• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ACME - modele wagonów pasażerskich

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
W końcu 136/139A ze stacji Warszawa Grochów a nie jakiś wybryk lubelski. Jednak nie jestem pocieszony. Wagony są z "-x", więc nie będzie łączenia z papugami :podstepny:
Odszczekuję niepocieszenie związane z oznaczeniami z "-x".
Wagony pasują do restauracyjnego z Roco i jednego z dwóch wagonów XB z zestawu ACME 55135 "Ost-West". Jest dobrze :cool:
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
324 5 0
Gdybym miał porównać wydania z przed kilku lat z tymi z 2022, to w mojej ocenie różnice (na minus) są niestety dosyć widoczne.
Tu niestety muszę się zgodzić, że wypusty z bieżącego roku w porównaniu z wcześniejszymi są jakościowo gorsze. Czy tylko Polski tabor, cze generalnie od tego producenta nie wiem.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
A młotkowy nie stukał w obręcz aby stwierdzić czy nie jest pęknięta?
No właśnie dopiero co rozmawiałem z kimś z kolei i powiedział mi, że młotkowy stuka i sprawdza czy hamulce nie trzymają. A pytałem go dlaczego stuka tylko w jedno koło w wózku, więc usłyszałem że do oceny czy nie trzymają hamulce wystarczy stuknąć tylko w jedno koło.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.333 504 30
A tak naprawdę, to rację ma kolega @Artur:
Sprawdzał klocki i obręcze.
Żeby sprawdzić klocki, wystarczy trącić klocek i stwierdzić, czy wisi luźno, czy jest dociśnięty do koła. Żeby sprawdzić obręcze trzeba stuknąć w obręcz i robi się to przy każdym kole osobno.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.333 504 30
Ale stuka w obręcz żeby ją sprawdzić, czy w klocek żeby sprawdzić, czy hamulce nie blokują? W tym drugim wypadku wystarczy stuknąć w klocek przy jednym kole w wózku, bo klocki hamujące wszystkie koła w wózku są połączone ze sobą mechanicznie, więc praktycznie jest niemożliwe, żeby klocek przy jednym kole był dociśnięty do koła, a przy innych nie (lub odwrotnie). Natomiast obręcze powinno się sprawdzać indywidualnie, bo uszkodzenie (pęknięcie), albo brak uszkodzenia obręczy w jednym kole nie daje żadnych podstaw do wnioskowania o stanie pozostałych kół. To jest moje rozumienie tych działań rewidentów, ale nie wiem, jaka jest formalna procedura sprawdzania kół i hamulców przez rewidenta.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Ale stuka w obręcz żeby ją sprawdzić, czy w klocek żeby sprawdzić, czy hamulce nie blokują? W tym drugim wypadku wystarczy stuknąć w klocek przy jednym kole w wózku, bo klocki hamujące wszystkie koła w wózku są połączone ze sobą mechanicznie, więc praktycznie jest niemożliwe, żeby klocek przy jednym kole był dociśnięty do koła, a przy innych nie (lub odwrotnie). Natomiast obręcze powinno się sprawdzać indywidualnie, bo uszkodzenie (pęknięcie), albo brak uszkodzenia obręczy w jednym kole nie daje żadnych podstaw do wnioskowania o stanie pozostałych kół. To jest moje rozumienie tych działań rewidentów, ale nie wiem, jaka jest formalna procedura sprawdzania kół i hamulców przez rewidenta.
Z odległości kilkunastu metrów nie mogłem dojrzeć w co dokładnie on tam stuka.
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.268 225 2
Tylko wagony MAV jaki 136A/139A mają koła monoblokowe, czyli bez obręczy i tarcze hamulcowe także stukanie w obręcz niema tu sensu, a tarcze hamulcowe wraz z całym układem hamulcowym znajdują się pod wagonem.
Problem z piszczeniem i słabymi właściwościami tocznymi modeli ACME powodują właśnie imitacje tarcz hamulcowych które ocierają o oś kół.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Odszczekuję niepocieszenie związane z oznaczeniami z "-x".
Wagony pasują do restauracyjnego z Roco i jednego z dwóch wagonów XB z zestawu ACME 55135 "Ost-West". Jest dobrze :cool:
Daruj też sobie teksty w stylu "jakiś wybryk lubelski"

Dotarły do mnie najnowsze wypusty ACME - rzeczywiście po przyjrzeniu się "wzdłuż" ściany bocznej zauważalne są"lekkie fale Dunaju" czy czego tam innego :oops:
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
Daruj też sobie teksty w stylu "jakiś wybryk lubelski"
Tabor posadowiony na wózkach GP200, MD523, 25AN, posiadający drzwi odskokowo-przesuwne, przetwornice statyczne, klimatyzację i 6-miejscowy układ siedzeń w 2 klasie to w latach 90-tych domena wagonowni Warszawa Grochów.

W mojej opinii kolej tworzą reguły a nie wyjątki!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.333 504 30
Do maja 1992 roku, do chwili nadania "Berolinie" kategorii eurocity. W pociągach EC w 2 klasie nie może być 8 miejsc, tylko 6.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Zapiąłem najnowsze wagony, czyli Ost-Westa i 3 ostatnie w jeden skład i nawet przyzwoicie to wygląda. Jeszcze jakaś restauracja do kompletu (Tillig 74978 był tu chyba wcześniej wymieniany) i można mieć nawet przyzwoity skład z połowy lat 90-tych. Same wagony bez przyglądania się z bliska są nawet ładne, natomiast zauważone mankamenty to ich "bananowatość" - jak się postawi na dachu to końce ostają po ok. 1mm po obydwu stronach. No i piszczenie kół - na szybko próbowałem nasmarować jedną z osi w jedynce, ale nic to nie dało. Czuć chińszczyzną i to taką ze średniej półki.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki