• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny HERIS - modele wagonów standardu Y - typu 110A/111A/112A/113A

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.905 388 20
Doszły i do mnie te herisowe wagony. Jak się patrzy gołym okiem (w moim przypadku w okularach) to prawie tej łaty nie widać. Jak się popatrzy przez lupę, w dużym powiększeniu to niestety widać niewielką różnicę w kolorze, tak jak na pokazanych przez kolegów w poprzednich postach fotkach. Jak dla mnie to nie jest to duża wada, ale rzeczywiście jest. Ja potraktuję te wagony jako taki unikatowy wypust Herisa z błędem. Może kiedyś dzięki temu zyskają na wartości? ;)
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
A dla mnie te wagony są zwykłą "przemalowywanką" nie dość że ciapane, to jeszcze przydziały nie zgadzają się z numerami.
Jakby ktoś inny z producentów wypuścił taki "badziew" to by został nieźle zje...chany" na forum, jak np. niedawno @robo za cenę swoich wagonów czy Robert R za to że jego lokomotywy były niezbyt elegancko zmontowane.
A tu same ochy i achy jakby nie wiadomo jaki dopust boży nas spotkał. A wartością te wagony nie różnią się od piko hobby ICi BWE.
Brawie też się dostało za szczupaki, ja nawet miałem takiego "exclusiva" że klasa nie zgadzała się z budą i jakoś nikt nie zachwycał się że takie unikatowe są.
Nie rozumiem :confused:
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
Brawie też się dostało za szczupaki, ja nawet miałem takiego "exclusiva" że klasa nie zgadzała się z budą i jakoś nikt nie zachwycał się że takie unikatowe są.
Nie rozumiem :confused:
Nie żebym bronił specjalnie Herisa, bo sam spodziewałem się po tych wagonach więcej, ale w przypadku szczupaków Brawy lista niedoróbek była dużo dłuższa, dla przypomnienia:

1) nadane numery inwentarzowe wzięte z sufitu w i dodatku z zakresu numeracyjnego dwuosiowych węglarek
2) brak daty rewizji
3) przy przydziale nie bardzo mogli się pomylić (jak Heris) bo go po prostu nie było na ostoi
Zważywszy, że Brawa to jednak nieco wyższa półka niż Heris, a i pierwotna cena szczupaków Brawy była o ponad 50% większa niż wagonów Herisa (76,50 euro vis 46,99euro) błędy Herisa w Y (mimo iż godne pożałowania) to niewinne występki w obliczu "wielbłądów" Brawy.

Tu jednak mamy do czynienia z modelem, z wadami w lakierowaniu i błędnym przydziałem, a szczupak Brawy to nie model, to zabawka, bo zgodny z oryginałem jest orzełek PKP.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.612 36 1
Mam też już część wagonów tej firmy - bardzo mi się podobają, a kolor ram okiennych (użyję języka nowoczesnego) "wymiata". Zastanawiam się czy w latach 70 było już to, co w latach 80 doprowadzało mnie do złości gdy z nosem przy szybie podróżowałem koleją czyli piktogramy z przekreślonym papierosem, lub papierosem. Taki element mógłby bardzo podwyższyć walory tych naprawdę ładnych modeli.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
Nie żebym bronił specjalnie Herisa, bo sam spodziewałem się po tych wagonach więcej, ale w przypadku szczupaków Brawy lista niedoróbek była dużo dłuższa, dla przypomnienia:

1) nadane numery inwentarzowe wzięte z sufitu w i dodatku z zakresu numeracyjnego dwuosiowych węglarek
2) brak daty rewizji
3) przy przydziale nie bardzo mogli się pomylić (jak Heris) bo go po prostu nie było na ostoi
Zważywszy, że Brawa to jednak nieco wyższa półka niż Heris, a i pierwotna cena szczupaków Brawy była o ponad 50% większa niż wagonów Herisa (76,50 euro vis 46,99euro) błędy Herisa w Y (mimo iż godne pożałowania) to niewinne występki w obliczu "wielbłądów" Brawy.

Tu jednak mamy do czynienia z modelem, z wadami w lakierowaniu i błędnym przydziałem, a szczupak Brawy to nie model, to zabawka, bo zgodny z oryginałem jest orzełek PKP.
I brawa i heris są tak samo zgodne - forma budy jest poprawna a malowanie i opisy to fikcja (złe numery, przydziały lub ich brak, złe fonty w napisach i ich złe umiejscowienie, zamalowywania )
Heris osiagnął poziom Brawy w tym "modelu".
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.612 36 1
Reasumując wszystkie wywody: Miało być dobrze, wyszło jak zawsze...
Jeżeli mówimy o wątku piktogramów, to ja nie wiem czy w latach 70 piktogramy umieszczano na szybach. Byłem wtedy berbeciem - kochającym kolej i ją podziwiającym ale berbeciem. Być może ten typ oznaczeń pojawił się dopiero a w latach osiemdziesiątych? Poza tym w Białymstoku ten rodzaj wagonów pojawiał się bardzo rzadko, a na stan wagonowni w Białymstoku trafił chyba dopiero pod koniec lat osiemdziesiątych. Co do kalkomanii, to czarno to widzę. Ze względu na bardzo małe rozmiary lepszy byłby druk fabryczny.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
I brawa i heris są tak samo zgodne - forma budy jest poprawna a malowanie i opisy to fikcja (złe numery, przydziały lub ich brak, złe fonty w napisach i ich złe umiejscowienie, zamalowywania )
Heris osiagnął poziom Brawy w tym "modelu".
W Herisie nie zgadza sie przydział na trzech wagonach oliwkowych no i czcionka przy Przewozach Regionalnych. Cała reszta oznakowania jest poprawna (numer, seria, data ważenia). Brawa wszystko wzięła z kapelusza. Poza tym "szlachectwo zobowiązuje" i po Brawie oczekiwać można było zdecydowanie więcej i brawowskie haslo "z miłości do detali" brzmi jak ponury żart.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
Jakiego loka przyczepić do tego…? Mam pięć oliwek Herisa i na razie EU07-400 ma je na haku w trainsafe.
Między tymi wagonami a EU07-400 jest lekko licząc 15 lat różnicy więc wybitnie nie pasuje. Z fabrycznych wypustów najbliżej pasuje ST43-20 (z małymi światłami), która też stacjonowała w Dyrekcji Poznańskiej (jak wszystkie oliwki od Herisa) i latem prowadziła pociągi pośpieszne.

Ps. Swoją drogą kiedy w sklepach zobaczymy EU07-400??

L
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki