Pozostając jeszcze wśród amerykańskich autobusów jeszcze jeden model produkcji IXO.
GMC PD-4501 Scenicruiser, produkowany przez General Motors dla Greyhound Lines, Inc., był trójosiowym, dwupoziomowym autokarem skorupowym, którego Greyhound używał od lipca 1954 do połowy lat 70-tych. W latach 1954-1956 wyprodukowano 1001 egzemplarzy. Scenicruiser stał się ikoną amerykańskiego stylu życia ze względu na jego obecność w całych Stanach Zjednoczonych w miastach i na autostradach oraz popularność wśród podróżujących.
Model PD-4501, jak go nazwał GMC, był najbardziej charakterystycznym amerykańskim projektem autobusu salonowego ery nowożytnej. Było to wynikiem siedmiu lat wysiłków Greyhound i GM Truck and Coach Division. Pierwszy prototyp GX-1 powstał na podstawie projektu Raymonda Loewy’ego i pierwotnie pomyślany był jako autobus o długości 35 stóp (10,67 m). Greyhound użył później prototypu Loewy'ego z osią tandemową o długości 40 stóp (12,19 m), zwanego GX-2, aby lobbować na rzecz zniesienia ograniczeń długości autobusów dłuższych niż 35 stóp, które miała większość stanów w tamtym czasie.
Nie można też zapomnieć, że koncepcja dwupoziomowego nadwozia typu monocoque została wykorzystana wcześniej w hiszpańskim dwuosiowym autokarze Pegaso Z-403, zaprojektowanym w 1949 r., który wszedł do produkcji w 1951 r.
GMC PD-4501 Scenicruiser