• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja EN57 Piko i Robo - różnice w modelach

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.794 138 3
Odpocząć nie można ehmm. Kolega @darekgd musi ochłonąć. Obraziłeś około 500 osób nazywając ich plebsem. Widać że ciężko Ci ochłonąć po kolejnych Twoich wpisach. Dodatkowo to nie jest Twój pierwszy wyskok. Dlatego razem ze mną odpoczniesz od forum.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Czy ktoś zdejmował obudowy obu wagonów silnikowych ROBO i PIKO? Bo w PIKO chyba (tak widać od dołu przez gniazdo kinematyki) że tam jest balast w postaci całego wnętrza - od dołu widać odlew cynkowy. Czy ktoś to może potwierdzić? A jaki balast ma ROBO? Stąd moze że PIKO waży 430 gram a ROBO waży 230 gram.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Nikogo nie namawiamy do naszych produktów. Każdy z Państwa ma wolny wybór co do swoich zakupów. :)
Mnie namawiać nie trzeba. Będzie malowanie PR to kupię od Was obok już kupionego Piko. Do tego czekam na Y-ki z ogrzewaniem nawiewnym oraz 140/141A z zaokrąglonymi oknami, bo mi do składów brakuje :) Zmodernizowanymi wersjami bezprzedziałowymi dla niepełnosprawnych, z jedną parą drzwi automatycznych, również nie pogardzę :)
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
618 5 2
Według mnie , jeśli analizujemy modele do poziomu takich detali jak obecna „dyskusja” to oznacza, że oba są wykonane na wysokim poziomie. Każdy wybierze sobie, które wykonanie jest bardziej dla niego i która droga wykonania i przeskalowania detali jest dla niego odpowiednia. Mi osobiście ciężko wybrać który jest lepszy (wiec mam oba) bo w każdym mi się coś podoba i w każdym coś drażni. W Robo na pewno poprawiłbym tablice kierunkową i w kolejnych wydaniach zmienił głośnik i zastanowił nad kabelkologją - to wszystko jest do w miarę prostej poprawy. Piko to przede wszystkim wnętrze.
Natomiast najważniejsza dla mnie jest kwestia jakie możliwości modyfikacji formy pozostawił @robo. Bo PIKO chyba za dużo wariantów formy nie ma - kilka konfiguracji budy z ryflami. I tak będą klepać różne malowania przez kolejne 10-15 lat - dla nich model opracowany i niech sie zwraca. W przypadku Robo liczę, że będą się pojawiać kolejne warianty - w tym nr pow. 1900, czy też gładkie pudła, czy tez EN71. Tak jak to ma teraz miejsce w kolejnych wariantach Y. I pewnie wszyscy ortodoksi, którzy krzyczą „PIKO albo smierć” ;) będą z wypiekami na twarzy zamawiać modele Robo.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.898 111 11
Spór sprowadzony jest do detali (sprytnie). Lecz nie od detali się zaczął...
Rozwiń proszę, bo z tego co pamiętam to jeśli chodzi o wymiary ogólne gdzie poczatkowo rozbijala sie dyskusja, to zostały potwierdzone jako praktycznie takie same. Wciąż chyba zapominamy ze jest to PIERWSZY model z napędem od Robo. I to od razu pojazd wieloczonowy...
 
Reakcje
65 5 0
Zastanawiam się nad stonka
Skoro jest skopana to po co ja kupujecie?
Skoro ma tyle błędów to poprostu nie kupować i po problemie
Marzy mi się to, żeby niezależny polski producent (ROBO lub SM) zrobił w końcu porządny seryjny model SM42. Slabym punktem PIKO, jak pokazuje np. aktualny popyt na siódemki SM, które są znacznie lepsze od PIKOwskich jest to, ze bardzo niechętnie inwestują w nowe formy. Dlaczego tego nie wykorzystać?

EN57 ROBO to zapewne świetny model, ale raczej ciężko mu rywalizować z wcześniej wydanym modelem PIKO, który reprezentuje podobnie wysoki poziom, a PIKO jako duży podmiot z siecią dystrybucji zawsze będzie miało ppewna przewagę. Warto wiec walczyć z PIKO raczej tam, gdzie jest najsłabsze.

Przepraszam, ze trochę nie w temacie, ale taka myśl mi się nasunęła po wzmiance o stronce.
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.258 225 2
Czy ktoś zdejmował obudowy obu wagonów silnikowych ROBO i PIKO? Bo w PIKO chyba (tak widać od dołu przez gniazdo kinematyki) że tam jest balast w postaci całego wnętrza - od dołu widać odlew cynkowy. Czy ktoś to może potwierdzić? A jaki balast ma ROBO? Stąd moze że PIKO waży 430 gram a ROBO waży 230 gram.
W Piko w członie silnikowym są dwa odlewy cynowe, jeden to podwozie, a drugi to wnętrze czyli podłoga z siedzeniami. Robo ma podwozie z metalu a wnętrze z plastiku.
 

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
212 51 2
Zwracam się do Was z prośbą o podanie wartości dla ustawień dekoderów ESU ( prędkość rozpędzania, maksymalna i hamowania ) zamontowanych w Robo i Piko i czy da radę to zmienić za pomocą smartcontroller light tak aby pojechały w trakcji wielokrotnej.
Pozdrawiam.
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.714 62 3
Zwracam się do Was z prośbą o podanie wartości dla ustawień dekoderów ESU ( prędkość rozpędzania, maksymalna i hamowania ) zamontowanych w Robo i Piko i czy da radę to zmienić za pomocą smartcontroller light tak aby pojechały w trakcji wielokrotnej.
Pozdrawiam.
Przecież te wartości CV3 - rozpędzanie i CV4 - zwalnianie możesz sobie sam wpiać dowolnie, tak jak Tobie pasuje. Ale nawet jeśli te wartości będą takie same w obu modelach, nie oznacza to, że będą się zachowywać tak samo. Oprócz tego jest prędkość maxymalna CV5 i rożna charakterystyka pracy, różnych przecież silników i pewnie też przekładni każdego z modeli.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.431 146 0
... co opisałem w wątku Kolegi @MIKOT 1 :
https://forum.modelarstwo.info/threads/wesołe-przypadki-mikota-1.48734/page-89

A przytoczę też tu:
Jak się dobrze ustawi CV2, CV3, CV4, CV5, CV6 i CV57 (CV57 tylko w Zimo, CV6 też w Zimo, bo w ESU trzeba odpowiednio ustawić całą tablicę prędkości - ja ustawiam tak, żeby wzrost był linią prostą a nie krzywą) to nie powinno być problemu aby przy jednakowym ustawieniu suwaka prędkości oba modele jechały z taką samą prędkością po makiecie. :) Poniżej tabelka z moimi ustawieniami, gdzie jako wzorcową przyjąłem ET21 i jej Vmax = 100 km/h. Dla pozostałych modeli ustawiałem CV tak, aby przy ustawieniu ich suwaka na 100 km/h dany model jechał równo z ET21 jadącą z Vmax. Jak widać jest też moja ET41-130 gdzie oba człony są napędzane i muszą być niewielkie różnice w CV w obu członach aby oba człony jechały jednakowo. :)

 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
524 58 11
Chyba żartujesz? Wystarczy ocenić wizualnie, a baza do porównania jest. Zamiast naprawdę zrobić dobry model, dopracować, firma Robo rzuciła na rynek model, aby zabrać klientów Piko, a teraz będzie dopracowywała błędy, czyli po polsku, wydajemy chłam, a plebs się rzuci i tak bo polskie
Kolego konkrety zamiast " No przecież to widać" . Konkret to np. Piko prawidłowy wymiar okna ROBO nieprawidłowy. ..... wynika to z tego , tego i tego i tak lista lub przynajmniej kilka mocnych punktów. Mimo , że okazało się finalnie, że po mojej makiecie ROBO nie pojeździ nie odważyłbym się na takie puste opinie.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
No to zaczynamy. :)
Na zdjęciach PIKO jest po lewej / u góry zdjęcia zaś ROBO jest po prawej / na dole zdjęcia. :)
Bardzo fajne porówanie, tylko coś za dużo remisów, tymbardziej, że Kolega dokonuje oceny, z której jednoznacznie wynika, że jeden jest lepszy od drugiego w danym elemencie, ale ocena 'remis'. Słusznie Koledzy zauważyli powyżej, że oceny nijak się mają do treści.
Wiemy też, że gdyby na opakowaniu nie było logo ROBO tylko innej zagranicznej firmy to 3/4 tych wywodów by nie było...
Myślę, że to zdanie jest niesłuszne i krzywdzące dla wielu tutaj oceniających produkt Firmy Robo. Równie krytyczne podchodzi się do modeli innych firm zagranicznych (nie będę wymieniał z nazwy, bo zaraz będą komentarze o niewłaściwe porównanie :)). Nazywanie 'wywodami', spostrzeżeń Kolegów, niektórych bardzo trafnych, jest też nieco lekceważące.
Nikogo nie namawiamy do naszych produktów.
A to też jest niepotrzebne. W końcu dzięki Klientom, stajecie się lepszym producentem.
Pozdrawiam Robo serdecznie :)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
A czy można zmienić w modelu PIKO w wersji ANALOG zapalanie oświetlenia wnętrza tak aby od razu się zapalało a nie mrugało? A czy z tyłu modelu czołowa tablica nie świeci się jak się palą światła końca pociągu?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
A czy można zmienić w modelu PIKO w wersji ANALOG zapalanie oświetlenia wnętrza tak aby od razu się zapalało a nie mrugało? A czy z tyłu modelu czołowa tablica nie świeci się jak się palą światła końca pociągu?
Na pierwsze pytanie Kolegi nie umiem odpowiedzieć. Chociaż sam chciałbym wiedzieć to samo ale dla wersji cyfrowej. Czy ustawieniami dekodera można tak zrobić aby światło nie mrugało?
Jeśli chodzi o drugie pytanie, tak, niestety, ten typ tak ma. Przy okazji zapytam się czy w ROBO tylna tablica świeci się?
 

Podobne wątki