• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
521 5 3
To ja kończąc wątek Herisa, bo zaczynają mnie nieźle wku.....ć, jeszcze wagon 17025-01
- te same niedoróbki lakiernicze jak powyżej u @OLF
- drzwi inaczej beżowe niż pas poprzeczny na wagonie
Zobacz załącznik 354470
Niedoróbki to nic... Ciekawe gdzie się schowały ryfle z dachu i urządzenia ogrzewania nawiewnego.
Coraz większą żenadą to zalatuje... Kpina, nowy typ, świeży produkt, ale jednak zgniłe jaja.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
521 5 3
Gwoli ścisłości - mój wpis dotyczy modelu wagonu z załączonego przez PKPLokFührer zdjęcia (cytowanego w poście). I żadnego innego. Oryginał wygląda jednak "nieco" inaczej.
Zresztą była już dyskusja na ten temat na forum.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.540 556 30
Ciekawe gdzie się schowały ryfle z dachu i urządzenia ogrzewania nawiewnego.
To są wagony z pierwszych dostaw, z gładkim dachem i oryginalnie bez ogrzewania nawiewnego. O ile wiem, to oryginały nawet już w malowaniu PR, miały ogrzewanie oryginalne. Nieprawidłowością, przynajmniej w oliwkowych, są okna w drzwiach i kształt dolnej krawędzi pudła - powinna być podwinięta.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
521 5 3
Pod numerem katalogowym 17025-01 kryje się wagon typu 111Ay z 1989 roku o numerze fabr. 19232, w modelu numer inw. 50 51 20 08 638-2 st. mac. Łódź Fabryczna. I tego dotyczy mój wpis. Li tylko i wyłącznie.

Proszę czytać ze zrozumieniem. Jaśniej już się chyba nie da....
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 41 4
Pod numerem katalogowym 17025-01 kryje się wagon typu 111Ay z 1989 roku o numerze fabr. 19232, w modelu numer inw. 50 51 20 08 638-2 st. mac. Łódź Fabryczna. I tego dotyczy mój wpis. Li tylko i wyłącznie.

Proszę czytać ze zrozumieniem. Jaśniej już się chyba nie da....
Witam, co do tej wypowiedzi, a konkretniej wagonu 111Ay tu zacytowanego to powiem, że wag 111Ay o numerze fabrycznym 19 232 miał odbiór i wysyłkę w dniu 19.12.1989 do Centralnej DOKP - Warszawa Grochów. A numer wagonu był 57 51 20 -78 430-2.
Pozdrawiam R.Kroma
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
Ja sobie na razie odpuszczam, jest co innego fajnego w tym roku do przygarnięcia. Szkoda nawet 200 pln. No chyba że zobaczę na żywo i mnie olśni.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10
Moja opinia o modelach 17025-3 i 17025-4 (Przewozy Regionalne)
Odniesienie do oryginałów 50 51 20-08 075-7 i 50 51 20-18 826-1
1. konstrukcja pudła nie ozdwzorowuje oryginału: brak charakterystycznego zaokrąglenia dolnej krawędzi pudła, kształtu okien, przejścia do wnęki schodowej, zła liczba schodów, dodatkowe uchwyty promowe.
2. opisy wydają się właściwe (dla okresu od rewizji 30.04.12 - identycznej dla obu modeli) do początku 2014 roku (jak na linkach powyżej - zdjęcia z lipca 2014 pokazują różnice pomiędzy oboma wagonami) z wyjątkiem logo: wykonane niewłaściwą czcionką, w efekcie zajmuje również większą szerokość pudła
3. Malowanie nie obejmuje wnęk schodowych (w oryginale zielone jak pudło) i krawędzi schodów
Wykonanie modelu:
4. generalnie model prezentuje się czysto, z wyraźnym, równo/prosto naniesionym malowaniem
5. wózek z prądnicą nie posiada imitacji drążków, drugi wózek zamontowany jest odwrotnie (albo drążki), wyraźnie widoczne zaślepione otwory (błąd projektu? wersja bez prądnicy?) po stronie przeciwnej do drążka, mało przestrzenne wykonanie
6. wywietrzniki dachowe wydają się zbyt małe/zbyt niskie
7. widoczne szczeliny pomiędzy ramami okien i otworami w pudle
8. błędy w malowaniu w okolicy haków na tablice kierunkowe: łatwe do ukrycia przez nałożenie imitacji tablic

Komentarze:
-biorąc pod uwagę opinię nr 4, model będzie prezentował się ładnie (choć niezbyt realistycznie), jednak przy takiej cenie jest wiele ładnych modeli...
-duża liczba względnie łatwych do naprawienia błędów (wózki, wywietrzniki, stopnie, ramy okien) pozwoli poprawić aparycję (choć znów, przy tak kosztownej bazie taka akcja trochę mija się z celem)
-model wygląda identycznie jak prototypy pokazywane rok temu - skoro producent nic nie poprawił, po co produkcja/sprzedaż była opóźniona?
-jeśli konstrukcja modelu miała być w założeniu 'uniwersalna' dla wszystkich typów rodziny 111A, odwzorowanie późniejszych typów będzie tylko ciut mniej kiepskie :(
-zakupione modele zatrzymam, bo nie wierzę że Heris poprawi malowanie (chyba że tak, jak oliwkowych...), zainteresowanie malowaniem PR wydaje się dużo niższe niż oliwkowymi (co nie dziwi, biorąc pod uwagę klientów z Niemiec) i dzięki 'staraniom' producenta raczej zniechęci potencjalnych kupujących, więc stawiam że pozostaną one takim kolekcjonerskim rarytasem :)
-kolejne zakupię jedynie jako przecenione odpadki na wyżej wspomniane przeróbki
-czekam na Robo aż podkręci obroty na taśmie produkcyjnej - gdyby jego modele były łatwiej dostępne i większej liczbie malowań, ja (i pewnie wielu innych) nie pokusiłoby się sparzyć na Herisie, a i Heris pewnie nie wyskoczyłby z takim gniotem, tym bardziej za prawie 50 Ojro

Przy okazji: moje modele nosza numery produkcyjne 17025-3-256389 i 17025-4-256390, czyli jakby ostatni z malowania nr 3 i pierwszy z malowania nr 4. Czy ktoś wie czy to właściwy trop (co pozwoliłoby ocenić wielkość produkcji)?
 
B

bobby74

Gość
Przy okazji: moje modele nosza numery produkcyjne 17025-3-256389 i 17025-4-256390, czyli jakby ostatni z malowania nr 3 i pierwszy z malowania nr 4. Czy ktoś wie czy to właściwy trop (co pozwoliłoby ocenić wielkość produkcji)?
Mój 17025-1 ma numer 232785 i wątpię, żeby miało to coś wspólnego z nakładem, ale to tylko moje odczucie.
Heris w kontekście oliwkowych napisał mi dzisiaj jeszcze, że będzie wznowienie tych wagonów, ale nie podał terminów, co po dotychczasowym wieloletnim oczekiwaniu oznacza raczej nieprędko...
17025-01 oddam, bo z Piko w najbliższym czasie będą jeszcze Przewozy Regionalne, a kto wie co Robo wyda z siebie.
Oliwkowe zostawiam, bo rzeczywiście łata tylko bardzo z bliska razi, a w normalnych warunkach jest niewidoczna - i czekam na lepsze wydanie nieważne skąd.
 
B

bobby74

Gość
Jest szansa, że jednak ukazały się oliwki bez łat :
http://www.naumann-online.de/shop/artikeldet.php?proid=5906&sid=c17308aa67e83a4cb8cb19eca84a44a6
Właściciel sklepu potwierdził mailowo, że zdjęcia są jego i nie ma zamalowanego numeru. Zamówiłem, zobaczymy.... w razie czego znów oddam.
W tym chaosie informacyjnym warto chyba zatem poczekać co ukaże się w Polsce :)
Przed chwilą na drehscheibe zauważyłem jego zdjęcia oliwkowych Herisów i się zastanawiałem, jak on te zdjęcia wyretuszował, że łat nie widać :) Też zamówiłem, ciekawe co przyjdzie...
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
352 0 0
Miło nam poinformować, że w czasie najbliższych warsztatów modelarskich PZMK w Poznaniu, będzie można między innymi zobaczyć wzbudzające ostatnio wiele emocji wagony Y typu 111A firmy Heris. Mamy też potwierdzenie, że na popołudniowej sobotniej sesji, opowie o nich osoba, która ze strony polskiej współuczestniczyła w powstaniu tych modeli. Będzie więc bezpośrednia okazja by dowiedzieć się co jest i co miało być, a z różnych względów nie zostało zrealizowane.
 

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
20 0 0
Czy mógłbym poprosić kogoś kto bedzie obecny na spotkaniu w Poznaniu aby zadał pytanie o dwójeczki w malowaniu TLK? Bardzo zależy mi na tym wagonie :)
 

Podobne wątki