• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- miejsce właściwe pod warunkiem pokazania tych samych ujęc -dziś!- bo jezeli nie da się to są stosowniejsze wątki -podpowiem na przykład "Parowozowy hyde park.." czy "Kolejowe klimaty" - ale Kolego Kriegslok postaraj się wkleić dzisiejsze ujęcia tych miejsc z tych Twoich zdjęć - bo to ciekawe na miejscu w tym wątku jak wygląda Gołdap -dziś- czy jeżdżą jeszcze tam dziś parowozy , stoją semafory ksztaltowe , czy ostały się żurawie wodne -ba budynek dworca ???- skoro pokazałeś jak wyglądał Gołdap dawniej... acha czy jest ta szyna jeszcze z tym napisem..- przypominam Kolegom zainteresowanym ,że to wątek "dawniej i dziś"- dziękuję
 
Ostatnio edytowane:

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
- miejsce właściwe pod warunkiem pokazania tych samych ujc -dziś!- bo jezeli nie da się to są stosowniejsze wątki -podpowiem na przykład "Parowozowy hyde park.." czy "Kolejowe klimaty" - ale Kolego Kriegslok postaraj się wkleić dzisiejsze ujęcia tych miejsc z tych Twoich zdjęć - bo to ciekawe na miejscu w tym wątku jak wygląda Gołdap -dziś- czy jeżdżą jeszcze tam dziś parowozy , stoją semafory ksztaltowe , czy ostały się żurawie wodne -ba budynek dworca ???- skoro pokazałeś jak wyglądał Gołdap dawniej... acha czy jest ta szyna jeszcze z tym napisem..- przypominam Kolegom zainteresowanym ,że to wątek "dawniej i dziś"- dziękuję
Otóż to, kolego Hoart. Mam świadomość, że są wątki bardziej chyba odpowiednie i dlatego właśnie już na samym wstępie miałem poważne opory, czy faktycznie powinienem się w tym miejscu z tą Gołdapią wpychać. Była to reakcja-uzupełnienie o charakterze „Dawniej” w stosunku do postu kol. Garcia Ramirez. (Zwłaszcza chodziło mi o te zarośnięte perony). Aczkolwiek mam świadomość, że moje fotki nie ilustrują niestety dokładnie tego samego punktu odniesienia i w ten sposób złamały konwencję tego wątku. Ich zamieszczenie było bardziej raczej pomyślane jako odpowiedź na całkiem słuszne chyba stwierdzenie autora w/w postu, że ”zdjęć z końcówki pracy kolei w Gołdapi jest bardzo mało”. Potraktujmy to zatem jako wyjątek, o ile zdaniem Szanownych Kolegów wyjątek taki może stać się moim udziałem.

Jeśli chodzi o ukazanie dnia dzisiejszego różnych miejsc, gdzie goniłem resztki pary, to niestety z kilku co najmniej względów możliwości takiej obecnie nie mam. Do większości z tych miejsc wolałbym zresztą nie zaglądać, aby nie narażać się na przeżycie tego, co było moim udziałem np. w Pyskowicach i okolicy po ponownym pojawieniu się tam po upływie 20 lat.
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- trzeba spróbować po przez net znależć sie tam się dziś - wiem , zdaję sobie sprawę ,ze to smutne moze byc przezycie ale nic na to nie poradzimy ,że wszystko się zmienia za jakiś czas będzie na pewno inaczej niż jest to tam dziś - ale wróćmy tam dziś -jak wygląda stacja kolejowa Gołdap ?-
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
- trzeba spróbować po przez net znależć sie tam się dziś - wiem , zdaję sobie sprawę ,ze to smutne moze byc przezycie ale nic na to nie poradzimy ,że wszystko się zmienia za jakiś czas będzie na pewno inaczej niż jest to tam dziś - ale wróćmy tam dziś -jak wygląda stacja kolejowa Gołdap ?-
Jak? Ano tak jak na zdj. kol. Garcia Ramirez:

DSC07144a.jpg
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- ale gdyby tak dzisiejszy stan tego miejsca był sfotografowany od strony kolejowej czytaj peronu i torów - bo to dzisiejsze ujecie jest od strony niekolejowej - Kolego Garsyja... znajdzie sie w archiwum?..
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
Dziś Kolega spptkw2 na rucianym wkleił dwa świetne zdjęcia pasujące doskonale do tego wątku - poprosiłem o pozwolenie wklejenia ich również tu wiec proszę zainteresowanych Pyskowice nastawnia bramowa Pk5 pod która był wierzchołek górki rozrządowej i truman jak na razie o nieustalonym numerze dawno temu

foto: Autor nieznany
i to samo miejsce z tego samego miejsca dziś, ale za to w kolorze

foto Stanisław Pietrzyk
- dzięki Staszek!!
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
Peron 3 w Lęborku. TKt48-65 wyrusza z poc. 93318/7 do Wejherowa przez Choczewo (jeden wagon spowity parą) w dniu 17.09.1988 r. oraz „Transcassubia” do Łeby 09.07.2005 r.

190.jpg
384.jpg
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- za sprawą wyemitowania zdjęcia H.Philippa przez Kolegę luc1979 w watku pt "hyde park spalinowo-elelktryczny" -zdjęcia ulicy Długiej we Wrocławiu z roku 1977

pozwoliłem sobie na pożyczenie zdjęcia z sąsiedniego wątku ale rekompensuję to swoim wykonanym dziś tego samego miejsca -
- jedynie po prawej stronie zdjęcia przy narozniku budynku widac metalową bramę - jedyny ślad po tej bocznicy
- ciekawa sprawa ,że do tej pory na terenie tej bazy logistycznej wojskowej jest spora sieć infrastruktury kolejowej - tory odchwaszczone , rozjazdy , kozły oporowe magazyny ,rampy - wszystko wygląda na bardzo zadbane i jakby uzytkowane aktualnie -..ale tylko brakuje taboru - no chyba ,że gdzięś na terenie jest jakiś tabor - ale ta sięc bocznic jest odcięta od dostepu do torów szlakowych - dziwne - poza tym niezła może okazac się droga połączernia z siecią kolei publicznej - wcale może sie okazać ,że łącznica nie była przed mostem kolejowym tylko pod przez trzy wiadukty ze stacja Wrocław Popowice , dziś pooglądałem te miejsca i zrobiło się ciekawie- dla rozwiania wątpliwości udam sie przy okazji do archiwum geodezji w Arsenale i tam to sprawdzę jak było w latach minionych z t ą bocznica - ciekawy temat..
 
1

12g

Gość
- ciekawa sprawa ,że do tej pory na terenie tej bazy logistycznej wojskowej jest spora sieć infrastruktury kolejowej - tory odchwaszczone , rozjazdy , kozły oporowe magazyny ,rampy - wszystko wygląda na bardzo zadbane i jakby uzytkowane aktualnie -..ale tylko brakuje taboru - no chyba ,że gdzięś na terenie jest jakiś tabor - ale ta sięc bocznic jest odcięta od dostepu do torów szlakowych - dziwne - poza tym niezła może okazac się droga połączernia z siecią kolei publicznej - wcale może sie okazać ,że łącznica nie była przed mostem kolejowym tylko pod przez trzy wiadukty ze stacja Wrocław Popowice , dziś pooglądałem te miejsca i zrobiło się ciekawie- dla rozwiania wątpliwości udam sie przy okazji do archiwum geodezji w Arsenale i tam to sprawdzę jak było w latach minionych z t ą bocznica - ciekawy temat..
Bocznica jednostki ma połączenie z siecią PKP. Jakieś 200 metrów w prawo od wiaduktu z którego zrobiono te zdjęcia zaczynają się rozjazdy umożliwiające wjazd na teren jednostki i rozgałęziające linie z Nadodrza na Mikołajów, Gądów i Popowice. Posterunek nazywa się Wrocław Popowice WP3, obecnie sterowany z "grzybka" pomiędzy Mikołajowem a Popowicami.
Co do samej jednostki, to parę lat temu widziałem na jej terenie platformy z kontenerami wojskowymi. Szkoda że obecnie na google maps teren jednostki jest zamazany, ale wcześniej na zdjęciach można było dostrzec przynajmniej jeden obiekt przypominający obrotnice.

http://gis.um.wroc.pl/imap/?locale=pl&gui=classic&sessionID=105757
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.064 6 0
- nie przyszło mi do głowy ,że łącznica może być właśnie na splocie szlaków - tak na zdjęciach satelitarnych widać to dokladnie- dzięki Panowie
- tak to jest obrotnica i jest to niewykluczone ,że ostatnia czynna obrotnica na czynnej bocznicy linii normalnotorowych , takie pytanie - czy jest gdzieś indziej jeszcze w Polsce czynna obrotnica na czynnej bocznicy- wie Ktoś może coś na ten temat?
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki