• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
mało znany /wspominany jedyny egzemplarz dla Chin wykonany w HCP w latach trzydziestych
(foto z sieci)-pamiętam , sam widziałem unikalną fotografię gdzieś w necie , ale nie mogę za Chiny jej znależć owego parowozu już w Chinach podczas próbnej jazdy(?)- może Ktoś coś ma o tym parowoziku więcej i chciałby się pochwalić:)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
-skoro Kolega Piaskowy zaczął o Tr20, - to podzielę się z zainteresowanymi na razie NIEpewnym spostrzeżeniem ,-mianowicie tak oglądając różne fotografie z "Perszingiem" twierdzę ,że partia nowych maszyn zakupiona w USA dla PKP miała nieco zmodyfikowaną budkę w rejonie okna maszynisty i pomocnika , - niemała ilościowo wersja "Perszinga" budowana dla wojsk Amerykańskich biorących udział w IWŚ a póżniej pozostawiona Francji posiadała budkę z drugim oknem można rzec półotwartym , to znaczy ,że czwartą częścią ramy okiennej był metalowy pręt i nadto budka nie posiadała jakiegokolwiek zabudowania od tyłu dla obsługi , - dla PKP ( cały czas mowa pierwszym bauarcie tego parowozu ) -dla PKP budka ma już pełne okna po stronie maszynisty i po stronie pomocnika , wraz z zabudowanymi ,tylnymi ściankami
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 0 0
pozostawiona Francji posiadała budkę z drugim oknem można rzec półotwartym

Ten francuski Pershing ma już drugie okno nieco przebudowane. Zdjęcie daję dlatego, że wykonane zostało ponad wszelką wątpliwość w Polsce!!! Świadczy o tym stojący przed semaforem wskaźnik W11, wyrażający stałe ograniczenie szybkości do 25 km/h. Wykonany w postaci podświetlanej nocą latarni stosowany był wyłącznie na PKP. Przyprowadzenie przez Niemców do Polski pewnej liczby francuskich parowozów serii 140 jest faktem historycznym.

140_SNCF.jpg

 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
-apropo Tr20 i śladów po polskich oznaczeniach podczas okupacji to znalazłem coś takiego
jest to fotokopia zdjęcia (z arch.J.Beka) z "Encyklopedie Żeleznice"Parni Lokomotivy ĆSD(3) Jindricha i Zdenka Bek-ów, w tej encyklopedii nie ma żadnych faktów w opisie tego zdjęcia natomiast w 'Świecie kolei"nr1/2009T.Roszak w artykule o parowozach Tr20 na PKP w części drugiej zamieścił inne ujęcie tej lokomotywy z informacjami :-że to fotografia Dr. Scheingrabera i ze zbiorów Hansjurgena Wenzela i że to Tr20 o niemieckim numerze 56 3767 ( ewakuowany z Par.Chełm w 1944 roku )oczekujący powrotu po zakończeniu działań wojennych do Polski w Osternhofen w Bawarii , który mimo zdolności jazdy na własnych osiach nigdy nie powrócił do Polski , dalej w opisie jest, że ów parowóz ma nowy kocioł produkcji Zakładów A.G. Ferrum, Werk Sosnowitz w 1944 roku - lokomotywę tą zezłomowano w 1951 roku - tyle w pewnym skrócie to co w opisie Roszaka - ja natomiast zauważyłem ,że na tendrze jest zachowane godło PKP - rzecz nieprawdopodobna - acz możliwa
:)
 

Piaskowy

Znany użytkownik
Reakcje
23 0 0
Porzuciwszy (na chwilę) temat Tr20, proponuję zatrzymać się jeszcze na polskich oznaczeniach z czasów okupacji. Oto jeszcze dwa obrazy polskich parowozów z tego okresu. Jedna baaardzo znana seria, druga zupełnie zapomniana. Ktoś tutaj jak pamiętam prosił o austriaków? :)

okA.jpg

tpA.jpg
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0


Znalezione na fotohistoria. Nie potrafię rozróżnić serii, może ktoś jest bardziej zorientowany. Zdjęcie o tyle ciekawe, że są to chyba początki PKP, jak i II RP
 

Podobne wątki