• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.464 58 3
Znalazłem jeszcze jedno zdjęcie jest sfatygowana i podobno bez przedniego wózka:(
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/tematyka/historia/87-polska-myl-techniczna-na-expo39.html
6-parowoz.jpg

i na dokładkę folder reklamowy
2--tablica.jpg
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
podobno jest z ok Gdańska.
Zależy, jak szeroko rozumiemy okolice, ale w zdroworozsądkowo pojętych okolicach Gdańska nie było takiego żelbetowego wiaduktu. Zresztą, gdziekolwiek by stał ten wiadukt, takich zniszczeń na pewno nie mogliby dokonać partyzanci. Lokomotywa pochodzenia pruskiego bez widocznych oznaczeń (DR, Ostbahn a może jeszcze coś innego) też nie przyczyni się do rozwiązania zagadki.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Nie będę bił :p Zawór Dultza to jest ten dzyngs na dymnicy - urządzenie pozwalające na czas rozruchu parowozu połączyć cylindry sprzężonej maszyny parowej w układ bliźniaczy. Tp2 go miał, a bardzo podobny Tp1 - nie (bo miał cylindry połączone bliźniaczo na stałe)
tp2-34-01.jpg
 

Podobne wątki