• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Amtrak. Podróże małe i duże

OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#81
W sumie to dla CalTrain. Oni tam mają dosyć stary tabor, ale nie realizują takich tras jak Amtrak. Niemniej to jakoś "plastikowe" jest jak na ich standardy gdzie poza tym, że są potężne, ociekają ryflowanym chromem ścian, to i komfort w środku jest raczej inny niż to co robi Stadler. Fotele są ogromne i komfortowe. Jeśli Stadler ma podobny standard jak w Europie to nijak ma się do nawet starych wagonów Amtraka. Wspaniałe są, naprawdę. Teraz na grupach pokazują jakieś nowe wagony bo wiadomo że kiedyś flota pójdzie do wymiany (już się dzieje) ale akurat to było o nowych sypialnych w AutoTrain na Wschodnim wybrzeżu. W tym roku jeszcze nie miałem okazji spróbować kontynentalnej trasy. Spojrzałam na parę sekund tego filmiku i wprawdzie testy były na jakimś bocznym torze to mam wrażenie, że strasznie nim kolebie. Moje odczucia z wyjazdów to to, że te ich składy są wielkie i ciężkie i zawieszenie dobrze pracuje. Ale raz miałem nocna jazdę bodaj z Sacramento chyba do Modesto. Było opóźnienie i jechaliśmy naprawdę ostro. Na tej trasie we wielu miejscach się po prostu bałem, tak kolebalo na górze wagonu piętrowego. A na rozjazdach to już w ogóle. Tak sobie myślę czy ten Stadler gibajacy się na wolnych manewrach by dał radę taka trasę na takiej prędkości pokonać.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.554 514 30
#82
Generalnie nie jestem ani znawcą, ani fanem amerykańskiej kolei, więc trudno mi wchodzić w głębsze dyskusje. Ale:
są potężne, ociekają ryflowanym chromem ścian
Właśnie to mi osobiście się nie bardzo podoba - ale to kwestia gustu.
ich składy są wielkie i ciężkie
No właśnie, ciężkie. W dzisiejszych czasach to nie jest zaleta, zużycie energii (jakiejkolwiek) jest większe, a jednak sprawy ekologii nabierają coraz większego znaczenia. Może ten tabor jest za wielki i za ciężki?
Jeśli Stadler ma podobny standard jak w Europie to nijak ma się do nawet starych wagonów Amtraka.
Porównywanie wagonów Amtraka, przeznaczonych na długie trasy, do w sumie chyba raczej podmiejskich i lokalnych zespołów Stadlera nie bardzo ma sens. Na stronie CalTrain, do której link podał kolega @Magic, jest informacja o tych nowych składach i trasach, jakie ma obsługiwać i nie wygląda to na bardzo długie dystanse.
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#83
Ale CalTrain ma podobne stare wagony jak i Amtrak w swoich kontynentalnych składach. Więc to miałem na myśli porównując do Stadlera. Wysłużone są i widać to, ale podróże nimi są komfortowe. Przypomina mi się jedną podróż i chyba właśnie po nocy, o której wspominam wyżej. Zamiast standardowego fotela było to, no nie wiem jak nazwać, kanapa z narożnikami i zdaje się stolik. Ale kanapa równolegle do ścian bocznych. Taki "barowy" klimat. Widać te wagony np. poniżej:
IMG_20230526_134442669~2.jpg

IMG_20230523_193119233~3.jpg
IMG_20230523_193552541~2.jpg

A o ekologii co tu pisać jak za oceanem wszystko co w transporcie to diesel. San Francisco to owszem, bo tam się pół życia traci w korkach, co parę aut elektryk. Są też tramwaje. Ale co z tego jak jedna, dwie trasy będą zelektryfikowane jak przez pobliski Port od Oakland jeździ codziennie pełno składów towarowych na kilku lokomotywach diesla?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#84
Witajcie.
Pierwszy raz od prawie pół roku mam okazję popatrzeć na laptopie na te swoje wypociny, i stwierdzam, że nawet jako tako te zdjęcia wyglądają mimo, że robione biednym telefonem. Z tego miejsca pragnę wszystkich przeprosić, bo polskich znakow raczej nie bedzie w najbliższym czasie. Windows na laptopie jest angielski i nie da rady tego zmienić. Udalo mi sie podjechac to tu, to tam. Glownie Bay Area. Z racji tego, że moi znajomi tu pracują zawsze mogę się zabrać na wycieczkę, kłopot w tym, że w takim porcie w Oakland nigdy nie wiadomo, kiedy wystawią jakiś skład, lub kiedy coś przyjedzie. A sam CalTrain nudnawy jest, zresztą jeżdżą lokomotywami w jedną stronę i zazwyczaj po poludniu wszystko pod slonce jest, a i maszyny do znudzenia te same. Ciekawiej jest w Modesto (na stacji jest jeden tor, mają yard, ale tam jeszcze nie dotarlem) gdzie stosunkowo często jeżdżą składy towarowe. Zabrałem więc raz i drugi kamerę i próbowałem coś sensownego zrobić. Niestety, albo odwyklem, albo brak jakiegoś wyczucia do torów tutaj. Nic mi nie szło. Jakoś nie mogę się wczuć na swoim obiektywie 17-55. Zresztą on owszem ostrzy jak należy, ale nie zawsze w ruchu przy serii 6 klatek/sekunda. No ale nic, cieszę się, że coś jest w ogole. 4 w nocy teraz, siedzę żeby czymś się zamęczyć, zmarła mi dziś ukochana Babcia, we wieku 98 lat. Na szczęście w tym całym nieszczęściu bez żadnych chorób i cierpienia. A najlepsze z tego wszystkiego to jest, że Babci balkon jest skierowany na dworzec i generalnie całą stację w Morągu. Czyli wszystkie wakacje za dzieciaka były niejako służbowo z widokami kolejowymi. I duzo dałbym za jakieś stare zdjęcia czy nie wiem, informacje na temat funkcjonowania stacji za mojego dzieciństwa. Pewnie stamtąd się wzięło zamiłowanie do kolei? Ech, tyle wspomnień...
Tymczasem podzielę się kilkoma zdjęciami z Bay Area i z Modesto.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
PS. Parowóz już był prezentowany (pomnik w Modesto), ale skoro miałem aparat to zrobiłem mu kilka zdjęć na nowo.
DSC_4318 1200.jpg
DSC_4436-1  BNSF.jpg
DSC_4451 1200.jpg
DSC_4445-1 1200.jpg
DSC_4454 1200.jpg
DSC_4461 1200.jpg
DSC_4412 1200.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#87
13.06.2023. Fresno, CA.
Zamiast do Sacramento rzucilo mnie do Fresno. Ze wzgledow bezpieczenstwa bylem tylko na stacji Amtrak, jezdza przez nia sklady towarowe wiec mozna bylo kilka ujec zrobic. Generalnie, owszem, ciesze sie z kazdej okazji na torach, jednak do robienia dobrych zdjec jeszcze dluga droga. W najblizszych dniach chyba nie zapowiadaja sie zadne wycieczki, dopiero po weekendzie do Tracy, CA (moze znowu uda sie ten sklad starych, wycofanych lokomotyw UP odwiedzic), i 2 razy do Modesto. Akurat to Modesto powinno byc ciekawsze, przydaloby sie trafic po raz 3 Cotton Belt, tym razem z aparatem. A tymczasem kilka sztuk maszyn BNSF plus San Joaquin Amtraka.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
tory 13 cz 2023 USA 4 1200.jpg
tory 13 cz 2023 USA 6 1200.jpg
tory 13 cz 2023 USA 1200.jpg
tory 13 cz 2023 USA 11 1200.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.423 111 11
#89
Koniki tak daleko od Roanoke ;-)
Wydaje mi się że BNSF ma tzw. Pool arrangement z Norfolk Southern. Dosyć często widzę BNSF na wschodzie, z tym że spalinowóz na północnym wschodzie zawsze będzie za tym NS. Nawet dzisiaj jadąc do Altoony (praca) przejechał koło mnie taki skład na byłej Pennsylvanii RR. Spalinowozy NS mają "cab signaling", czyli tablicę następnych kolejnych sygnałów wyświetlanych na szlaku, z tego powodu BNSF nie będzie liderem na szlaku Norfolk Southern.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.423 111 11
#90
Maćku, jak by Ci się zachciało pojechać do Stockton to zaraz na wschód od stacji Masz diamenty. Blisko tego jest ulica, za tem można ciekawe zdjęcia robić z miejsca publicznego.
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#91
@teigrekty2 zarzuci kolega adresem? Stockton ma ciekawe miejsca, to wiem, jednak bylem tam kilka razy w zupelnie innym celu i finalnie nic nie widzialem. Najbardziej mi zalezy na tym aby miejsca byly w miare dostepne tym bardziej, ze bede prawdopodobnie mial podopiecznego. Nie chcialbym mu problemu robic, a przechodzenie przez ploty tez odpada.
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#93
22.06.2023. Modesto, California.
Szybka wycieczka z odwiedzinami na dworcu mogla byc owocniejsza, niestety jeden piekny sklad kontenerow minal mnie jak dojezdzalem na stacje i stalem na szlabanie (kamera w plecaku). Ale co nieco w pol godzinki wpadlo, rozmawialem z pracownikiem stacji i mowil, ze o towarowych skladach oni nie wiedza, chyba zautomatyzowane wszystko i jak cos jedzie to zamykaja rogatki, ale nie ze stacji tylko gdzies tam z centrali. Stacja w Modesto to jeden tor, ale po obu stronach sa jakies yardy, jeden widzialem z auta, ale nie chcialem tam nic robic bo bylo widac ledwo same wagony.
Moze jutro uda sie cos nowego zobaczyc bo planowana jest mala wycieczka po okolicach.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
tory 22 june 2023 MODESTO 3 6000 1200.jpg
tory 22 june 2023 MODESTO 6000 1200.jpg
tory 22 june 2023 MODESTO 8 1200.jpg
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#94
27.06.2023. Emeryville, CA.
Miala byc wycieczka na Jack London Square, ale padlo jednak na Emeryville, CA. Czyli niedaleko, za to po 2 stronie Port of Oakland. Widzialem gdzies na grupach zdjecia i wiedzialem, ze sa kladki nad torami, wiec liczylem, ze uda sie zrobic jakies ciekawsze zdjecia niz peronowe. Ale jak pisalem wyzej w postach, trzeba czasu i znac warunki, aby robic dobre zdjecia, dla mnie kazde nowe miejsce wymaga poznania, wiedzy jak i o ktorej godzinie swiatlo pada, co jezdzi i tez kiedy. Przegapilem jeden tandem Union Pacific jak usiadlem sobie w cieniu przed dworcem. Kladki nad torami generalnie fajne sa, musze jeszcze sie wybrac tam. Dzis wpadly sklady BNSF z platformami podkontenerowymi, Union Pacific z krotkim skladem beczek do pewnie tankowania manewrowek w porcie. Po za tym te same sklady CalTrain, ktore non stop kursuja do Jack London Square. Niby bez rewelacji, ale zawsze cos.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
tory 27 june 2023 EMERYVILLE 1_Optimizer 1200.jpg
tory 27 june 2023 EMERYVILLE 8 1200.jpg
tory 27 june 2023 EMERYVILLE 6 1200.jpg
tory 27 june 2023 EMERYVILLE 3 1200.jpg
tory 27 june 2023 EMERYVILLE 12 1200.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.905 141 0
#95
ehhhh, stare SD z Union Pacific - po renowacji co prawda (gdzieś o tym pisaliśmy) i nie jest to wszędobylskie GE - taka miła odmiana :)

p.s. dałbyś tak z +2/3 EV na tych zdjęciach? kolorki OK, ale nadal trochę ciemnawe :D
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#97
No koledzy, wystarczylo zapytac na grupie i takie info. Jakos nie wpadlem na to (pewnie z racji tego, ze u mnie nie ma reguly, gdzie i kiedy bede mogl na torach przycupnac, brak auta i korzystam ze znajomych). Okazuje sie, ze to jednak Ameryka. Maja swietna strone internetowa z interaktywna mapa lokomotyw, o ile polskie Cargo mialo cos takiego, co w kolko szwankowalo, to jednak amerykanska mapa jest swietna i cala masa informacji na niej, zdjec i czego tam dusza zapragnie. Info szczegolnie przydatne dla kolegow interesujacych sie taborem USA, @Misiek , @teigrekty2 , @Kempol ...
HERITAGE UNITS
Tak sobie przegladalem i niektore maszyny sa niezwykle, BNSF w malowaniu "Warbonnet", CSX w malowaniu Chessie System i cala masa innych. Wprawdzie aktualnie w mojej lokalizacji bieda jest, ale z taka mapa wiele mozna. Widzi mi sie szczegolnie UP w malowaniu Western Pacific, ale w sumie jak zaczne wyliczac co mi sie jeszcze widzi to serwer sie wywali :cool: Kontynantalnie na Amtraku jezdza wlasnie heritage, a ze ktos dzis je fotografowal po 2 stronie Stanow, to po weekendzie powinny zjechac do LA czy mam nadzieje Bay Area (Zephyr, Southwest Chief).
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.909 37 4
#99
Pora wrocic nieco z relacjami. Wczoraj celebrowalismy Dzien Niepodleglosci, dzien wczesniej udalo mi sie odwiedzic Oakland. Wprawdzie mialem info ze na skladzie Coast Starlight jedzie towarowa maszyna BNSF, ale niestety, nie bylo mi dane na czas zdazyc, takze przez w zasadzie caly dzien udalo mi sie zrobic tylko pare zdjec, a na yard towarowy Port of Oakland nie mialem odwagi wejsc. Co do Dnia Niepodleglosci to liczylem na pokaz fajerwerkow, bo teraz w kazdym miescie budowali takie stoiska jak to w PL przed sylwestrem, finalnie byl pokaz dronow (Brentwood, CA). Najciekawsze byly samochody, bo obok byl zlot lowriderow.
 

Podobne wątki