• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Amerykańskie ciężarówki 1:43 - mafo

OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.313 387 20
Właśnie dojechał do mnie kolejny model. Tym razem jest to miniatura z testu kolekcji, który wychodzi we Włoszech. Firma Hachette zaczęła tam wydawać modele ciężarówek w tuningu (Tuning Truck Collection) w skali 1:43. Drugi numer to ciężarówka amerykańska przerobiona na wzór australijski, ale kierownica została nadal po lewej stronie.
Jakość modelu taka sama jak nasze gazetkowe modele. W moim są ślady nadmiaru kleju, no i jest wada lakiernicza na kabinie. Biorąc pod uwagę cenę 15,99€ to jakość jest odpowiednia do ceny.

Western Star 4900 - American Eagle z 2015 r.

Western Star 4900 Tuning 001.jpeg
Western Star 4900 Tuning 002.jpeg
Western Star 4900 Tuning 003.jpeg
Western Star 4900 Tuning 004.jpeg
Western Star 4900 Tuning 005.jpeg
Western Star 4900 Tuning 006.jpeg





Model wydany jest na podstawce takiej jak mają modele IXO, ale bez akrylowej nakładki:

Western Star 4900 Tuning 007.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

cysior

Aktywny użytkownik
Reakcje
298 0 0
Domyślalem się, że będziesz chciał kupić także tego "flagowca" Jaka jest przyczyna dodania tych kominów powietrza i to jeszcze z wlotami skierowanymi wbrew aerodynamice? Chyba ciężarówa nie miała się zanurzać w rzekach
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.313 387 20
Jaka jest przyczyna dodania tych kominów powietrza i to jeszcze z wlotami skierowanymi wbrew aerodynamice? Chyba ciężarówa nie miała się zanurzać w rzekach
Tego nie wiem dlaczego snorkele są skierowane wlotem do przodu. Model jest w wersji australijskiej (poza kierownicą po naszej stronie), a ciężarówki australijskie praktycznie wszystkie tak mają. Popatrz na przykładowe fotki oryginałów:

Road Train Kenworth.jpg road-train-1185254_960_720.jpg road-train-port-of-broome-kimberley-region-western-australia-australia-C92X41.jpg stock-photo-road-train-in-australia-s-nt-4187131.jpg 43fc69f6ad6a029f25f05f72f3e59919.jpg 12271408-Road-train-in-Australian-outback-Stock-Photo.jpg 12271409-Road-train-in-Australian-outback-Stock-Photo-australia-roadtrain-train.jpg super_quad_road_train_60_metrow_200_ton.jpg maxresdefault.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.080 499 30
Jaka jest przyczyna dodania tych kominów powietrza i to jeszcze z wlotami skierowanymi wbrew aerodynamice? Chyba ciężarówa nie miała się zanurzać w rzekach
Nie wbrew aerodynamice, tylko tak, żeby chwytały powietrze - przecież to są wloty powietrza do silnika, niżej są filtry powietrza. Ale dlaczego w ogóle wloty powietrza są w takich wysokich kominach, też nie wiem.
 

cysior

Aktywny użytkownik
Reakcje
298 0 0
ja wiem, że są to wloty i że może pomysłodawca kierował się nazwą i logika , ale na pewno nie aerodynamiką. Przy 55-65 milach/godz to już konkretnie pęd powietrza wali w te 2metrowe kominy, zakończone nie jako "pod prąd" Ale skoro w Australii nadal tak jeżdżą to widocznie to wytrzymuje
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.080 499 30
może pomysłodawca kierował się nazwą i logika , ale na pewno nie aerodynamiką
A dlaczego akurat tu miałby się kierować aerodynamiką? Gdyby wloty były od tyłu, to w ogóle nie zasysałyby powietrza, bo zrobiłoby się w nich podciśnienie i silnik nie mógłby pracować. Nawet samoloty latające nawet i 3000 km/h (dlaczego miałbym prędkość podawać w milach?) mają wloty powietrza "pod prąd". ;) O samochodach rajdowych i wyścigowych nawet nie wspomnę. To ma działać, a nie sprawiać jak najmniejszy opór aerodynamiczny.
 

cysior

Aktywny użytkownik
Reakcje
298 0 0
A dlaczego akurat tu miałby się kierować aerodynamiką? Gdyby wloty były od tyłu, to w ogóle nie zasysałyby powietrza, bo zrobiłoby się w nich podciśnienie i silnik nie mógłby pracować. Nawet samoloty latające nawet i 3000 km/h (dlaczego miałbym prędkość podawać w milach?) mają wloty powietrza "pod prąd". ;) O samochodach rajdowych i wyścigowych nawet nie wspomnę. To ma działać, a nie sprawiać jak najmniejszy opór aerodynamiczny.
To samoloty czy rajdówki maja wloty na dwumetrowych kominach z takimi czerpniami do przodu? No chciałbym to zobaczyć jak taki lata 3tys km z takim wlotami. Mają je wbudowane w bryłe pojazdu - nie wiem co to wogóle za porównanie. Ale dobra, odpuszczam temat, bo zaczynam czuć się atakowany za pytania, określenia itd

Ps prędkość trucków podalem w milach, bo takie zwykle byly limity prędkości w poszczególnych stanach a ja jeżdżąc tam nie czułem potrzeby przeliczania ile to by było w km w PL..liczniki też zazwyczaj mialy wyskalowane tylko w milach
 
Ostatnio edytowane:

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.953 68 0
Tego nie wiem dlaczego snorkele są skierowane wlotem do przodu. Model jest w wersji australijskiej (poza kierownicą po naszej stronie), a ciężarówki australijskie praktycznie wszystkie tak mają. Popatrz na przykładowe fotki oryginałów:

Zobacz załącznik 1055305 Zobacz załącznik 1055306 Zobacz załącznik 1055307 Zobacz załącznik 1055308 Zobacz załącznik 1055309 Zobacz załącznik 1055310 Zobacz załącznik 1055311 Zobacz załącznik 1055312 Zobacz załącznik 1055313
Maćku, jak nie lubię modeli w barwach "flagowych" tak tym Westernem nie pogardziłbym, zwłaszcza w takiej cenie.
Wracając do tych nieszczęsnych snorkeli, to powodów może być wiele, jak choćby przesądy o lepszym chłodzeniu, kilka fotek z drugiej strony
globu na dowód że to nie jest domeną Australijczyków;
047f96ca9d45c5e8e47d47cdbab81f33.jpg 625b42dfd96b65910a88accf535556b7.jpg 31758240784_15cb243aab_b.jpg a30e8e4dc9669fadbdd4e125b3fbd4c0.jpg c55fb0342bda8256a35d7780eaf64b8b.jpg c73e6f92e1c2938791a95f500b698e9d.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.080 499 30
To samoloty czy rajdówki maja wloty na dwumetrowych kominach z takimi czerpniami do przodu?
Moje rozważania dotyczyły wyłącznie kwestii skierowania otworu do przodu, a nie wysokości tych kominków. I tego dotyczyło porównanie z samochodami sportowymi i samolotami. Przypomnę swój wpis:
Nie wbrew aerodynamice, tylko tak, żeby chwytały powietrze - przecież to są wloty powietrza do silnika, niżej są filtry powietrza. Ale dlaczego w ogóle wloty powietrza są w takich wysokich kominach, też nie wiem.
Jednak kolega @Tomek M. dał mi do myślenia:
powodów może być wiele, jak choćby przesądy o lepszym chłodzeniu
Może i tak, ale jeszcze innym powodem może być to, że im wyżej wlot, tym mniej pyłu z drogi będzie zasysane, więc filtr powietrza będzie miał łatwiej. ;) A jak widać na zdjęciach wyżej, pyłu na drogach tam nie brakuje.
Ale i ja odpuszczam temat, bo w końcu trochę zaśmiecamy wątek koledze @mafo.
 

Podobne wątki