementy : -drzwi dymnicy , kształt centralnego zamka i kształt komina ,- zakładając ,że to się działo w porcie gdyńskim okresu międzywojnia to to ,że to wyrób południowych sąsiadów u nas ładowany na statek morski dziwić nie może ,ponieważ dla odbiorcy tych czy tego parowozu jak i nadawcy musiało to być opłacalne - a więc port w Gdyni mimo ,że oddalony o tysiące mil od najdogodniejszych miast portowych europejskich okazał się zaistnieć w tej historii ,-oczywiście ,że to było w Gdyni to wcale nic mogło oznaczać - ponieważ transportowiec tow.Ch.S mógł jeszcze zabrać przy okazji też jakiś typ parowozu ze Szwecji na przykład - a gdzie to port docelowy ?-następne pytanie można postawić - po trzech elementach hipotetyzuję ,że do Chin po latarni na dymnicy ,sprzęgu samoczynnym i zgarniaczem pod czołownicą-
Panowie, kombinujecie jak koń pod górę, a moim zdaniem są to parowozy budowane w Polsce (w Fabloku, o ile dobrze pamiętam) dla Maroka. Tendry do nich budowała jakaś fabryka za granicą, a cała konstrukcja nie jest polska, stąd "dziwny" wygląd. Nie mam pod ręką książki B. Pokropińskiego żeby sprawdzić szczegóły, ale jestem na 90% przekonany, że to te maszyny.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
#64
...przyjmując , że to port w Gdyni...
Panowie - na 100% jest to załadunek w porcie gdyńskim, w 1932 lub 1933 roku. Proszę zajrzeć do źródła strony NAC - tutaj. Sam próbowałem odszukać więcej wiadomości na temat tego wydarzenia na youtube, w Polskich Kronikach Filmowych no i znalazłem coś takiego:
Załadunek lokomotyw dla Maroka ? O ile opis filmiku jest prawdziwy to mamy zagadkę rozwiązaną :)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
#65
Kolego Andrzeju Harassku i Kolego dgajusie nie "mówimy"o parowozach chrzanowskich dla Maroka - to ,że ten sam typ "mikado" to tylko to jedyne co je łączy..
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#70
a gdzie to port docelowy ?-następne pytanie można postawić - po trzech elementach hipotetyzuję ,że do Chin po latarni na dymnicy ,sprzęgu samoczynnym i zgarniaczem pod czołownicą-
Całkiem rozsądna hipoteza.
Skoda produkowała całą serię maszyn 1'D1' dla Chin oraz krajów Ameryki Południowej.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.018 6 0
#71
wczoraj wkleiłem linka jakiegoś tekstu o prywatyzacji HCP i ktoś kto okrasił stosowną do tego wątku na forum fotografią fabryczną a kompletnie od czapy do treści w tym linku wykonał kapitalną robotę dla myślę wielu zainteresowanych w tym mnie , ów link z tą fotografią na razie pozostał bez echa -albo dlatego ,że wszyscy zainteresowani znają to zdjęcie(oprócz mnie) , albo ..? - proponuję raz jeszcze luknąć na to foto i co widzimy? - dodam ,że to pierwszy przypadek ujawnienia fotodokumentu z tego wydarzenia na tym etapie na łamach internetu, -jak do tej pory również nie widziałem "tego" w żadnej z książek o polskich parowozach
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.539 252 31
#72
na moje oko ,może się mylę, to przynajmniej trzy super ciężkie tendrzaki o sześciu osiach wiązanych ja widzę i trzech osiach tocznych razem
 

Podobne wątki