Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Widzę, że mój ulubiony temat ostatnio trochę zamilkł... więc dorzucę tu też coś od siebie
Poniższe zdjęcia udało mi się wykonać latem 2014-go roku podczas pewnych "przetasowań" w gryfickim muzeum związanych z wyciąganiem MBxd2-311.
Koledzy, zamieściliście piękne zdjęcia. Kol. Jarząbek jak zwykle historyczną perełkę, a kol. Butter uchwycił świetny moment w Gryficach.
Poniżej zdjęcia z kolejki żnińskiej z czerwca 2003 r. Na stacji Biskupin Odcinek jeszcze są obecne zwrotnice i kikuty szyn w kierunku głównym na Ośno. Na innych zdjęciach resztki linii do Obiecanowa. Dzisiaj tor kończy się przy jeziorze w okolicach młyna. Wtedy tor dochodził prawie do drogi nr 5 (zdjęcie ostatnie).
Krauss 4715 - Cn2t - 750 mm - wyprodukowany dla Firmy W. Kosinski w Warszawie - nazwa parowozu Mańtus, początkowo pracował w Suchedniowie.
Krauss 5853 - Dn2t *- 750 mm - wyprodukowany dla. Graf. Zamojski - Zwierzyniec.
Oba te parowozy pracowały w Ordynacji Zamojskiej
* Dn2t -Andrzej Tajchert - Koleje Wąskotorowe Zwierzyniec - Biłgoraj, natomiast lista fabryczna f-my Krauss - Bn2t.
a jeszcze bardziej ciekawa idea tego przewoźnego kompresora i jego napędu z wykorzystaniem silnika lokomotywy.
Całość obsługiwać mógł małoletni i niedouczony pracownik. (jak jest to podkreślone z dumą w tym artykule !)
Dzisiaj z uwagi na wymogi pracownicze i BHP taki "stażysta" byłby niedopuszczony do wykonywania tych czynności, jak również ten sposób napędu absolutnie nie byłby akceptowany. (odkryty zewnętrzny pas transmisyjny)