• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1 (1:32) Budowa modeli w skali 1:32

OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.372 2 0
Do mojej kolekcji modeli w skali 1:32 dołączyła wapniarka ,ramę z kołami wykorzystałem z uszkodzonego wagonu marklina, a to co z mosiądzu to moja praca.
 

Załączniki

OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.372 2 0
401ka musi być w moich zbiorach, wlutowałem około 700 nitów na imitacje śrub, najbardziej pracochłonne prace już za mną, tak ze teraz to z górki.
 

Załączniki

OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.372 2 0
Gags zmontowany, jeszcze trochę drobnych prac i można piaskować i malować .
 

Załączniki

OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.372 2 0
No i dwa kolejne wagony w mojej kolekcji gotowe, testy na imprezie w Sosnowcu.
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Gags z tymi detalami nadaje się do epoki IVc i powinien mieć oznaczenie Gags-tx. Na narożnikach już nie było wtedy stosowanych oznaczeń hamulca. Jeszcze kwestia ilości włazów na dachu. W tym modelu jest ich 6 a zwykle w tym okresie eksploatacji było ich 4. Dwa skrajne były likwidowane. Nie wykluczam jednak że była jakaś część wagonów w których pozostawiono 6 włazów a modernizacja objęła tylko drzwi.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 18 9
Gags z tymi detalami nadaje się do epoki IVc...
Słuszna uwaga! Sklejkowe drzwi montowano dopiero w latach 80-tych, a więc już w trakcie okresu IVc.
Z włazami było różnie. Najpierw zaczęto usuwać skrajne włazy, a później w części wagonów całkiem je zlikwidowano, zmieniając oznaczenie serii na Gas. Ale generalnie wagony z drzwiami sklejkowymi już tych skrajnych włazów nie posiadały.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Zgadza się. I nie chodzi tylko o poszycie drzwi ze sklejki zamiast blachy falistej, ale jeszcze zmieniono konstrukcję wysypów w dolnej ich krawędzi.
W Tarnowskich Górach na bazie pociągu ratunkowego mają dwa Gagsy z drzwiami ze starszymi wysypami ale już oszalowane sklejką. I mają jeśli dobrze pamiętam to 6 włazów na dachu. Teraz nie mam pewności ale gdzieś kojarzę jakieś zdjęcie chyba z epoki V z wagonem handlowym co ma jeszcze 6 włazów i drzwi po moderacji ale nie mam co do tego 100% pewności.
 
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.372 2 0
Prace przy SM42 trwają, z najbardziej pracochłonnych prac pozostała kabina z wyposażeniem, oraz sporo drobnych elementów .
 

Załączniki

Rokstedi

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
1.506 0 0
Każdy z Twoich modeli prezentuje się rewelacyjnie, a już miodem na moje uszy był dźwięk pracującego Gagarina, którym miałem okazję sycić uszy w Poznaniu. W tej skali jest moc, zwłaszcza przy wykonaniu na tak wysokim poziomie jak Twoje prace. Z pewnego punktu widzenia Twoje modele mają powien mankament, zresztą nie tylko Twoje. Finalne malowanie skutecznie maskuje dowody ogromu pracy włożonego w ich powstanie. Pomimo nierealistycznego wyglądu prawdziwe piękno i kunszt modelarski najbardziej widać przed malowaniem i piaskowaniem. Z racji tego, że sam bawię się trochę w modelarstwo jako najpiękniejszy skład widziałbym skład Twoich modeli odartych z farby. Może zbudujesz duplikaty :). Prezentowałyby się wybornie.....
 
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
1.372 2 0
No i kolejny model, SM42 989, montaż zakończony, kilka prób na szlaku i jak nie będzie usterek to malujemy w klasycznym malowaniu.
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Świetna robota. Jednak numer 989 nie bardzo pasuje do detali osłony tłumika wydechu. Lokomotywy z tego zakresu numerów miały osłonę z pojedynczym rzędem szczelin wentylacyjnych. Osłony z podwójnym rzędem szczelin wentylacyjnych były oryginalnie montowane na lokomotywach głównie z zakresu numerów na 800. Dokładnie nie mam zbadanego zakresu numerów bo chyba zaczynały się tego typu osłony jeszcze w zakresie numerów na 700 ale nie od początku. Dodatkowym problemem w ustaleniu tego są niestety częste zamiany osłon w lokomotywach po naprawach okresowych.