• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.473 58 3
Poniższe zdjęcia wygrzebałem w serwisie: beskidia.pl
Zobacz załącznik 94889 Zobacz załącznik 94890
Jeśli mnie wzrok nie myli to parowóz jedzie tendrem do przodu.

A tu ciekawostka. Teoretycznie poniższe zdjęcie pochodzi z okresu 1920-1929 ale wydaje mi się, że jest wcześniejsze:
Zobacz załącznik 94891
Amoże jak jesteśmy w temacie parowozów o układzie osi f może ktoś ma coś na temat porowozów Pf 1i 2[DOUBLEPOST=1375030892][/DOUBLEPOST]
Na chwilę wracamy do parowozów eksportowych dla Maroka. Trzy zdjęcia z przedwojennego chrzanowskiego katalogu. Po kolei: parowozy oczekujące na załadunek, załadunek na statek w Gdyni oraz wyładunek w Oranie.


Zobacz załącznik 94901


Zobacz załącznik 94902

Zobacz załącznik 94903
Na you tube jest filmik z załadunku

Zwróccie uwagę jak statki były przechylone przy załadunku
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.473 58 3
Rewelacja!!! Czapki z głów. :) To jest jedyne do tej pory znane zdjęcie parowozu Pf11-1. Zgadza się - jego austriacki nr to 108.15. A napisy na budce ..... wykombinowałem. POCIĄG Dezynfekcyjno-Kąpielowy.
Jak pociąg dezynfekcyjny to i dezynfekcja wagonów też musi być http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/80237/1dd908fb0ecaaee7cd33e3595dece640/a teraz odkażają wagony ?

Pod napisem chyba LWÓW ?[DOUBLEPOST=1375037753,1375036883][/DOUBLEPOST]
Rok 1935. Ty23 (ten na zdjęciu to Ty23-99) to jednak duży parowóz...

Zobacz załącznik 100654
Ten drugi to Od 2 ?[DOUBLEPOST=1375038793][/DOUBLEPOST]
Ja tu nie widzę ani jednego austriackiego parowozu. Maszyna w tle to prusak, chyba G7. Budynek parowozowni ewidentnie rosyjski. MD Lu, widzisz to i nie grzmisz?
A nie P 4.1? lub coś w tym stylu[DOUBLEPOST=1375040487][/DOUBLEPOST]Na koniec pytanko na stronie NAC zanlazłem foto modelu pojazdu kolejowego czy takich pojazdów było dużo ?
http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/84382/1dd908fb0ecaaee7cd33e3595dece640/

http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/188160/1dd908fb0ecaaee7cd33e3595dece640/ i czy takie wagony transformatorowe były na PKP na drugim planie włoska lokomotywa elektryczna ?[DOUBLEPOST=1375041245][/DOUBLEPOST]
Ale wracając do tematu, bo znów troszkę poszliśmy w bok. Borysław Tustanowice. Mieliśmy wtedy ropę. Zobacz załącznik 95505
Czy to to samo miejsce http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/80407/1dd908fb0ecaaee7cd33e3595dece640/
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Bardzo ciekawe zdjęcie, pierwszy raz widzę tabor tej prywatnej kolei. Mało jest o niej informacji, a same nazwy stacji końcowych pobudzają wyobraźnię: Szczepanowice Kniaźdwór - Słoboda Rungarska Kopalnia.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
-apropo strony Karty podanej przez RS11 -otóż na stronie Karty pod słowem kluczowym kolejnictwo są dwa rarytasy jeden dla parowoziarzy na stronie 20( elektryfikacja Warszawa -Lublin), drugi dla wagoniarzy na stronie 21( ćwiczenia straży )- w szczególności dla wagoniarzy ,którzy szukają zdjęć brytyjskich wagonów dostarczonych PKP w ramach pomocy UNRRA
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
RS11 - tak mam na myśli dokładnie to zdjęcie z elektryfikacji z przejeżdżającym parowozem - pytanie czy wiesz co to za parowóz?(seria) - na belce czołowej mimo ,że nie można zdjęcia powiększyć wyrażnie jest napisane ..i śmiało można zaliczyć tą lokomotywę do drugiej epoki czyli tytułu wątku a zdjęcie wykonano w czwartej ep:) ce
 

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
164 1 0
Tp106 mogło się już pojawić a jeśli się nie pojawiło to jest.
tp106.jpeg

Tkh12-1
TKh12_1.jpg
[DOUBLEPOST=1375371008,1375370190][/DOUBLEPOST]To zdjęcie chyba też się nada do tego wątku.
img019.jpg

img020.jpg

A tu jest sprawna zakopianka
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.473 58 3
Helskiej opowieści ciag dalszy Kuźnica przed wojną

Duźo szczegułów Wagon z Gdańska z różnymi klasami
I pytanko Czy na zdięćiu z otwartymi drzwiami to popielniczka?
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
-proszę o wyjasnienie mi następujacej dla mnie niezrozumiałej kwestii mianowicie rzecz tyczy ilostanu parowozów Ty23 z okresu tylko przedwojennego i problem jak dla mnie jest w ilości wyprodukowanych tych parowozów czyli 612 sztuk wszystkich w ogóle do ich numerów kolejowych czyli 701- jako ostatniej maszyny tej serii - skąd te siedemset jeden jak było wyprodukowanych sześćset dwanaście sztuk ???- może Ktoś mi to wyjaśnić ? - dziekuję z góry ..
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.013 1 0
Nie wiem dlaczego ale w "Die lokomotiven der PKP ..." na liście maszyn jest przeskok w numeracji: od Ty23-1 do Ty23-511 jest ciągłość a potem nagle pojawia się Ty23-601 do i znowu po kolei do Ty23-701.

Jeszcze doczytałem w Pokropińskim: PKP zarezerwowały sobie numery inwentarzowe od 512 do 600, których nigdy nie wykorzystano. Dlatego w służbie PKP o 1939 roku, parowozy Ty23 miały numery inwentarzowe od 1 do 511 i od 601 do 701. Ogółem zbudowano 612 parowozóz tej serii.
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
- dla mnie niezrozumiała jest ta kombinacja - bo po co było nadawać sztuczne pekapowskie numery inwentarzowe tym samym parowozom skoro można było zostawić dotychczasową numerację kolejową PKP taką jaka ona była - bo co innego jakby FPK zakupiła dla siebie w wytwórniach jeszcze dodatkowo nowych 81*( wg tabeli z monografii o węglówce) 90 **sztuk (wg tabeli opracowanej przez Kolegę Jarząbka w ""Kmid" 1/2002) sztuk Ty23 -czyli oprócz tych 612 sztuk już wyprodukowanych - to wówczas było by sensownie dać taką numerację dochodzącą aż do 693* /701**.. czyli podsumowując według mnie powinno być tak ; Ty23 od numeru jeden do numeru sześćset dwanaście są na stanie inwentarzowym PKP lecz w wyniku odsprzedaży zaznaczam odsprzedaży 81*/90** sztuk dla FPK ich numery kolejowe powinny się zaczynać od numeru 531* do numeru 612 /522**-612 jeżeli oczywiście byłyby sprzedane maszyny o tej numeracji
 
Ostatnio edytowane:

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
Nie gdzieś tylko w Sieradzu. Niedawno wyremontowany, remont trwał dłużej niż budowa 110 lat wcześniej. W czasie wojen był parokrotnie niszczony, zachowały się 3 oryginalne przęsła z 10.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
Jacek trzeba być z Sieradza;) ,żeby rozpoznać ten most,- w opisie pod zdjęciem jest ,że to niezidentyfikowany most w Kraju Warty
Am 1. September 1939 begann ohne vorherige Kriegserklärung mit dem Einmarsch der Wehrmacht nach Polen der Zweite Weltkrieg. Die Propagandastaffel der Reichsbahn war von Anfang an dabei und fotografierte diesen Truppentransportzug mit einer erbeuteten polnischen Tr 20 (Bauart "Pershing", amerikanische Kriegslok des 1.Weltkriegs) auf einer unbekannten Brücke im Wartheland. (1939) Foto: RVM
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Hoart to nie Lublin -"Eine polnische 33 der "Ostbahn" fährt in einem unbekannten Bahnhof nahe Lublin ein. (1942)" . Nahe to blisko po niemiecku-czyli będzie blisko Lublina. Wydaje mi się że wiem co to za stacja, ale jeszcze jutro to sparawdzę.
 

Podobne wątki