No to zaczynamy.
Na zdjęciach
PIKO jest po lewej / u góry zdjęcia zaś
ROBO jest po prawej / na dole zdjęcia.
Wagon silnikowy s
Widok ściany czołowej od strony wagonu ra:
Zobacz załącznik 992268
1. Mostek przejściowy jest w Piko, w Robo nie ma.
Moja ocena: remis
2. Układ kabli, brak kabli zwisających z prawej skrzynki w Robo.
Moja ocena: remis
3. Wygląd kabli, w Piko bardziej filigranowe, w Robo grubsze.
Moja ocena: remis
4. Wałki gumowe, w Piko grubsze i szerzej, w Robo cieńsze i węziej.
Moja ocena: remis
5. Drzwi otwierane w prawo lub w lewo.
Moja ocena: remis
6. Kable widoczne przez szybkę drzwi w Robo.
Moja ocena: Piko
Widok ściany czołowej od strony wagonu rb:
Zobacz załącznik 992269
7. Mostek przejściowy jest w Piko, w Robo nie ma.
Moja ocena: remis
8. Układ kabli, brak kabli zwisających z prawej skrzynki w Robo.
Moja ocena: remis
9. Wygląd kabli, w Piko bardziej filigranowe, w Robo grubsze.
Moja ocena: remis
10. Wałki gumowe, w Piko grubsze i szerzej, w Robo cieńsze i węziej.
Moja ocena: remis
11. Drzwi otwierane w prawo lub w lewo.
Moja ocena: remis
12. Kable widoczne przez szybkę drzwi w Robo.
Moja ocena: Piko
Widok ściany bocznej 1:
Zobacz załącznik 992270
13. Ramki wokół wlotów wentylacyjnych nad drzwiami.
Moja ocena: remis
14. Układ napisów przy drzwiach wejściowych.
Moja ocena: remis (chociaż bardziej mi się podoba wersja gdzie "po sygnale odjazdu" jest pod "2" a nie obok)
15. Wykonanie poręczy.
Moja ocena: remis
16. Schody wejściowe, w Piko gorszy wygląd, odpadające (jak widać na zdjęciu).

Moja ocena: Robo
17. Wózki z boku, w Piko bardziej filigranowe, różna wielkość obudowy łożysk osiowych (która jest prawidłowa - nie wiem).
Moja ocena: remis
18. Układ klap w skrzyni pod pudłem wagonu, np. szerokość poszczególnych klap (która jest prawidłowa - nie wiem).
Moja ocena: remis
19. W Robo brak wentylatora (prawdopobnie wentylator oporów rozruchowych), w Piko jest, zaznaczony strzałką na zdjęciu.
Moja ocena: Piko
20. Oznaczenia, znaki, napisy w dolnym pasie pudła, różny układ.
Moja ocena: remis
Widok ściany bocznej 2:
Zobacz załącznik 992271
Większość uwag jak powyżej.
21. Małe klapki rewizyjne na pudle wagonu, w Piko są na lewo od czopów skrętu, w Robo są na prawo (na drugiej ścianie bocznej opisanej powyżej w obu modelach te małe klapki są na lewo od czopów skrętu - co jest prawidłowe - nie wiem).
Moja ocena: remis
Widok dachu:
Zobacz załącznik 992272
22. Rurki kablowe, w Piko widoczne są połączenia odcinków rurek, bardziej filigranowe, w Robo grubsze.
Moja ocena: remis
23. Wloty wentylacyjne, w Piko mają widoczne obramowanie.
Moja ocena: remis
24. Różnice w wielkości skrzynek i układzie innych elementów elektrycznych.
Moja ocena: remis
25. Wykonanie i wygląd pantografów.
Moja ocena: remis
Widok od spodu:
Zobacz załącznik 992273
Zobacz załącznik 992274
Zobacz załącznik 992275
Zobacz załącznik 992276
26. Wykonanie elementów, cięgieł, zbiorników, przekładni, cylindrów hamulcowych, w Piko bardziej filigranowe, ładniejsze, bardziej przestrzenne.
Moja ocena: Piko
27. Wózki. No tu Piko pokazało klasę. Na tle innych modeli, gdzie wózki od spodu to zwykły płaski plastik tu jest super. Wózek ma widocze elementy przekładni, silników trakcyjnych, belki bujakowej, etc. Klocki hamulcowe lepiej umieszczone w Piko.
Moja ocena: Piko (chociaż i tak wiadomo, że na makiecie nikt nie ogląda wózków od spodu).
28. Elementy elektryczne, lepiej wyglądają w Piko, widoczne elementy od spodu skrzyni oporów rozruchowych, ładniejsze wykończenie detali. W Robo w porównaniu do Piko brakuje kilku elektrycznych elementów (nie wiem do czego służą i czy były w oryginale odwzorowanym przez Robo).
Moja ocena: Piko