• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Na stronie Legionowa przeczytałem, że zmiana nazwy stacji z Jabłonna na Legionowo nastąpiła w roku 1934. To znajduje potwierdzenie w przedstawionych wyżej wycinkach.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Wątek troszkę przyhamował, ale to zapewne chwilowe. Kolega Baldwin częściowo sam sobie odpowiedział na postawione pytanie. Wąskotorówki powinny się chyba doczekać osobnego wątku. Ja póki co, powrócę jeszcze, do początków naszego kolejnictwa z okresu II RP. Zdjęcie (nie pamiętam skąd je mam), przedstawia maszynę serii Ok102. Co prawda nosi ona jeszcze oznaczenia kolei wirtemberskich, ale to właśnie ona, jako jedna z trzech maszyn tej serii, znalazła się po pierwszej wojnie na PKP.
 

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Świetne zdjęcie sytuacyjne i temat na dioramę .(y)
Adamie czy coś więcej wiadomo o tym zdarzeniu .?
Nic więcej, choć jakby pokopać to może by się znalazło jakieś informacje. O tej ważnej, mimo że tylko parę miesięcy trwającej wojnie jakoś mało napisano. Może pomocne będzie opracowanie przygotowywane przez Tomasza Kopańskiego, które powinno być opublikowane już niezadługo...Most jest dość charakterystyczny, zdjęcie wykadrowane (jest na nim więcej "krajobrazu") więc może by coś dała analiza samego zdjęcia, ale to trochę czasochłonne, więc się nie podejmuję....
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
może by coś dała analiza samego zdjęcia.....
Jak sobie przypominam, to zdjęcie było publikowane w jakimś czasopismie lub książce. Z podpisu wynikało, że na wysadzony most żołnierze ukraińscy puścili parowóz. Było też określone miejsce ale dziś ani nie mogę znaleźć tego zdjęcia ani przypomnieć sobie miejsca jego zrobienia.
 

karol-101

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam :) Widzę, że w tym miejscu można się kilku rzeczy dowiedzieć. Chodzi mi o identyfikację maszyny ze zdjęcia. Fotka z archiwum rodzinnego, wcześniej nigdzie niepublikowana
 

karol-101

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Generalnie zdjęcie jest z 1944/1945 r. Dziadek jeździł w kolumnach transportowych, zaopatrzenie frontu. Zatrudnił się w Parowozowni Lublin, jeździł m.in. na Dolny Śląsk. Jeszcze w trakcie oblężenia Wrocławia zdarzyło mu się jechać z transportem do Legnicy. Po drodze trafiały się jeszcze naloty niemieckiego lotnictwa (rzadko bo rzadko, ale zagrożenie atakiem lotniczym istniało). Ale to zdjęcie wykonane raczej po zakończeniu działań wojennych, zbyt sielska atmosfera jak dla mnie. Kwestia jeszcze gdzie...bliżej Lublina czy raczej na Ziemiach Odzyskanych.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Tendry, tendry... Można się w tym pogubić. Parowóz Tp4, tender też niby pasujący, ale jednak po jakiejś przebudowie, co utrudnia identyfikację. Numer maszyny też nieczytelny. Żuraw nieosłonięty semaforem jeszcze bardziej gmatwa sprawę. No chyba, ze stoi przy innym torze, ale tego nie widać na zdjęciu. Znam dość dobrze wszystkie stacje na Lubelszczyźnie, ale nie jestem w stanie pomóc, bo na zdjęciu brak jest jakichkolwiek budynków. Fotografia cenna, ale chyba jednak pozostanie wśród tych, które zrobiono gdzieś tam...
 

Podobne wątki