• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Heavy Metal Truck Blend

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Osobiście z tego co pamiętam, ciągniki siodłowe FORD były raczej bardziej rzadkie niż np. Peterbilt, Kenworth czy Freightliner. Często były też spotykane Volvo/White, Marmon i Autocar. Z lat 80-tych doskonale utkwiły mi też w pamięci International, i to najbardziej COE; takie jaki jest w filmie "Terminator" ze zwężającym się bokiem, oraz nowsze bardziej kwadratowe. Ciągniki Forda nie sprzedawały się tak dobrze jak te które wymieniłem i było szczęśliwym zdarzeniem spotkać szczególnie "Cab over" (COE). Ford próbował jeszcze raz sprzedawać swoje ciągniki siodłowe we wczesnych latach 2000 pod nazwą Sterling, bardzo ładne ciągniki, ale po kilku latach i te zaczęły znikać z autostrad. Jeden z moich najbardziej lubianych ciągników siodłowych to Ford Aeromax z lat 90-tych (conventional), COE wtedy były bardzo rzadko spotykane. Ja niestety nie pamiętam jakie kontenery były ciągane w ogóle w tamtych latach. Te raczej częściej były spotykane na około portów. Jadąc samochodem przez Stany, z naczep zapamiętałem te należące do wielkich firm: Yellow, Allied, northAmerican (tak, głupio napisane z małej litery), Mayflower, Atlas i inne kolorowe naczepy. Z lat 90-tych pamiętam Schneider (firma w której zacząłem pracować w 1999r., JB Hunt, Dominion...
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.112 68 0
Osobiście z tego co pamiętam, ciągniki siodłowe FORD były raczej bardziej rzadkie niż np. Peterbilt, Kenworth czy Freightliner. Często były też spotykane Volvo/White, Marmon i Autocar. Z lat 80-tych doskonale utkwiły mi też w pamięci International, i to najbardziej COE; takie jaki jest w filmie "Terminator" ze zwężającym się bokiem, oraz nowsze bardziej kwadratowe. Ciągniki Forda nie sprzedawały się tak dobrze jak te które wymieniłem i było szczęśliwym zdarzeniem spotkać szczególnie "Cab over" (COE). Ford próbował jeszcze raz sprzedawać swoje ciągniki siodłowe we wczesnych latach 2000 pod nazwą Sterling, bardzo ładne ciągniki, ale po kilku latach i te zaczęły znikać z autostrad. Jeden z moich najbardziej lubianych ciągników siodłowych to Ford Aeromax z lat 90-tych (conventional), COE wtedy były bardzo rzadko spotykane. Ja niestety nie pamiętam jakie kontenery były ciągane w ogóle w tamtych latach. Te raczej częściej były spotykane na około portów. Jadąc samochodem przez Stany, z naczep zapamiętałem te należące do wielkich firm: Yellow, Allied, northAmerican (tak, głupio napisane z małej litery), Mayflower, Atlas i inne kolorowe naczepy. Z lat 90-tych pamiętam Schneider (firma w której zacząłem pracować w 1999r., JB Hunt, Dominion...
Z naczepą Schneidera mam Peterbilta, a co do fordów to podobno amerykańskim kierowcom bardzo nie przypadło to pneumatyczne zawieszenie kabiny, stąd mała popularność wśród największych przewoźników.
DSC_1370.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.907 37 4
Pozwolę sobie wkleić fotki Fordów z "nosem" i bez z serii 9000. W razie co właściciel usunie bądź wydzielimy jakiś specjalny wątek o ładunkach w US? Temat jest bardzo ciekawy, przypomina mi dociekania z innych wątków (np. z PEKAES kolegi @Kot Prezesa) co akurat jest ciekawym uzupełnieniem tematyki forum i odwzorowania w modelu.
Fotki znalazłem na takim lokalnym serwisie sprzedażowym w US, to prospekty.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
00S0S_3E7b5ACofAS_0CI0t2_1200x900.jpg
00U0U_60PN62T8inU_0CI0t2_1200x900.jpg

00o0o_g0GDyeGnu3y_0CI0t2_1200x900.jpg
00P0P_cpBJ1PEnIOe_0CI0t2_1200x900.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Jeszcze co do długości naczep i kontenerów; te na 53' to chyba dopiero w latach 90-tych się pojawiły. Ale nie czytałem dokładnie. Wiem że przez długi czas, gdzieś tak do lat 80-tych kombinacje bez specjalnego pozwolenia (permit) miały obowiązkowy limit długości. To dla tego w tamtych latach było jeszcze pełno COE (cab over) na drogach. Gdzieś pod koniec lat 80-tych, czy na początku 90-tych wyluzowano i spotykało się coraz mniej COE. Jak zaczynałem jeździć w 1999, było jeszcze sporo naczep na 48', i Schneider na wielką skalę zaczynał kupować naczepy na 53' i powoli pozbywać się tych krótszych. W mojej obecnej firmie nie ma już naczep na 48', a jak zacząłem tam pracować w 2007, gdzieś jedna czwarta naczep to były te 48 stopowe.
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.112 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Kolega Maciek @teigrekty2 ma chyba dar jasnowidzenia ponieważ niedawno udało mi się w bardzo dobrych pieniądzach upolować właśnie
Freightlinera FLB 86 z platformą wykonanego przez herpę dla Trucks n' Stuff, radość podwójna bo te modele i COE Peterbilta w jakimś ciekawym malowaniu naprawdę ciężko dostać na aukcjach w Europie.
Model w malowaniu "Teresi Trucking inc" nawet znalazłem zdjęcie starszego Freightlinera w tym malowaniu, a na koniec grupowe z tymi co ciekawszymi herpowskimi modelami, one nie są złe, tylko w większości bardzo ubogo wykończone i słabo pomalowane względem np. athearna.
https://flic.kr/p/24zNQKk
DSC_1448.JPG
DSC_1449.JPG
DSC_1451.JPG
DSC_1454.JPG
DSC_1462.JPG
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.621 387 20
Ciekawy zestaw trafiłeś. Co prawda ciągnik ma jakoś za głęboko osadzoną szybę przednią, co psuje jego wygląd. Natomiast naczepa ciekawa i bardzo fajnie wygląda, szczególnie z rozsuniętymi tylnymi osiami. Co prawda trzeba ją podmalować tu i ówdzie, bo jest totalnie goła, ale ma potencjał.
Starsze herpowskie Freightlinery rzeczywiście nie są takie złe, jak np. Kenworth czy Peterbilt. Niewiele potrzeba, żeby wyglądały bardziej rasowo.
A wracając do prezentacji, to najfajniejsze są fotki grupowe. (y)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Ten czerwony Freightliner w ogóle ma tą kabinę nie tak. Przedni pilar wszystko psuje. Profil kabiny powinien być taki jak ten starszy srebrny. W nowszych wersjach zmienili stylowo wloty powietrza i osłony świateł.
Skoro tytuł "Heavy Metal...", to jeszcze taki ładunek:
IMG_20240219_123839840.jpg
IMG_20240219_123907890~2.jpg

Robione podczas wspinania się ciężarowym na I78 w New Jersey.
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.112 68 0
Ten czerwony Freightliner w ogóle ma tą kabinę nie tak. Przedni pilar wszystko psuje.
Przeglądałem zdjęcia serii FLB i oczywiście masz rację, może kiedyś jakiegoś golasa dopadnę i się zmodyfikuje linię słupków i blendę,
bo chodzi mi po głowie białe malowanie CF, ten czerwony zostaje jak jest, bo i tak ciężko o takie wydanie tego modelu.
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.112 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Po Freightlinerze wracamy do Forda, tym razem brekina dała całe 80% z siebie i zrobili fajne flotowe malowanie, szkoda tylko że dali numer 89008
nie pasujący do tej konfiguracji, a mieli inną opcję o czym świadczy fot.2.
Naczepa pożyczona od freightlinera z athearn.
A1.jpg
A2.jpg
DSC_1485.JPG
DSC_1486.JPG
DSC_1489.JPG
DSC_1491.JPG
DSC_1493.JPG
DSC_1496.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.422 111 11
Tu jeden bardzo rzadki "cab over"; Mack:
IMG_20240515_202141825~4.jpg

Bardzo dobrze jest znana wersja "conventional" z nosem, ale COE to inna sprawa.
IMG_20240515_202151614~3.jpg
IMG_20240515_202213001~3.jpg
IMG_20240515_202259063~2.jpg

Nie wiem który rocznik, jako że wersja z nosem była produkowana przez wiele lat i nadal można je spotkać na drogach.