• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Amtrak. Podróże małe i duże

Reakcje
3.349 16 0
#22
Ten, o którym w swoim wpisie wspomina Maciek
Nie mam pojecia co to za model, ale jest potezna choc i tak to nie Big Boy.
... takie luźne nawiązanie, bo skoro mamy "swojego człowieka" w USA, to może Maciek skusi się na odwiedzenie jakiegoś Big Boya, najbliższy Nevady (skoro był w Vegas) jest włśnie ten w Kalifornii, 4014 ;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.635 33 4
#23
@Stanisław1972 Ale gdzie stoi ten Big Boy? Jutro jade do Los Angeles. Jesli to jakas bliska okolica to kto wie, ale my jedziemy cala rodzina z 2 dzieciakow, z ktorymi zycie do latwych nie nalezy ;) bojki w aucie (2 siostry 10 i 11), ryki, fochy. No trzeba miec mocne nerwy czasami :)
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.635 33 4
#24
Zaprezentowany parowoz nie jest w formie LIFE ON THE TRACKS, ale jaknby nie bylo to moj kontakt z koleja, ciezko tu bez auta trafic na yard jakis. Nawet to miejsce gdzie parowoz to godzina jazdy autem, Modesto, CA, Ma jeden tor na stacji, ale lataja tam ciekawe sklady BNSF.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Reakcje
3.349 16 0
#25
@Stanisław1972 Ale gdzie stoi ten Big Boy? Jutro jade do Los Angeles. Jesli to jakas bliska okolica to kto wie, ale my jedziemy cala rodzina z 2 dzieciakow, z ktorymi zycie do latwych nie nalezy ;) bojki w aucie (2 siostry 10 i 11), ryki, fochy. No trzeba miec mocne nerwy czasami :)
Muszę zweryfikować informacje co do obecności „4014” w Kalifornii. Jeszcze całkiem niedawno stała ona w RailGiants Train Museum w Pomona, a więc na obszarze metropolitarnym Los Angeles (ok. 30 km. od centrum Los Angeles), czyli tam gdzie się wybierasz. Jednak kiedy w 2013 podjęto decyzję o przywróceniu jej do życia, została skierowana do Zakładów Naprawczych Union Pacific w Cheyenne (stan Wyoming), a po jej uruchomieniu w 2019 stała się jeżdżącym zabytkiem i atrakcją turystyczną. Tak więc obecnie „4014” jeździ sobie po liniach kolejowych Union Pacific, odwiedzając wybrane rejony i muzea kolejowe zlokalizowane przy stacjach. Wg danych z lipca 2022 r. od 26 czerwca miała odbywać tournée po płn.-zach. stanach (Washington, Oregon, Idaho, Wyoming, Montana), z okazji uroczystych obchodów 160-lecia Union Pacific, jednak plany przełożono, a „4014” prezentowana jest we wrześniu 2022 na trasie Cheyenne – stacja Denver w stanie Colorado, gdzie wspiera swoją obecnością tamtejsze Union Pacific Railroad Museum. Tak więc Maciek, jeżeli wybierasz się podziwiać Wielki Kanion, być może gdzieś natkniesz się na nią ;). Natomiast najbliżej Los Angeles, zimne Big Boy'e eksponowane są: „4004” we wspomnianym już Cheyenne (Wyoming) w Holliday Park, oraz „4005” w również wspomnianym już Denver (Kolorado) w Forney Transportation Museum. Niby WY i CO to stany niedalekie Kalifornii, ale jednak, w obu przypadkach, jest to ponad 1600 km. od Los Angeles.

PS. Mam nadziej, że córeczki nie zachcą zwiedzić Muzeum Barbie (patrz znakomita komedia „Wyścig szczurów”, m.in. z Rowanem Atkinsonem i Whoopi Goldberg) :LOL:;). Wspaniałych przeżyć i szczęśliwego powrotu na Warmię życzę.
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.635 33 4
#27
Witajcie Koledzy.
Z racji tego ze ugrzęzłem konkretnie za oceanem i nie bardzo mam jak wrócić. Nie bardzo jest tez cokolwiek zaprezentować. To, ze tory są niedaleko nie oznacza, ze cos tam jeździ, zresztą trzeba iść z buta (tu gdzie jestem mam z poł kilometra do torów, ale idąca poboczem osoba to jak Rambo I, co najmniej włóczęga do zatrzymania), nasypy w USA to tor, parę cm szutru, i potem górka z 6 metrów pod katem koło 45 stopni, co widać na foto. Dookoła pastwiska, druty to nie ma jak się wspinać na takie konstrukcje bo zaraz SWAT przyjedzie. Foto z telefonu na spontanicznym spacerze zrobione. Na marginesie bardzo ładny skład czołgów.
Vinton, CA.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Union Pacific 2000.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.900 111 7
#28
Witajcie Koledzy.
Z racji tego ze ugrzezlem konkretnie za oceanem i nie bardzo mam jak wrocic. Nie bardzo jest tez cokolwiek zaprezentowac. To, ze tory sa niedaleko nie oznacza, ze cos tam jezdzi, zreszta trzeba isc z buta (tu gdzie jestem mam z pol kilometra do torow, ale idaca poboczem osoba to jak Rambo I, co najmniej wloczega do zatrzymania), nasypy w USA to tor, pare cm szutru, i potem gorka z 6 metrow pod katem kolo 45 stopni, co widac na foto. Dookola pastwiska, druty to nie ma jak sie wspinac na takie konstrukcje bo zaraz SWAT przyjedzie. Foto z telefonu na spontanicznym spacerze zrobione. Na marginesie bardzo ladny sklad czolgow.
Vinton, CA.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Zobacz załącznik 926685
A gdzieś Ty ugrzęzł? W Californi?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.900 111 7
#29
Witam kolegow. Z racji tego, ze mam angielski windows nie napisze ani slowa poprawnie dzis, przez co czuje krwawa zemste administracji :) Mialo byc duzo planow, a skonczylo sie tym ze mnie okradli z portfela w Las Vegas. Tak wiec zostalem z 2 dolarami, i gdyby nie pomoc ludzi ktorych znam z festiwalu Burning Man bym wyjadal w smietnikacvh w Las Vegas. Wszystko w portfelu, kasa, karty, prawko, dowod, wszystko po prostu. Dobrze ze telefon zostal i wi-fi w kasynie. Kumpel przyjechal po mnie jadac 5 godzin w jedna strone. Ambasada poki co nie odpisuje, napisalem do nich w ten sam sposob i pewnie olali analfabete. Kart nie moge zablokowac bo nie dostaje sms z banku, do zalogowania sie. Tak wiec co dalej bedzie nie wiem, moze byc tak, ze nie wroce o czasie i mnie wywala z roboty w PL. Zycie.
No, ale z tego Vegas mnie ewakuowali, posiedzialem w takiej miescinie Temecula, wsadzili mnie w pociag na swoj koszt i wyslali tam gdzie mam rzeczy, Czyli kolejna trasa w San Joaquin Amtraka tyle, ze w 2 strone niz wczesniej. Niestety po nocy wiec duzo nie widzialem, no moze z gory yardy kontenerowe w LA gdzie bylo ich milion i sklady na yardzie. Wysiadalem w Modesto. I popatrz, Stara maszyna parowa wielka jak szatan.
Nie mam pojecia co to za model, ale jest potezna choc i tak to nie Big Boy. Kola 2 metry minimum, a caly kociol ze 4, to razem z 6 na wysokosc, tender cos jak 3/4 wagonu osobowego u nas choc wiadomo, gabaryty ogolne wieksze. Wrzuce pare fotek z telefonu bo nie mialem aparatu ze soba w feralnym Las Vegas.
Jakby sie komus chcialo to prosze skorygowac ten tekst na "nasiejszy". Bo nic na to poradzic nie moge. Moge zrobic screena ze jest tylko jeden jezyk w windzie :)
A tymczasem pare fotek.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Zobacz załącznik 919354 Zobacz załącznik 919355 Zobacz załącznik 919356 Zobacz załącznik 919357 Zobacz załącznik 919358 Zobacz załącznik 919359 Zobacz załącznik 919360 Zobacz załącznik 919361 Zobacz załącznik 919362 Zobacz załącznik 919363
Ta maszyna to przepiękny "Class" 2900, Santa Fe nazywała swoje maszyny według ich numerów. Dosyć tanio można znaleść model takiego parowozu w wykonaniu Bachnann'a, tylko starać się wybrać wersje "Plus". Wersja plus ma malowane koła toczne na czarno, oraz metalowe koła w wózkach tendra. Starsze wersje mają problemy z układem jezdnym, gdzie to koła napędne się rozlatują i najczęściej kończy się to powyginanymi wiązarami.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.900 111 7
#31
@teigrekty2 tak. W Californii. Okradli mnie w Las Vegas. Żyje z dobrej woli znajomych bez kasy i dokumentów. Ambasada ma to w 4 literach. Ot. Taka historia.
No trochę daleko ode mnie. Mam nadzieję że chociaż paszport Masz. Ja w Las Vegas nie stawiam nogi dobrowolnie (dla mnie to miasto nie powinno w ogóle istnieć). Ale mam tam akurat znajomych, szkoda że wcześniej nie zauważyłem Twojego wpisu. Jeśli potrzebujesz coś załatwić w Las Vegas to daj znać na priv. Mogł bym skontaktować się ze znajomymi (Polacy).
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.635 33 4
#32
I tak się złożyło, ze mimo licznych problemów udało mi się wrócić do WPRM, dla nie wtajemniczonych Western Pacific Railroad Museum. Kilka zdjęć z Pumpkin express day. Portola 2022.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
wprm 1 edited.jpg
wprm 5 edited.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.635 33 4
#35
Witajcie koledzy.
Po wielu perypetiach jestem w... Polsce.
W pewnym momencie policja musiała interweniować i wyciągnąć mnie z toksycznego miejsca, pełnego brudu, narkotyków i agresji. A że trafiłem dokładnie tam gdzie zdjęcia powyżej robiłem, do motelu w Portola, CA i miałem cały dzień czasu. Idąc na śniadanie poszedłem i na tory kolejowe. A bo co? W wolnej chwili opiszę szerzej cały epizod, tymczasem wkleję parę fotek. Ten skład musiał uderzyć w coś, bo jak byłem polewali go wodą, myślałem, że ot czyszczą go, dopiero na fotach zauważyłem, że zmywali krew. Tak więc skład UP 2 lokomotyw: UP 7177 & 7645. Oraz Kilka fotek UP 9911, z tego co zrozumiałem to rzadki chyba już model.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Portola motel day 2000 tagged.jpg
Portola motel day FRONT  2000.jpg
Portola motel day_9911 2000 tagged.jpg
Portola motel day 7 2000 tagged.jpg
Portola motel day 8 2000 tagged.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.068 140 0
#36
9911 - rety, co to za oznaczenie SD59X ;) to jakaś przebudowa z SD60M
UP i kilka innych spółek pozbyły się większości floty "dużych" lokomotyw EMD
paradoksalnie łatwiej spotkać starsze 4-osiowe GP38/40/60 niż 6-osiowe SD60/70/90
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.900 111 7
#37
No Patrz, byłem w Portoli pod koniec lata. W ogóle spokojnie, górsko...i kolejowo. Tylko ja spędziłem większość czasu na gonitwe poociągu do tzw. "Keddie Wye", czyli sławnych mostòw kolejowych łączących się zataz przed tunelem nad rzeką Feather River. Zmywanie zwłok czegoś jeleniowatego jak się domyślam, jadąc samochodem przez tamtą krainę trzeba było bardzo uważać bo tyle tego było przy drodze. Te przebudowane SD60 fajne są, właśnie te szersze radiatory nadają im uroku.
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.068 140 0
#38
Plus qpa nowej elektroniki itd.

SD59MX has several new features and improvements, including:
  • Automated controls and computer displays
  • Electronic fuel injectors
  • Remote control abilities (rarely used unless serving as a yard unit)
  • Low-emission/energy efficient engine
  • EPA Tier 2 compliance
  • Fuel savings up to 25%
  • Lube oil savings up to 50%
  • Upgradeable software can be tuned for reduced emissions or improved fuel efficiency
  • Microprocessor control offers diagnostics, wheel slip control, and optimal wheel/rail adhesion
  • 184-day maintenance cycle instead of the usual 92-day
  • 15,000 MWh overhaul cycle
  • Reduced maintenance expense due to use of V12-710G3C-T2ECO prime mover.
  • Automatic Engine Start/Stop system keeps locomotive ready without wasting fuel
 
OP
OP
Magic

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.635 33 4
#39
@teigrekty2 Keddie czeka na mnie wciąż, mam znajomego z tegoż Muzeum w Portola i jak za ocean znowu trafię, to zabierze mnie. Także, kto wie czy w przyszłe lato nie spotkamy się na szlaku :)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.900 111 7
#40
Plus qpa nowej elektroniki itd.

SD59MX has several new features and improvements, including:
  • Automated controls and computer displays
  • Electronic fuel injectors
  • Remote control abilities (rarely used unless serving as a yard unit)
  • Low-emission/energy efficient engine
  • EPA Tier 2 compliance
  • Fuel savings up to 25%
  • Lube oil savings up to 50%
  • Upgradeable software can be tuned for reduced emissions or improved fuel efficiency
  • Microprocessor control offers diagnostics, wheel slip control, and optimal wheel/rail adhesion
  • 184-day maintenance cycle instead of the usual 92-day
  • 15,000 MWh overhaul cycle
  • Reduced maintenance expense due to use of V12-710G3C-T2ECO prime mover.
  • Automatic Engine Start/Stop system keeps locomotive ready without wasting fuel
A miało być tak fajnie:confused:. Rozmawiałem tu przy swojej bazie z kolejarzami o ich "nowych" SD60 Norfolk Southern. Przez tą elektronikę, spalinowóz ma kłopoty z pociągiem 15 wagonowym na linii New Holland, była Pennsylvania RR. Z resztą to samo co w Polsce ze spartaczonymi ET22, które to według znajomego zostały wycofane ze Śląskiej Kolei Górskiej, i starsze nie przebudowane Byki wykonują tam pracę.
 

Podobne wątki