• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
882 9 4
Jedną pamiętam na pewno - był to wagon Bar video. Oprócz przejściowego malowania z szerokim kremowym pasem podokiennym wagon ten miał naniesioną reklamę firmy Video Rondo, która udostępniała filmy dla "kina" urządzonego w jego wnętrzu (w dawnej części przedziałowej). Wagon kursował głównie w Kaszubie, choć sporadycznie zdarzał się i na Neptunie.
Niestety nie jestem pewien czy w moich notatkach z tamtych lat mam ten wagon odznaczony jako odmienny od pozostałych, klasycznych barów.
Pamiętam te wagony. Z tego co zostalo w pamieci to prowizorka w sali kinowej :)
Ten pierwszy gdyński Bar video faktycznie mógł razić prowizorycznością lub siermiężnością, bo o ile dobrze pamiętam, był "zmodernizowany" sposobem gospodarczym przez pracowników WGW Gdynia.
Kolejne wersje wagonów barowo - kinowych na bazie typu 113A (a na pewno było kilka takich wagonów i nie tylko w WGW Gdynia) były już bardziej profesjonalne, bo ich przebudowy najprawdopodobniej były wykonywane przez ZNTK podczas napraw okresowych. Natomiast były one trudniejsze do odróżnienia (z zewnątrz) od klasycznych barów, gdyż wyróżniały się jedynie napisem Bar - Video. W tym czasie (około 1992-1993 roku) wagony 113A malowano już standardowo na kolor czerwony z kremowym paskiem podokiennym i dwoma napisami BAR WARS na każdej burcie.
Wagon BAR VIDEO.
ODIMx2O.jpg


IMG_20160115_215140_365.jpg


http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=684546&page=1585
 
B

bobby74

Gość
Jest szansa, że jednak ukazały się oliwki bez łat :
http://www.naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=5906&sid=c17308aa67e83a4cb8cb19eca84a44a6
Właściciel sklepu potwierdził mailowo, że zdjęcia są jego i nie ma zamalowanego numeru. Zamówiłem, zobaczymy.... w razie czego znów oddam.
W tym chaosie informacyjnym warto chyba zatem poczekać co ukaże się w Polsce :)
Czy do Kolegi przyszło coś od Naumann-online.de?
Bo do mnie email, że im przykro, iż niestety Heris wyprzedał cały nakład serii 17031 i nie będzie oliwek. Czyli miał swoje zdjęcia, ale nie miał towaru??
Przy okazji ciekawe info, że było niecałe 500 sztuk każdego numeru z serii 17031.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
28.355 391 20
Czy do Kolegi przyszło coś od Naumann-online.de?
Bo do mnie email, że im przykro, iż niestety Heris wyprzedał cały nakład serii 17031 i nie będzie oliwek. Czyli miał swoje zdjęcia, ale nie miał towaru??
Przy okazji ciekawe info, że było niecałe 500 sztuk każdego numeru z serii 17031.
Ja dostałem informację, że przesyłka wyszła do mnie od Naumanna. Jak dojdzie to dam znać. :)
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
273 0 0
Paczka ze sklepu http://www.naumann-online.de dotarła .
Pomimo zapewnień właściciela sklepu wagony mają łatki, choć są one faktycznie słabo widoczne przy świetle dziennym.
Za dnia trudno je dojrzeć przez opakowanie – dopiero z bliska po wyjęciu wagonu.
Na pierwszy rzut oka dałem się nawet nabrać,że ich nie ma (przedwcześnie).

W załączeniu kilka zdjęć zrobionych telefonem.

Zastanawiam sie czy nie oddać, bo to jednak wada. Czy ktoś z kolegów ma jakąs wiarygodną informację czy będzie wznowienie wagonów z tymi samymi numerami ? W niemieckich sklepach jak widać panuje lekki chaos informacyjny.

Dotarł też piąty wagon z innym numerem ze sklepu „Michas Bahnhof” (limitowana seria tylko dla tego sklepu)
Wagon także ma łatkę jak na zdjęciach sklepu.

Pozdrawiam
Robert
 

Załączniki

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
104 0 0
Nie wiem czy to tylko efekt zdjęć pod kątem, czy mój zmęczony po dniu pracy przy kompie wzrok, ale wydaje mi się czy napis PKP i numer wagonu leżą lekko krzywo....
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
71 1 0
Paczka ze sklepu http://www.naumann-online.de dotarła .
Pomimo zapewnień właściciela sklepu wagony mają łatki, choć są one faktycznie słabo widoczne przy świetle dziennym.
Za dnia trudno je dojrzeć przez opakowanie – dopiero z bliska po wyjęciu wagonu.
Na pierwszy rzut oka dałem się nawet nabrać,że ich nie ma (przedwcześnie).

W załączeniu kilka zdjęć zrobionych telefonem.

Zastanawiam sie czy nie oddać, bo to jednak wada. Czy ktoś z kolegów ma jakąs wiarygodną informację czy będzie wznowienie wagonów z tymi samymi numerami ? W niemieckich sklepach jak widać panuje lekki chaos informacyjny.

Dotarł też piąty wagon z innym numerem ze sklepu „Michas Bahnhof” (limitowana seria tylko dla tego sklepu)
Wagon także ma łatkę jak na zdjęciach sklepu.

Pozdrawiam
Robert
A nie mówiłem, że je widać na zdjęciach ;) ?
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
115 4 0
A czy firma Heris ma zamiar dostarczyć oliwkowe wagony do sklepów w Polsce?
Chyba się nie zanosi, patrząc po tym, jak Panowie z forum zamawiają za granicą.
Cena podobna do tych z Robo. Z racji, że mnie interesują zielono-kremowe i czerwono-kremowe, to ja poczekam i wesprę nasz polski rynek kupując 111A od Robo. Wad też nie są pozbawione, ale czytając jakie tu się odbywają ceregiele, szczególnie z tymi łatkami, to wagony od Robo chyba wypadają lepiej.

A nie mówiłem, że je widać na zdjęciach ;) ?
Tylko jak to się ma do zapewnień sprzedawcy, że łatek nie ma?
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
Ja dodać tylko chciałem, że wszystkie wagony, patrząc na zdjęcia prezentowane przez kolegów, mają stację POZNAŃ. Wg mojej wiedzy, wyniesionej m.in. z Warsztatów Poznańskich, np. nr 51 51 20- 80 410-6 z datą rewizji 31.07.70 powinien mieć przynależność do stacji SZCZECIN (nr kat. 17031-4). Nie ma też 17031 -2 W-wa Grochów, 17031-3 Gdynia,a wszystko jest jako POZNAŃ.
Nie wiem, czy Heris, celowo wypuścił błędne wagony na rynek niemiecki, bo tam się nie skapują co do dokładności dat, przydziału, i na Polskę zamierza wysłać towar już bez wad, czy po prostu olał temat po całej linii.
 

Bart

Użytkownik
Reakcje
124 6 1
Mnie osobiście, bardziej niż łatka, przeszkadza kształt foteli w przedziałach - jakaś fikcja. Aczkolwiek generalnie model uważam za udany.
 
B

bobby74

Gość
Nie wiem, czy Heris, celowo wypuścił błędne wagony na rynek niemiecki, bo tam się nie skapują co do dokładności dat, przydziału, i na Polskę zamierza wysłać towar już bez wad, czy po prostu olał temat po całej linii.
Wątpię, żeby Heris robił coś na Niemcy, a coś innego - choć z założenia to samo - na Polskę, gdyby wiedział jakie przydziały powinny rzeczywiście być. Przecież to dodatkowe koszty i zamęt. Co do wznowienia to się pewnie okaże dopiero czy będzie, bo po tygodniu wagony wydają się być wyprzedane, ale po 3 tygodniach jak będzie połowa zwrotów z powodu łaty to ocena "sukcesu" będzie inna.
I moim zdaniem tylko w PL z racji totalnego deficytu oliwkowych wagonów i oczywistego sentymentu do nich klienci będą rozważać, czy zostawiać - czy zwracać. W DE wszyscy potraktują to jako wadę i tyle będzie sukcesu...
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.187 49 4
Ja dodać tylko chciałem, że wszystkie wagony, patrząc na zdjęcia prezentowane przez kolegów, mają stację POZNAŃ. Wg mojej wiedzy, wyniesionej m.in. z Warsztatów Poznańskich, np. nr 51 51 20- 80 410-6 z datą rewizji 31.07.70 powinien mieć przynależność do stacji SZCZECIN (nr kat. 17031-4). Nie ma też 17031 -2 W-wa Grochów, 17031-3 Gdynia,a wszystko jest jako POZNAŃ.
Nie wiem, czy Heris, celowo wypuścił błędne wagony na rynek niemiecki, bo tam się nie skapują co do dokładności dat, przydziału, i na Polskę zamierza wysłać towar już bez wad, czy po prostu olał temat po całej linii.
Witam, patrząc na te zdjęcia potwierdza się, że zrobili tylko jeden wagon w tych barwach, ale skoro napis Bwxz był przesunięty to na tych 2,5 tyś modeli zrobili łatkę i nadrukowali pozostałe numery. Stąd 5 wagonów po 500 sztuk.P
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
Mi nasuwa sie stwierdzenie, a nawet dwa- "jaka piękna katastrofa" i "jak to mozna było sp...ć?"
I oliwki i pr'y. Czy naprawdę rak trudno jest posłuchać kogoś kto przygotowuje dokumentacje i w/g niej zrobić? A jak dokumentacja jest do bani to trzeba zrobić lub kupić taka dobra, po której nie będzie takiej wtopy.
Dobra, czekam na następne wypusty. A może i na te, ale tylko jak pojawia się u nas w sklepach.
 

Podobne wątki