• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Kolego Szwed1978 - jaki jest sens wklejenia tego zdjęcia przez Ciebie w tym wątku - ......-możesz mi to wytłumaczyć ?
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- za sprawą wyemitowania zdjęcia H.Philippa przez Kolegę luc1979 w watku pt "hyde park spalinowo-elelktryczny" -zdjęcia ulicy Długiej we Wrocławiu z roku 1977

pozwoliłem sobie na pożyczenie zdjęcia z sąsiedniego wątku ale rekompensuję to swoim wykonanym dziś tego samego miejsca -
- jedynie po prawej stronie zdjęcia przy narozniku budynku widac metalową bramę - jedyny ślad po tej bocznicy
- ciekawa sprawa ,że do tej pory na terenie tej bazy logistycznej wojskowej jest spora sieć infrastruktury kolejowej - tory odchwaszczone , rozjazdy , kozły oporowe magazyny ,rampy - wszystko wygląda na bardzo zadbane i jakby uzytkowane aktualnie -..ale tylko brakuje taboru - no chyba ,że gdzięś na terenie jest jakiś tabor - ale ta sięc bocznic jest odcięta od dostepu do torów szlakowych - dziwne - poza tym niezła może okazac się droga połączernia z siecią kolei publicznej - wcale może sie okazać ,że łącznica nie była przed mostem kolejowym tylko pod przez trzy wiadukty ze stacja Wrocław Popowice , dziś pooglądałem te miejsca i zrobiło się ciekawie- dla rozwiania wątpliwości udam sie przy okazji do archiwum geodezji w Arsenale i tam to sprawdzę jak było w latach minionych z t ą bocznica - ciekawy temat..
do tego jest zdjęcie nr 57 na stronie 63 lotnicze ukośne z poczatku XXwieku tego wiaduktu i okolic ulicy Długiej w albumie http://merlin.pl/Wroclaw-na-fotogra...ntt-Thomas-Urban/browse/product/1,636716.html
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Okolica Pyskowic. Za zdjęcie dawniejsze "robi" Ty51-137 (z drzwiami dymnicy od Ty51-77), 03.08.1989 r., a za dzisiejsze fotka wprawdzie sprzed 9 lat - bo z 28.09.2005 r. - ale wymowa pewnie ta sama, gdyby być tam dokładnie dziś.
230.jpg
232.jpg
25.jpg
24.jpg
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
155 1 0
Unikasz takich miejsc... Zgoda. Jednak nie tylko na tych zdjęciach widać jak wszystko popadło w ruinę, nie tylko miejsce sfotografowane przez Ciebie, ale i wiele innych, jakie pamiętamy ze szlaków (i nie tylko). Innym przykładem niech będzie wąskotorówka z Gliwic przez Nieborowice, albo wiele rozebranych przykopalnianych torów na Śląsku... Serce się kroi na to patrzeć..
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.276 29 2
Zdjęcia mówią same za siebie. Dlatego z reguły unikam jeżdżenia w miejsca, gdzie kiedyś fotografowałem parowozy.
Jest gorzej niż mogłoby się wydawać! Tor po którym jedzie pociąg z piaskiem został niedawno rozebrany. Jakby było tego mało, most z którego robiłeś zdjęcie również nie istnieje...
Prace stokerka z ładowną piaskarką na tym trudnym podjeździe musiała być wspaniałym widokiem! Miałem przyjemność słuchania opowiadań emerytowanego pracownika dawnych ZRTK Przezchlebie, który wspominał jazdy próbne Ty51 po naprawach. Parowóz jechał luzem do Pyskowic skąd podejmował ładowny skład z rozkładowym Ty51, a który nie wspomagał maszyny odbywającej jazdę próbną. Drużyna tak obciążała parowóz, że oba inżektory równolegle zasilały kocioł. Zabawa kończyła się po paru kilometrach w Przezchlebiu, ależ to musiało być przeżycie...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.019 531 30
To zdjęcie, zrobione przeze mnie w sierpniu 1977 roku już kiedyś pokazywałem, ale ponieważ dziś miałem okazję odwiedzić tę stację ponownie, postanowiłem zrobić fotkę tego samego miejsca po 37 latach. W 1977 roku interesował mnie głównie parowóz, zresztą obiekty budowlane były "tajne". I tak miałem szczęście, że nikt nie przyczepił się do fotografowania pociągu - w ówczesnych przepisach było stwierdzenie, że robienie zdjęć "w pociągu i na tle pociągu" było dozwolone, więc trochę naciągnąłem ten przepis. Dodatkowo kilka innych współczesnych zdjęć dworca w Nakle nad Notecią, bo tam całe wydarzenie miało miejsce.

12-27-2010 11-6-12_019.jpg
IMG_7173.JPG
IMG_7171.JPG
IMG_7176.JPG
IMG_7180.JPG
IMG_7182.JPG
IMG_7183.JPG
IMG_7184.JPG
 

Podobne wątki