Czyli dostałowiewki, czego oryginał nie miał.
Za wikipedią:
"Pomiędzy marcem 2005 a czerwcem 2006 w spółce
Tabor Szynowy w
Opolu podczas napraw rewizyjnych zmodernizowano 12 wagonów 139A. Wagony te podczas modernizacji otrzymały klimatyzację, nieotwierane okna w ramach aluminiowych, toalety w systemie zamkniętym oraz nowe barwy PKP IC. Pomiędzy listopadem 2006 a majem 2007 w Opolu zmodernizowano kolejne 3 wagony, w których zakres modernizacji rozszerzono o nowe wnętrze, gniazdka elektryczne w przedziałach, nowe drzwi czołowe otwierane przyciskiem, a zamiast okien w ramach zamontowano okna wklejane.
W latach 2007-2008 podczas napraw głównych zmodernizowano wszystkie 17 wagonów 139A (15 z nich zmodernizowano po raz drugi). Wszystkie wagony otrzymały osłony urządzeń między wózkami oraz elektroniczne wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne. Dodatkowo 14 wagonów, które nie miały wcześniej modernizowanych wnętrz przedziałów, otrzymały nowe wnętrza przedziałów z gniazdkami elektrycznymi, a 2 wagony, które nie miały klimatyzacji, zostały w nią doposażone
" (źródło - Andrzej Etmanowicz.
Pierwsze seryjnie produkowane wagony 1 klasy standardu Z2 typu 139A na PKP Cz. 2 Wersje z klimatyzacją. „Świat Kolei”. 8/2010, s. 22-27. Łódź: Emi-press.
ISSN 1234-5962)
136A
znowu wiki:
"W ramach modernizacji 150 wagonów do obsługi ciągu
Przemyśl –
Szczecin konsorcjum złożone z
Pesy i
ZNTK „Mińsk Mazowiecki” zmodernizowało 8 wagonów 136A. Umowę podpisano 14 sierpnia 2013
[14][15]. Zakres remontu objął m.in. montaż klimatyzacji, nowych kabin WC w systemie zamkniętym, nowych drzwi czołowych otwieranych przyciskami, gniazdek elektrycznych przy każdym siedzeniu, elektronicznych wyświetlaczy zewnętrznych i wewnętrznych, przedziałowych paneli sterowania z wyświetlaczem elektronicznym, urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej oraz osłon urządzeń między wózkami
[ZESTAWIENIE ZAKRESÓW MODERNIZACJI DLA PASAŻERSKIEGO PRZEDZIAŁOWEGO WAGONU KOLEJOWEGO 2 KLASY TYPU 136A (część 2 przedmiotu zamówienia). intercity.pl. [dostęp 2014-03-14]. [zarchiwizowane z
tego adresu (2015-03-07)].]. Po modernizacji wagony zostały oznaczone jako typ 171A" (źródło:
Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu kolejowego 171A. „Elektroniczna baza świadectw dopuszczenia typu do eksploatacji”. T/2015/0028, 2015-04-22. utk.gov.pl.)