• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ACME - modele wagonów pasażerskich

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.139 153 7
Czy wagony 136A oraz 139A były zaadaptowane przez PIC i weszły tym samym do epoki VI? Ja ich nie kojarzę na trasach, ale z pewnością Koledzy wiedzą więcej.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
Czy wagony 136A oraz 139A były zaadaptowane przez PIC i weszły tym samym do epoki VI? Ja ich nie kojarzę na trasach, ale z pewnością Koledzy wiedzą więcej.
Mogły nie przetrwać do 2008 roku w stanie fabrycznym. Musiałbym sprawdzić czy wszystkie zostały przebudowane do tego roku. Ale tak czy inaczej oznaczenia były już inne.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Czyli dostałowiewki, czego oryginał nie miał.
Za wikipedią:
"Pomiędzy marcem 2005 a czerwcem 2006 w spółce Tabor Szynowy w Opolu podczas napraw rewizyjnych zmodernizowano 12 wagonów 139A. Wagony te podczas modernizacji otrzymały klimatyzację, nieotwierane okna w ramach aluminiowych, toalety w systemie zamkniętym oraz nowe barwy PKP IC. Pomiędzy listopadem 2006 a majem 2007 w Opolu zmodernizowano kolejne 3 wagony, w których zakres modernizacji rozszerzono o nowe wnętrze, gniazdka elektryczne w przedziałach, nowe drzwi czołowe otwierane przyciskiem, a zamiast okien w ramach zamontowano okna wklejane.
W latach 2007-2008 podczas napraw głównych zmodernizowano wszystkie 17 wagonów 139A (15 z nich zmodernizowano po raz drugi). Wszystkie wagony otrzymały osłony urządzeń między wózkami oraz elektroniczne wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne. Dodatkowo 14 wagonów, które nie miały wcześniej modernizowanych wnętrz przedziałów, otrzymały nowe wnętrza przedziałów z gniazdkami elektrycznymi, a 2 wagony, które nie miały klimatyzacji, zostały w nią doposażone" (źródło - Andrzej Etmanowicz. Pierwsze seryjnie produkowane wagony 1 klasy standardu Z2 typu 139A na PKP Cz. 2 Wersje z klimatyzacją. „Świat Kolei”. 8/2010, s. 22-27. Łódź: Emi-press. ISSN 1234-5962)
136A
znowu wiki:
"W ramach modernizacji 150 wagonów do obsługi ciągu PrzemyślSzczecin konsorcjum złożone z Pesy i ZNTK „Mińsk Mazowiecki” zmodernizowało 8 wagonów 136A. Umowę podpisano 14 sierpnia 2013[14][15]. Zakres remontu objął m.in. montaż klimatyzacji, nowych kabin WC w systemie zamkniętym, nowych drzwi czołowych otwieranych przyciskami, gniazdek elektrycznych przy każdym siedzeniu, elektronicznych wyświetlaczy zewnętrznych i wewnętrznych, przedziałowych paneli sterowania z wyświetlaczem elektronicznym, urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej oraz osłon urządzeń między wózkami[ZESTAWIENIE ZAKRESÓW MODERNIZACJI DLA PASAŻERSKIEGO PRZEDZIAŁOWEGO WAGONU KOLEJOWEGO 2 KLASY TYPU 136A (część 2 przedmiotu zamówienia). intercity.pl. [dostęp 2014-03-14]. [zarchiwizowane z tego adresu (2015-03-07)].]. Po modernizacji wagony zostały oznaczone jako typ 171A" (źródło: Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu kolejowego 171A. „Elektroniczna baza świadectw dopuszczenia typu do eksploatacji”. T/2015/0028, 2015-04-22. utk.gov.pl.)
DSC05775.JPG
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
11 1 6
Dzisiaj odebrałem w sklepie swoją zamówioną 136A ,dostałem egzemplarz jak to mówią pierwszy lepszy.Z uwagi że nie wziąłem okularów to za bardzo i tak bym nie dopatrzył się opisywanych baboli.Wiec oględziny były pobieżnie,nie porównywalne z innymi egzemplarzami. Ale teraz w domu okulary i lupa/prawie jak sekcja/.No i co żadnych baboli,odprysków ,podwozie ładny czarny kolor bez jakiś matowych plam.Nie twierdzę że nie ma modeli wadliwych ,ale z tym olewaniem polskiego klienta to przesada.
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
324 5 0
Ja również dziś odebrałem wagony z sklepu i nie stwierdziłem, żadnych wad w malaturze, spasowaniu. Także jeśli komuś się takie trafiły to niestety miał pecha i generalizowanie, że na Polskę idą odrzuty to trochę zbyt daleko idące stwierdzenie. Załączam zdjęcia modeli.

Compress_20221124_193046_6762.jpg Compress_20221124_193045_5348.jpg Compress_20221124_193043_3956.jpg Compress_20221124_193041_1629.jpg Compress_20221124_193043_3051.jpg Compress_20221124_193040_0760.jpg Compress_20221124_193039_9325.jpg Compress_20221124_193037_7914.jpg
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Och chyba nie, gniazda są od siebie za daleko, bo wózki nie trzymają właściwej szerokości. Jak się spojrzy wzdłuż ramy wózka to jest banan z każdej strony gdzie największe odległości są na czopach osi i ośka wtedy pływa w gniazdach.
 

pociąg

Aktywny użytkownik
Reakcje
124 1 0
Dodam, że ośki w wózkach niemiłosiernie piszczą - posmarowałem smarem z silikonem i pomogło...na 15 minut, teraz znowu piszczą :ROFL:
Walka chyba skazana na porażkę, z uwagi na wspomniane krzywizny wózków...
Dotyczy to wagonów z najnowszego wypustu ACME, jak i ostatnio wznowionego OST-WEST

OST-WEST+136A+139A
 
Ostatnio edytowane:

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
324 5 0
Przyjrzałem się jeszcze raz wagonom i nie stwierdziłem odchyleń, być może na zdjęciach to kwestia ustawienia lub przekłamanie aparatu. U mnie również nic nie skrzypi, zdjąłem wózki, aby sprawdzić ich poprawność i tu również nie zauważyłem odchyleń.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.163 98 2
Zakupiłem czerwoną jedynkę (zielone odpuściłem), wczoraj dotarła.
Gdybym miał porównać wydania z przed kilku lat z tymi z 2022, to w mojej ocenie różnice (na minus) są niestety dosyć widoczne.
W moim egzemplarzu "fale Dunaju" również występują- pas łączenia nie jest równy...
Przypomina mi to jakościowo niektóre modele wydane przez ROBO (np. kremowo zielone/czerwone z Wrocławia). Niby z pozoru wszystko jest ok, ale tylko z pozoru.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.983 121 1
ACME w nowościach listopadowych zaprezentowało oprócz polskich wagonów serii 136A i 139A, zestaw kolei węgierskich „Intercity MAV” (AC55263). Nie byłoby nic w tym zestawie interesującego, gdyby nie wagon restauracyjny WRm, w Polsce nazywany Bautzen 89. Włoski producent już od pewnego czasu zapowiadał wprowadzenie do swojej oferty ten typ wagonu ale w oznaczeniu kolei wschodnioniemieckiej DR Mitropa (AC52130).
Prezentowany wagon w oznaczeniu MAV różni się od modeli wagonów, które w swojej ofercie mają Roco i Tillig. Ze zmian, które udało mi się zauważyć to m.in. inny układ elementów na dachu, brak wnęki przy poręczy na skraju wagonu i inny rodzaj wózków jezdnych. Co ciekawe, nigdzie nie znalazłem zdjęć autentycznego wagonu, który posiadałby taki układ dachu (występują zdjęcia z klasycznym układem).
Dodam, że z informacji znalezionych w internecie, węgierski przewoźnik w 1981 roku kupił od niemieckiego producenta 30 sztuk tych wagonów.
Resumując, w ofercie będziemy mieć modele rzeczonego wagonu od trzech producentów. Znając elastyczne podejście włoskiego producenta do odtwarzania modeli jak najbardziej zbliżonych wyglądem do autentycznych, miejmy nadzieję, że i my otrzymany taki wagon ale już w malowaniu i oznaczeniu PKP.
Poniżej, kilka zdjęć modelu wagonu WRm MAV (51 55 88-81 008-2, [REV|Ok|30.11.99]) znalezionych w internecie.
set-vagoane-interciry-mav-acme-55263-e.jpg
set-vagoane-interciry-mav-acme-55263-f.jpg
ACME_55263-2_Detail.jpg
ACME_55263-2_Detail1.jpg
ACME_55263-2_Detail2.jpg


Źródło: trains-addicted.ro, reisezugwagen.eu
 

Podobne wątki