• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Potrzebna mi pomoc, bo nie umiem określić co to za wagon, którego fragment widać. Potrzebny mi jest też rysunek katalogowy, z wymiarami. Wiadomo, że - wrzesień '39, improwizowany pociąg pancerny LOW, wagon zarekwirowany na terenie portu Gdynia (więc nie musi być polski) i opancerzony betonem.

LOW.jpg
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Na drugim zdjęciu z Ustki ciekawostka: pociąg prywatnej Stolper Kreisbahn zmierzający nieistniejącą dziś linią do Smoldzina. Parowóz to stary pruski T4 zaopatrzony pod koniec lat 20. w nowoczesny kocioł i budkę. O ile dobrze się orientuję, parowozy takie miały na tej kolei numery 31 do 33.
Inna sprawa, że Ustka i okolice nie miały nic wspólnego z PKP w II epoce :p
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Tak, jest to parowóz nr 31. Ten sam, którego możemy obejrzeć w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Na PKP był oznaczony jako TKb100-10 ! /mimo tego, że posiada oś toczną/
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
Potrzebna mi pomoc, bo nie umiem określić co to za wagon, którego fragment widać. Potrzebny mi jest też rysunek katalogowy, z wymiarami. Wiadomo, że - wrzesień '39, improwizowany pociąg pancerny LOW, wagon zarekwirowany na terenie portu Gdynia (więc nie musi być polski) i opancerzony betonem.

Zobacz załącznik 160815
- może to być wagon serii Pdkt z fabryki w Sanoku ,na zdjęciu
jest model takiego wagonu ale z budką hamulcową i ten jest serii Pdkth
foto z http://autosan.cba.pl/historia/historia03.html
w razie czego rysunki z trzema rzutami i z wymiarami mam
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Tak, w takiej kolejności jak są wklejone zdjęcia. Górny S7 - Pf1, dolny S7-Pf2. Pierwszy jest budowy Hannoverskiej lub inaczej zwany budowy de Borries'a a drugi budowy Grafenstaden.
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Ztcw takie budki miały wagony MAV. Druga część jest chyba retoryczna. PKP nie prowadziło ewidencji typów wagonów przejętych po 1 czy 2 wojnie światowej. Co najwyżej podawano pochodzenie. skoro jest to wagon MAV to na pewno trochę ich było na PKP 'A.
 

Podobne wątki