• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.419 463 29
Problem polegał na tym, że to były zbyt niskie wagony i auta produkowane w Polsce nie mieściły się na dolnym pokładzie.
Że co? Jakież to tak wysokie samochody produkowano w Polsce w latach 2006-08? To były wagony z lat 70. i 80. XX wieku, przeznaczone do przewozu samochodów osobowych w pociągach pasażerskich (u nas to się znacznie później nazywało "autokuszetka"), a w tamtych latach prywatne osoby miały zwykle normalne samochody osobowe, a nie wysokie SUVy i minibusy.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.935 5 0
Że co? Jakież to tak wysokie samochody produkowano w Polsce w latach 2006-08? To były wagony z lat 70. i 80. XX wieku, przeznaczone do przewozu samochodów osobowych w pociągach pasażerskich (u nas to się znacznie później nazywało "autokuszetka"), a w tamtych latach prywatne osoby miały zwykle normalne samochody osobowe, a nie wysokie SUVy i minibusy.
Podejrzewam, że autor wpisu miał na myśli auta produkowane w Polsce w latach 2006-08. Być może chodziło o auta dostawcze z grupy VW (Caddy, T6), które są wyższe.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Dzisiejszy "Kiev Express" w pełnej sprawności pieców węglowych, zapach i atmosfera jak za dawnych czasów zimą. Oprócz tego kilka innych wagonów sypialnych różnych typów,

DSC06389.jpg

62 22 70-38 277-5 WLABm / 032 02777 (ex. 52 52 70-80 548-1 WLABm) / Warszawa Wschodnia / 21.01.2024

DSC06384.jpg

52 51 70-70 040-1 WLAB10ouz / Warszawa Wschodnia / 21.01.2024

DSC06378.jpg

61 51 70-90 002-6 WLAB10mnouz / Warszawa Wschodnia / 21.01.2024

DSC06404.jpg

62 22 70-38 237-9 (032 02371) / Warszawa Wschodnia / 24.01.2024 [starszy, choć zmodernizowany egzemplarz wyprodukowany w 1976 r.].
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.663 33 4
26.01.2024. Olsztyn/Gutkowo
Takie oto szutrówki Torhamer stoją w pod olsztyńskim Gutkowie, sztuk jest 7 i chyba każda inna. Padła mi bateria w telefonie więc fotki tylko 2, jak kogoś zainteresują mogę zrobić zdjęcia wszystkich.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Torhamer 1500.jpg
Torhamer 1500 2.jpg
 
Reakcje
3.349 16 0
26.01.2024. Olsztyn/Gutkowo. Takie oto szutrówki Torhamer stoją w pod olsztyńskim Gutkowie, sztuk jest 7
Długo stoją. Uwieczniłem je 10.12.2023 będąc na stacji w Gutkowie dzień po wznowieniu ruchu pasażerskiego na linii nr 221 Gutkowo - Braniewo. Wśród siedmiu sztuk, można wyróżnić 2 typy, w tym drugi w dwóch odmianach, różniących się zabudową skrzyni ładunkowej. Na Twoim zdjęciu dolnym jest starszy typ 41/3WS. W Gutkowie stoją 4 szt. oznaczone serią Fkkll. Wszystkie obok siebie, od strony zachodniej. Od strony wschodniej (peronów), stoją 3 szt. typu 203V, oznaczone serią Flls, przy czym dwie (w tym skrajna) wyglądają tak jak na Twoim górnym zdjęciu. Pomiędzy nimi znajduje się wagon typu 203V z nieco inną zabudową skrzyni. "Dorzucę" go do kompletu ;)

Fot 1. Wagony szutrówki w liczbie 7 szt., przy placu ładunkowym na stacji Olsztyn Gutkowo. 10.12.2023.

Wagony szutrówki przy placu ładunkowym na stacji Olsztyn Gutkowo. 10.12.2023.jpg


Fot. 2. Wagon typu 203V 44 51 627 9 913-1 serii Flls nieco odmiennej budowy, w porównaniu do wagonu typu 203V zaprezentowanego w poprzednim wpisie (na górnym zdjęciu), przez Kolegę Maćka. Olsztyn Gutkowo. 10.12.2023.

Szutrówka 44 51 627 9 913-1 serii Flls firmy TORHAMER przy placu ładunkowym na stacji Olszty...jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.663 33 4
Kolega @Stanisław1972 wyręczył mnie, wróciłem dziś wściekle zmęczony, bo dzień w dzień takie spacery kiedy w tygodniu wychodzi 100km na piechotę z tym ciężkim plecakiem to jednak trochę przesada. Padłem i dopiero odpalam forum, a widzę, że kilka fotek jest autorstwa kolegi.
Dla świętego spokoju zrobiłem dziś swoją serię zdjęć telefonem. Nie chciało mi się aparatu wyciągać, choć były 2 rządki beczek w tym jedna dosyć ciekawa.
Tak więc uzupełnię swoimi fotkami ten wątek. Jak moderator uzna, że za dużo to niech usunie, a zainteresowanym podeślę większy rozmiar.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
Ps. zrobiłem dziś jak zawsze potężny kawał drogi i nie spotkałem ani jednej maszyny godnej uwagi. Kompletny brak zdjęć do mojego wątku "Magia kolei..." :(
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.349 16 0
Tak więc uzupełnię swoimi fotkami ten wątek.
Super (y). I widać wiele szczegółów. Ja "cyknąłem" sobie, podobnie, zdjęcie portretowe każdej z nich, ale Twoje są o niebo lepszej jakości, choćby ze względu na oświetlenie. Moja sesja przebiegała w godz. ok. 7.20 - 7.40, wówczas (10 grudnia) był jeszcze półmrok, więc fotografie musiałem sztucznie rozjaśnić i "obrobić", aby "wydobyć" z nich w miarę przyzwoity obraz wagonów. No i sprzęt fotograficzny jaki masz Maćku, jest o wiele bardziej profesjonalny od mojego. Piękna sesja tych szutrówek ci wyszła.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.663 33 4
To zwykły telefon, jak wspomniałem nie chciało mi się wyciągać aparatu, już zmęczony byłem, z buta na Główny i na Zieloną Górkę i z buta na zachodni i na przystanek do Gutkowa to już było jakieś 13km... Gdyby to były lokomotywy typu Traxx 3....:love:, ale i takie fotki mogą komuś się przydać chociażby dla oznaczeń.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.663 33 4
Zrobiłem boczne fotki wagonów PKP Cargo (2szt.) typu Hais. Generalnie większość oznaczeń jest czytelna, jak komuś trzeba to mogę my wysłać duże zdjęcia na e-maila.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
HAIS 1.jpg
HAIS 2.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.663 33 4
Na prośbę kolegi @Szwed1978 wrzucam kilka fotek wagonu który przetrwał rzeź niewiniątek (SU46) i ostał się jako jeden w nielicznych wagonów historycznych.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
4.jpg

Na tabliczce widzę "SPIS RTS 1920" więc nie wiem czy w dobry watek wrzuciłem te fotki.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
Pudło wagonu-podstacji służące jako garaż na jednej z chełmskich posesji. Właściciel chciał za tabliczkę jakąś kosmiczną sumę... Zostało tylko zdjęcie. Pudło stoi do dzisiaj, choć teren jest ogrodzony siatką. Taka ciekawostka z Chełma. Inny wagon pociągu-podstacji stoi w rejonie stacji Lublin. Stoi na wózkach. Tu tylko pudło.
Czy można prosić o lokalizację resztek tej podstacji - bardzo nam pomógł przy renowacji naszej fan tego typu pojazdów i teraz on prosi by mu podać lokalizację tego pudła z Chełma.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Kilka interesujących egzemplarzy w zbiorach TPKW Jarocin, m. in. bezprzedziałowy klasy 2 typu 102A z wrocławskiego Pafawagu (rocznik 1968), włoskiego pochodzenia czteroosiowy pullman Tipo 31 z zakładów E. Breda Milano (rocznik 1933), dawny przedziałowy klasy 2 typu 8A z ZNTK Ostrów Wlkp. (rocznik 1957) oraz socjalny do przewozów wojskowych na bazie 111As z HCP (rocznik prawdopodobnie 1984).

DSC06433.jpg

0653 Shx (ex. 31 139 Cz) / Jarocin / 10.02.2024

DSC06455.jpg

50 51 29-19 186-0 Bh / Jarocin / 10.02.2024

DSC06470.jpg

501 936 XOOO (ex. 015 766 Bhxzt) / Jarocin / 10.02.2024

DSC06447.jpg

WP-SS-39-43045 / Jarocin / 10.02.2024
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
W jakim kolorze były malowane wagony chłodnie i owocarki? W latach osiemdziesiątych malowano je na biało, czy wcześniej używano farby jasnożółtej(kość słoniowa)?
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.351 18 9
...czy wcześniej używano farby jasnożółtej(kość słoniowa)?
A skąd to przypuszczenie? :niepewny:
Ja byłem od zawsze przekonany, że od przedwojnia tego typu wagony były malowane na biało. Z tym zastrzeżeniem, że dawne farby nie miały takich doskonałych parametrów jak współczesne, więc mogły szybciej żółknąć i przybierać odcienie kości słoniowej. Ale to jako efekt korozji farby, a nie celowy zabieg.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Duet warszawskich wagonów sypialnych typu 305Ad które sfotografowałem przed paroma dniami na stacji Salzburg Hbf. w obsłudze najdłuższego na ten czas (a przynajmniej ja tak ostrożnie oceniam) połączenia z udziałem wagonów spółki PKP IC w Europie, tj. EN 406/407 "Chopin" (Warszawa Wsch. - München Hbf. - Warszawa Wsch.). Choć przyzwyczailiśmy się do postrzegania wagonów sypialnych typu 305Ad jako "tych najmłodszych" i "tych najnowocześniejszych" w parku taborowym spółki PKP IC, w czerwcu b.r. obchodzić będą one jubileusz dwudziestolecia eksploatacji, a co za tym idzie, na horyzoncie nieuchronnie pojawia się widmo pierwszej naprawy głównej (obecnie tzw. naprawy poziomu P5):

DSC06549.jpg

61 51 70-90 010-9 WLAB10mnouz / Salzburg Hbf. / 29.03.2024

DSC06550.jpg

61 51 70-90 006-7 WLAB10mnouz / Salzburg Hbf. / 29.03.2024
 

Podobne wątki