Odpowiadam wyczerpująco, bo złą rzeczą by było, gdyby pytanie o parowóz pozostało bez odpowiedzi: Tw11 to austriacka maszyna serii 180 skonstruowana przez Karla Gölsdorfa w roku 1901. Nie mam zdjęcia tego parowozu w barwach PKP, tu fabryczne foto w malowaniu austriackim:
Zobacz załącznik 132731
Maszyna z katalogu Brawy, zapostowana przez Kolegę to wirtemberska Hh, produkowana od roku 1909, na tyle podobna do austriackiej 180, że albo zaistniała tu jakaś licencja, albo plagiat: identyczne rozwiązanie podwozia, stworzone podobno przez Helmholtza, ale znane jako układ Gölsdorfa (napęd na IV oś, osie I, III i V przesuwne, przedłużone tłoczysko ujęte w dwustronnie prowadzony krzyżulec), identyczny, też charakterystyczny dla tego konstruktora podwójny zbieralnik pary z zewnętrznym przewodem łączącym. Parowóz ten, budowany z kotłem na parę przegrzaną stanowił rozwinięcie serii H z roku 1905, którą z austriackim pierwowzorem łączyło również zastosowanie kotła na parę nasyconą i sprzężonego silnika parowego.
Żaden z tych "wirtembergów" nie jeździł w barwach PKP. Poaustriacka seria Tw11 liczyła w okresie międzywojennym 11 parowozów, znacznie liczniejsza (126) sztuk była pokrewna seria Tw12 - austriacka seria 80, będąca wersją tego samego parowozu na parę przegrzaną. Modele serii 180 i 80 produkował (a może nawet nadal produkuje?) Micro-Metakit i są to, jak to zwykle u tego producenta, modele przepiękne. Cóż, pomarzyć sobie można.