• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Amerykańskie ciężarówki 1:43 - mafo

OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.742 387 20
Popieram Cię Marcinie w całej rozciągłości.
A tu, jeszcze taka fotka dla porównania. Może to i nie ten temat, bo te modele z fotki poniżej są w skali 1:87, ale jak zaczęliśmy temat o siodłach, to chyba warto kolegom przypomnieć, że były firmy, które robiły naprawdę fajne detale w modelach.
Poniżej fotka trzech modeli i trzy rodzaje siodeł produkowanych przez trzy modelarskie firmy. Podobieństwo do oryginalnego siodła niech każdy oceni sam.

IMG_3922.jpeg
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
Zgadzam się z wami. U mnie podobny jest problem z firmami modelarskim produkującymi ciężarówki w skali 1:76. Generalnie modele w tej skali mają dobre odzwierciedlenie do rzeczywistych ale samo siodło pozostawia wiele do życzenia i jest robione u wszystkich producentów w skali wyżej wymienionej na jedną modłę. Wydaję mi się, że jest to albo zwykłe lenistwo albo olewający stosunek do potencjalnego kupującego modelarza.
Tutaj widok na załączonej fotce. Po lewej model Atlasu po prawej model Oxfordu:
IMG_20220421_082446.jpg

Poza tym chciałbym też przestrzec przed modelami w skali 1:87, w które niedawno zaczął się bawić Oxford. Ten modele nie mają nic wspólnego z tą skalą. Wydaję mi się, ze jest ich to jakaś własna, wymyślona, angielska skala, już nawet nie będę wspominał o jakości wykonania tych, że modeli bo to w ogóle śmiech na sali, o cenie nie wspominając.
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.742 387 20
OK, dość off-topu i wracamy do skali 1:43.
Dziś jeszcze takie porównanie modelu International Harvester z modelem gazetkowego ZIS-a 150. Tak mnie naszło bo jakieś dziwne podobieństwo dotyczy tych dwóch, produkowanych na różnych kontynentach i po różnej stronie granicy ustrojowej, ciężarówek... ;)

International-ZIS 001.jpeg
International-ZIS 002.jpeg
International-ZIS 003.jpeg
International-ZIS 004.jpeg
International-ZIS 005.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.742 387 20
Dziś przeskok do nowszych czasów i kolejny model z amerykańskich dróg. Tym razem model ciężarówki produkowanej w latach 1984 - 2007. Producentem miniatury jest IXO.
Kenworth T600

Kenworth T600 001.jpeg
Kenworth T600 002.jpeg
Kenworth T600 003.jpeg
Kenworth T600 004.jpeg
Kenworth T600 005.jpeg
Kenworth T600 006.jpeg
 

cysior

Aktywny użytkownik
Reakcje
298 0 0
Miałem nie kupować tych nowszych, ale po Twoich zdjęciach chyba się skuszę. I to nawet pomimo tego, że mam kiepskawe doświadczenia z awaryjnością tego modelu 1:1. Ładnie mu w tej czerwieni
 

gryngol

Aktywny użytkownik
Reakcje
327 0 1
Kurcze, przez Ciebie i Jarka chyba zmienie diete z chleba z musztardą na samą musztardę, ale zaczne kupować te modele :)
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.213 69 0
Maćku wszystkie te Twoje trucki są piękne, normalnie się tu boję wchodzić, tak jak Marcin @Brodagaz napisał, ruskie dużo zrzynali, ale też część
samochodów jak Pobieda/Warszawa czy też na przykład lokomotywa SM48/TEM2 były produkowane niejako na licencji amerykańskiej.
Nie znalazłem nic w internecie na temat ich współpracy przy produkcji prezentowanego tutaj zisa, natomiast natrafiłem na ciekawy artykuł
genezujący powstanie Kamaza, szczerze mówiąc te pięcioramienne trileksy to typowa pozostałość genów amerykańskich;
https://40ton.net/diesel-v8-bazujac...ypialnia-sie-stalo-tym-radzieckim-prototypem/
Przy okazji porównajcie sobie kabinę wspomnianego w artykule Internationala COF-220 z prototypem Maza 500;
fotka z flickra;
https://flic.kr/p/RVb6bL
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.742 387 20
Dziś kolejna młodsza ciężarówka z ostatnich lat ubiegłego wieku. IXO wydało model Forda Aeromax i jeden egzemplarz trafił do mnie.
Ford był odpowiedzią na powyżej prezentowanego Kenwortha T600, gdzie aerodynamika była podstawą do zmiany wyglądu kabin. Co prawda firma IXO opisała, że jest to model ciężarówki z 1990 r., jednakże kolega z sąsiedniego forum stwierdził, jest to wersja z 1992 r. po pierwszym liftingu, a jego pełna nazwa to Ford LTL 9000 Aeromax 120.

Ford Aeromax 001.jpeg
Ford Aeromax 002.jpeg
Ford Aeromax 003.jpeg
Ford Aeromax 004.jpeg
Ford Aeromax 005.jpeg
Ford Aeromax 006.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.742 387 20
Dzięki koledzy za komentarze.

Czekając na dostawę nowowydanych modeli jeszcze jeden z posiadanych produkcji IXO. Tym razem Dodge LCF CT900. Model odzwierciedla ciężarówkę z 1960 r. Ciekawostką jest to, że firma dopasowała w sumie nie dużą kabinę z PickUp-a na podwozie ciężarówki. Dostosowano mocowanie błotników tak, żeby się otwierały, co ułatwiało serwisowanie.
Model oceniam na bardzo udany, jednakże z małym minusem. Kontrola jakości w IXO kuleje i mój model ma niestety trochę krzywo zamontowaną kabinę. Będę musiał to poprawić, tylko śrubka mocująca kabinę do ramy jest bezpośrednio pod wałem napędowym i będzie trzeba go odciąć, żeby odkręcić kabinę... Trochę to niefajne rozwiązanie...:mad:

Dodge LCF CT900

Dodge LCF CT900 001.jpeg
Dodge LCF CT900 002.jpeg
Dodge LCF CT900 003.jpeg
Dodge LCF CT900 004.jpeg
Dodge LCF CT900 005.jpeg
Dodge LCF CT900 006.jpeg
Dodge LCF CT900 007.jpeg
 

Podobne wątki