• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:35 G10 i inne wynalazki (1:35)

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.536 60 1
Rampa bardzo ładna ale nie rozumiem jej idei - czy przy jej pomocy miało się rozładowywać wagony stojące na sąsiednim, nie umieszczonym na dioramie torze?
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
848 1 0
Dokładnie tak, możliwość odebrania/załadowania np poczty z wagonu na torze głównym bez konieczności odczepiania od składu pociągu, docelowo chcę zrobić kolejne 3 sekcje właśnie z torem szlakowym peronem srk itd.
Specjalnie dla @old_jawa
20240309_205400.jpg
20240309_205917.jpg
20240309_205923.jpg

jutro poprawię okna i może pomaluję drzwi :D
20240309_210044.jpg
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.155 508 29
Z góry tor przy budynku wygląda jak przykryty namoczonym i brudnym płótnem.
Czy ten wynalazek to Twoje dzieło czy gdzieś taki istnieje.
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
848 1 0
Ta rampa to taka moja swobodna interpretacja, nie miałem miejsca na zrobienie dokładnie takiej jak na zdjęciu bo brak miejsca na dodatkowe szyny dodatkowo trochę uprościłem mechanizm, bo na zdjęciu widać że był klasycznie po niemiecku przekombinowany (mechanizm do opuszczania kładki z jakimś mimośrodem itd)
@Kpt. Nemo takie rozmycie wyszło po podkładzie, środek torowiska jak i całą reszta jest tylko w "bazowych kolorach" jeszcze masa pracy nad całością ale to już będę zamykał razem z budynkiem stacji aby utrzymać w miarę spójną kolorystykę
15179.jpg

i przymiarka z budynkiem stacji modułu nr2
20240310_155257.jpg
20240310_155338.jpg
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
848 1 0
Ma ktoś jakieś zdjęcia jak oznaczano "kibelki" w okresie lat 30 ?
Bo ja jakoś nie potrafię wygrzebać z sieci takowych.
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
848 1 0
no taki wychodek to wiadomo, ale ja bardziej skłaniam się ku "cywilizacyjnej" wersji czyli taki już murowany z cegły normalny z "porcelanką i wodą" :)
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.455 5 0
no taki wychodek to wiadomo, ale ja bardziej skłaniam się ku "cywilizacyjnej" wersji czyli taki już murowany z cegły normalny z "porcelanką i wodą" :)
Nie jestem znawcą techniki sanitarnej, ale skłaniałbym się raczej w stronę kibelka żeliwnego. W okresie jaki prezentujesz porcelanowe sedesy sądzę, że były dosyć nowym a co za tym idzie drogim rozwiązaniem. Moja babcia mieszkająca w Stargardzie, a więc tereny poniemieckie, na podwórku miała murowaną toaletę zewnętrzną w "komórce" która składała się z trzech osobnych toalet, z osobnymi drzwiami od dworu do każdej. Jedna na mieszkanie w budynku mieszkalnym. We wszystkich trzech toaletach znajdowały się żeliwne sedesy o okragłym przekroju, z pionowymi wyżłobieniami na części "filara" i symbolicznymi zdobieniami w podstawie. Coś na wzór kieliszka. Zaopatrzone były w czarne bakelitowe dwudzielne deski z klapami - jak dzisiejsze rozwiązania. Zapamiętałem te szczegóły, bo dla dzieciaka wychowanego w "bloku" taki kibelek był czymś z innej planety :)
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.476 19 9
...murowany z cegły normalny z "porcelanką i wodą" :)
"Porcelana i woda" to były raczej tylko w miastach, gdzie działały wodociągi i kanalizacja (nawet jeśli była tylko na podwórkach posesji, o czym wspominał @Flotoma ).
Ale na prowincji to były zwykłe wychodki. Przykładowo, wszystkie toalety na mniejszych stacjach linii Weistritztalbahn (Wrocław - Jedlina-Zdrój) były budowane jako murowane budynki (czasem o konstrukcji szachulcowej, wypełnianej cegłą), pod którymi znajdowały się murowane zbiorniki na fekalia. Kabiny toalet miały drewniane deski sedesowe z drewnianymi klapami. Nie było żadnej wody do spłukiwania ani umycia rąk. Obornik powstały ze zbierających się odchodów był prawdopodobnie zasypywany wapnem (kojarzę z dzieciństwa taki mdlący zapach) i na pewno co jakiś czas wybierany przez właz zakrywany klapą, zlokalizowany zwykle od tyłu lub boku budynku toalety....
 
OP
OP
Greif1

Greif1

Znany użytkownik
club 0
Reakcje
848 1 0
Dzięki Panowie za pomoc, ta makieta i tak jest takim głębokim kompromisem być może kiedyś skuszę się na autentyczną stację do odwzorowania a na razie to taka typowa 1/35 :) wracając do kibelka - środka nie będę "eksponował" :) generalnie z tego będzie tylko niewielka część (ok 5cm na krawędzi modułu)
A dopytam jeszcze o jedną kwestię, będzie jeden peron ale może z dwoma torami czy oznaczano je tak jak obecnie czyli np. peron 1 tor 1 tor 2 czy jak to u Niemców było inaczej, niestety google nie pomaga bo z językiem technicznym kompletnie sobie nie radzi i próba tłumaczenia z w/w jest porażką...
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Pozdrawiam Tomasz
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.079 26 1
Dzięki Panowie za pomoc, ta makieta i tak jest takim głębokim kompromisem być może kiedyś skuszę się na autentyczną stację do odwzorowania a na razie to taka typowa 1/35 :) wracając do kibelka - środka nie będę "eksponował" :) generalnie z tego będzie tylko niewielka część (ok 5cm na krawędzi modułu)
A dopytam jeszcze o jedną kwestię, będzie jeden peron ale może z dwoma torami czy oznaczano je tak jak obecnie czyli np. peron 1 tor 1 tor 2 czy jak to u Niemców było inaczej, niestety google nie pomaga bo z językiem technicznym kompletnie sobie nie radzi i próba tłumaczenia z w/w jest porażką...
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Pozdrawiam Tomasz
Spróbuj tłumacza Deepl: https://www.deepl.com/
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.476 19 9
...będzie jeden peron ale może z dwoma torami czy oznaczano je tak jak obecnie czyli np. peron 1 tor 1 tor 2 czy jak to u Niemców było inaczej,
Na dużych stacjach w większych miastach było tak, jak piszesz - były szerokie perony opisane np. Bahnsteig 1 i z numeracją torów np. Gleise 1, 2. Ale na mniejszych stacjach było zwykle tak, jak widać to na zdjęciu które załączyłeś w poście https://forum.modelarstwo.info/threads/g10-i-inne-wynalazki-1-35.41474/post-1114914. Czyli niskie i wąskie perony jednokrawędziowe przy każdym z torów, opisane odpowiednio Bahnsteig 1 i Bahnsteig 2 z przejściem w poziomie torów.