• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny EU46 PKP-Cargo (BR193 Vectron) Roco vs Piko

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 4 0
#81
Uprzejmie ponawiam pytanie. Czy któryś z Kolegów miał do czynienia z dobraniem się do kabiny mechanika w Vectronie? A Koledzy @Maro16 i @darekgol? Widzę, że Koledzy macie spore doświadczenie w majstrowaniu wnętrzem tej lokomotywy. Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki.
To jest bardzo proste. Tak jak na fotkach poniżej pokazano. W tych miejscach wystarczy delikatnie podważyć i kabina sama wyskakuje.

IMG_20211217_132528.jpg


IMG_20211217_132451.jpg
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
#83
To jest bardzo proste. Tak jak na fotkach poniżej pokazano. W tych miejscach wystarczy delikatnie podważyć i kabina sama wyskakuje.
Dopiero dzisiaj się za to dobrałem. Udało się. Co prawda kabina nie wyskoczyła za pierwszym razem, trochę oporu stawiała, ale po kilku próbach ładnie wyszła. Włókno usunięte i teraz kabina jest bez skazy w środku. Jeszcze raz, bardzo dziękuję Koledze @Maro16 za fachową poradę.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.145 121 1
#86
Mały dodatek do wpisu - nowe zdjęcia modelu lokomotywy EU46-510 od PIKO (59593, 59393)

1.jpg
2.jpg
3.jpg


Ps. Producent w modelu tym (zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami) użył nowych, nieprzeskalownych odbieraków prądu(y) Pytanie, które się narzuca dotyczy jedynie czy zgodnych z tymi, które występują na prawdziwej lokomotywie:niepewny:

Źródło: piko-shop.de
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 4 0
#87
Mały dodatek do wpisu - nowe zdjęcia modelu lokomotywy EU46-510 od PIKO (59593, 59393)

Zobacz załącznik 908425 Zobacz załącznik 908426 Zobacz załącznik 908427

Ps. Producent w modelu tym (zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami) użył nowych, nieprzeskalownych odbieraków prądu(y) Pytanie, które się narzuca dotyczy jedynie czy zgodnych z tymi, które występują na prawdziwej lokomotywie:niepewny:

Źródło: piko-shop.de
Tutaj masz bardzo dobry przykład jak powinny wyglądać pantografy na tym Vectronie.

6A.JPG

Fotka pochodzi ze zbiorów Administratora forum (https://forum.modelarstwo.info/threads/lotne-stany-kempola.46580/page-25)

A z tego co mi wiadomo to Vectrony PKP Cargo nigdy nie miały dopuszczenia na Szwajcarię.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
#88

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.145 121 1
#89
Czyli Roco znowu górą w tym elemencie, a Piko popełniło gafę?
Jaka jest prawda, trudno powiedzieć. W tym samym wpisie Kolegi @Kempol jest drugie zdjęcie lokomotywy EU46, która posiada inny zestaw odbieraków prądu. Aby być pewnym jakie są zamontowane na tej konkretnej lokomotywie (EU46-510), trzeba posiadać jej zdjęcie wykonane najlepiej z góry. Może ktoś z Kolegów takie zdjęcie posiada:niepewny:

47.JPG
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 4 0
#90
Jaka jest prawda, trudno powiedzieć. W tym samym wpisie Kolegi @Kempol jest drugie zdjęcie lokomotywy EU46, która posiada inny zestaw odbieraków prądu. Aby być pewnym jakie są zamontowane na tej konkretnej lokomotywie (EU46-510), trzeba posiadać jej zdjęcie wykonane najlepiej z góry. Może ktoś z Kolegów takie zdjęcie posiada:niepewny:

Zobacz załącznik 908942
Podałem prawidłowy układ dachu. Natomiast twoja fotka przedstawia Vectrona dodatkowo dopuszczonego do ruchu na terenie Holandii (środkowy po prawej stronie pantograf) było pare sztuk reszta jest identyczna.
 
OP
OP
ALA

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 23 0
#91
... W tym samym wpisie Kolegi @Kempol jest drugie zdjęcie lokomotywy EU46, ...
A guzik prawda!
Sprawdź, Kolego, zanim coś (bzdurę) napiszesz, bo "w tym samym wpisie Kolegi @Kempol" jest inne zdjęcie, na którym dokładnie widać, jakie Vectrony fotografował, a Ty pokazałeś dach lokomotywy należącej do kolei DB.
Kempol_44m.jpg


No to teraz porównanie:

EU46-505 m.jpg


Dla ścisłości: model przedstawia maszynę EU46-510, zaś oryginał, to EU46-505.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#92
W modelu faktycznie widać dwa wewnętrzne pantografy w wersji szwajcarskiej, imitujące wąskie ślizgacze o szerokości 1450 mm, więc jeżeli lokomotywy PKP nie mają dopuszczenia na Szwajcarię, to takie wąskie odbieraki są błędem.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.145 121 1
#93
A guzik prawda!
Sprawdź, Kolego, zanim coś (bzdurę) napiszesz, bo "w tym samym wpisie Kolegi @Kempol" jest inne zdjęcie, na którym dokładnie widać, jakie Vectrony fotografował, a Ty pokazałeś dach lokomotywy należącej do kolei DB.
Faktycznie, nie zauważyłem tego zdjęcia. Dzięki za czujność i wyjaśnienie. Ale od razu "bzdury":cry: Przez Kolegę chyba dziś nie zasnę;)

A co do modelu. PIKO jak to PIKO. Jedno poprawi drugie spiep...:( Szkoda.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
#95
No to teraz porównanie:
Zobacz załącznik 908980
Dla ścisłości: model przedstawia maszynę EU46-510, zaś oryginał, to EU46-505.
Patrząc na to zdjęcie to żaden z czterech odbieraków nie jest odwzorowany prawidłowo w modelu Piko. Oczywiście pod warunkiem, że EU46-505 ma identyczną konfigurację jak EU46-510, co biorę w ciemno. Tak jak napisano powyżej, zanosi się na to, że ogólny wygląd odbieraków poprawili, ale detale spieprzyli. Czekam zatem na model od Roco.
A znawców w temacie można prosić o podanie przyporządkowania odbieraków zgodnie z przeznaczeniem na dany kraj?
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.364 137 19
#96

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 4 0
#98
Czyli Roco znowu górą w tym elemencie, a Piko popełniło gafę?
Roco posiada wszystkie formy niezbędne do prawidłowego wykonania modelu Vectrona zgodnego z oryginałem. Jednak widząc te ich wizualizacje nie jestem do końca o tym przekonany (dlatego ten model będzie poddany większej krytyce). Piko natomiast zrobiło model na tyle na ile pozwalały im dostępne formy (wiec krytyka niczego nie zmieni). Należy tutaj zaznaczyć, że Piko wykonało model Vectrona z pierwszej serii (501-515) natomiast Roco wykona model z drugiej serii (516-520).

W modelu faktycznie widać dwa wewnętrzne pantografy w wersji szwajcarskiej, imitujące wąskie ślizgacze o szerokości 1450 mm, więc jeżeli lokomotywy PKP nie mają dopuszczenia na Szwajcarię, to takie wąskie odbieraki są błędem.
Tak masz racje w tym miejscu powinny być zamontowane pantografy na Polskę (na prąd stały)
Poniżej fotka obrazująca dopuszczenie Vectrona PKP Cargo EU46-510.
7.jpgBB.jpg


Patrząc na to zdjęcie to żaden z czterech odbieraków nie jest odwzorowany prawidłowo w modelu Piko. Oczywiście pod warunkiem, że EU46-505 ma identyczną konfigurację jak EU46-510, co biorę w ciemno. Tak jak napisano powyżej, zanosi się na to, że ogólny wygląd odbieraków poprawili, ale detale spieprzyli. Czekam zatem na model od Roco.
A znawców w temacie można prosić o podanie przyporządkowania odbieraków zgodnie z przeznaczeniem na dany kraj?
Pierwsza seria była identyczna tak wiec można z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że i 510 posiadała pantografy tak jak pokazano na fotce.

7.jpgGG.jpg


Na koniec przytoczę taką ciekawostkę na temat tych pantografów (też są doskonale widoczne).

 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
89 4 0
Tak nie do końca. Mimo iż mają ślizgi kilku typów, to tak naprawdę nie wszystkich.
Może wreszcie dokończę artykuł jaki o tym napisałem, to by się szczegóły wyjaśniły.
Co do pantografów to masz racje. Miałem na myśli inne kwiatuszki.
Jak już powyżej kolega wspominał Roco posiada cztery rodzaje pantografów dedykowanych do modeli Vectron (na Polskę, Szwajcarię, Holandię oraz Niemcy). To w jakim stopniu odzwierciedlają stan rzeczywisty to sami oceńcie.
PantografC.jpg



A teraz takie malutkie porównanie pantografów:

oryginału z modelem Roco (jaki ma się ukazać),

PantografA.jpg



oraz modeli Piko i Roco

PantografB1.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 29
Tabor 107
Tabor 0
Tabor 22

Podobne wątki