• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
-tak -tylko jakby mniejsza wzrostem o połowę względem tej z Tr203 z Piły i tego SM 41, ciekawy epizod radiotelefonii na PKP lat 60-70 nam się ujawnił , ciekawe jakie to jeszcze kształty anten na parowozach występował/y - tak występował ponieważ po takiej ewolucji kształtu "puszkowej " anteny kolejowej na PKP musiał nadejść inny - taki bardziej nam współczesny - jest zdjęcie takiego czegoś - tylko niech poszukam , chyba ,że jest coś w necie...
apropo Wąskotorowej Parowozowni we Włocławku - ciekawe jak wyglądała , ile było na jej stanie parowozów , jakich serii , na pewno musiały w niej stacjonować "małe trumany" (moja nazwa) serii Pxu - a sieć linii -gęstość i długość to jak na moje oko (patrzę na mapę kolejową z 1976 roku - chyba druga w kraju - szacuję na oko - zaznaczam ...
 
Reakcje
1.782 13 0
Oglądałem program o renowacji tych przepięknych wagonów salonek:p Bodajże był na emitowany w programie Travel..:)[DOUBLEPOST=1388217304][/DOUBLEPOST]He,he.. Chętnie bym tak jakiś wagon lub wagony odrestaurował w ramach popisów dekoratorskich:podstepny:... Meble w odpowiednich proporcjach można dostać bez problemu...;)
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Ustka dworzec kolejowy 1930 ( foto z "baza kolejowa")

- lata 60-te jak było w podpisie ( foto z forum Stara Ustka na fotografiach)

i aktualnie



i od razu jeszcze z lotu ptaka w latach 20-tych fragment portu z nabrzeżami i bocznicami , -mnie zainteresowała historia tej bocznicy ( przy tak zwanym Kanale Węglowym po lewej stronie )

( foto z forum "Ustka dawno temu na fotografii)
to samo miejsce w 1940 roku

(fotopolska)

i aktualnie
(foto z netu)
-ta bocznica wielokrotnie zmieniana na nabrzeżu zachowała się do dziś i jest zakończona kozłem oporowym ze zderzakami kolejowymi ,
- i właśnie z tą bocznicą jest zwiazane to przeurocze zdjęcie z "Przekroju" z roku 1947 a więc kiedy żelazna kurtyna już coraz mocniej opada ,-
zdjęcie przedstawiające skandynawski żaglowiec podczas zacumowania przy tym nabrzeżu i załadunku na jego pokład węgla z podstawionych węglarek kilku na oko czterech -pięciu , ta na pierwszym planie weglarka mojm zdaniem ma w oznaczeniu orzełka , widać człowieka pchającego ogromną taczką po ustawionej kładce , - ten żaglowiec skandynawski to dwumasztowy szkuner , jego flaga mimo ,że foto czarno-białe to wyrażnie widać tło flagi jaśniejsze niż fragment krzyża , który jest ciemniejszy w górnym i dolnym polu flagi widać jakies dodatkowe elementy zdobnicze , nazwa szkunera "+LA(?)A+" - ciekawi mnie skąd przypłynał dokładnie ten szkuner po około 100 ton ładunku węgla ..
wspólcześnie to miejsce
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
423 3 0
Dworzec Marchijski w połowie XIXw największy we Wrocławiu. Dzisiaj została tylko jedna wieżyczka. Po torach nie ma śladu, ostatnie rozebrano po II w.ś. a i tak już wtedy pełnił funkcje dworca towarowego.

Dworzec Marchijski 2.jpg


Dworzec Marchijski teraz.jpg
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
... zdjęć z końcówki pracy kolei w Gołdapi jest bardzo mało.

No to Ol49-11, słoneczne popołudnie 22 maja 1992. Sam koniec pary.

1808.jpg
1810.jpg
1812.jpg
1813.jpg
1815.jpg
1817.jpg
1819.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
Krzysiek, świetne fotki !! :), masz coś tam jeszcze z Ełckich parowozów? Czarno białe też wstawiaj :)
Pozdrawiam
 

Podobne wątki