• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.349 58 3

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Zastanawiająca jest znajomość niektórych danych zawartych w podpisach zdjęć NAC, takich jak numer fabryczny par. WKD Nr 44 czy też późniejsze serie i numery wagonów motorowych Kolei Bydgoskiej. Miłośnika jakiegoś zatrudnili? ;)
Ale i tak nie ustrzeżono się błędu w podpisie pod zdjęciem z wagonami motorowymi.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.349 58 3
Zastanawiająca jest znajomość niektórych danych zawartych w podpisach zdjęć NAC, takich jak numer fabryczny par. WKD Nr 44 czy też późniejsze serie i numery wagonów motorowych Kolei Bydgoskiej. Miłośnika jakiegoś zatrudnili? ;)
Ale i tak nie ustrzeżono się błędu w podpisie pod zdjęciem z wagonami motorowymi.
Kolega doprecyzuje swoją odpowiedź
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Wspomnienie kolejki średzkiej z wiosny 1991 r. z Px48-1907 w roli głównej. W tym dniu parowóz prowadził p. Józef Ciuk, długoletni maszynista kolejki, a przy manewrach na stacji Środa Miasto pracowała dyżurna ruchu p. Zosia ze Śniecisk. Oboje już odeszli na wieczną służbę.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Powyższy film nadawałby się także do wątku "Kolejowe klimaty", wszak w jego drugiej części mamy nagraną sporą część trasy z Grodziska Wlkp. do Opalenicy, z parowozem Ty2.

Co do samej wąskotorówki - troszkę się pozmieniało, nie ma słupów teletechnicznych na "kipie" (za to stalowe badziewie energetyczne stoi dalej), no i takich dużych manewrów już się tam nie robi. Może w przyszłym roku się uda, że wróci do ruchu planowego parowóz.

W każdym razie - ciągle potwierdza się teza, że wąskotorówki rządziły się i rządzą swoimi prawami ;)
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.212 3 1
Kolega doprecyzuje swoją odpowiedź
Odpowiem za kol. Jarząbka: zdjęcie mogło powstać dopiero po 1934 roku, bo wtedy BKP kupiło wozy motorowe 2 i 3. Poza tym nie wiadomo, czy na zdjęciu jest późniejszy MBxc1-42 czy 43. No i przede wszystkim, na zdjęciu nie ma żadnych MBx, tylko Wozy motorowe BKP, z lewej nr 2 lub nr 3, z prawej nr 1
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.587 73 0
Odpowiem za kol. Jarząbka: zdjęcie mogło powstać dopiero po 1934 roku, bo wtedy BKP kupiło wozy motorowe 2 i 3. Poza tym nie wiadomo, czy na zdjęciu jest późniejszy MBxc1-42 czy 43. No i przede wszystkim, na zdjęciu nie ma żadnych MBx, tylko Wozy motorowe BKP, z lewej nr 2 lub nr 3, z prawej nr 1
O to mi chodziło a także ... w tamtym okresie nie było Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych.:)
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Powyższy film nadawałby się także do wątku "Kolejowe klimaty", wszak w jego drugiej części mamy nagraną sporą część trasy z Grodziska Wlkp. do Opalenicy, z parowozem Ty2.

Co do samej wąskotorówki - troszkę się pozmieniało, nie ma słupów teletechnicznych na "kipie" (za to stalowe badziewie energetyczne stoi dalej), no i takich dużych manewrów już się tam nie robi. Może w przyszłym roku się uda, że wróci do ruchu planowego parowóz.

W każdym razie - ciągle potwierdza się teza, że wąskotorówki rządziły się i rządzą swoimi prawami ;)
Oczywiście, można ten film przenieść do "Kolejowych klimatów", bo należy do serii czterech odcinków. W pierwszym odcinku również pokazana jest kolej średzka. Film wkleiłem, bo występuje w nim czynny Px48-1907. Parowóz ten wygaszono na przełomie 1992/93 r. Tender, z którym wtedy pracował ten parowóz znajduje się obecnie w Środzie, na początku 1993 r. podpięto go do Px48-1920 (pisaliśmy już kiedyś o rotacji tendrów).
Słupy telefoniczne istniały wzdłuż całej linii do samego końca planowej pracy kolejki. Obecnie istnieją jeszcze na odcinku Zaniemyśl-Polwica.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.456 7 0
Dobre pytanie. "Ryjek" został wyprodukowany jako dwumordkowy i dwusilnikowy. Po 1953 r., kiedy przybył na kolejkę jarocińską, po krótkiej eksploatacji w tanie oryginalnym, wymieniono mu silnik na samochodowy od Stara 28, a w drugiej kabinie sterowniczej umieszczono ubikację. Mordkę po silniku zlikwidowano. Wiadomości z "Parowozika 4/94". Wiadomości te podaje B. Pokropiński, więc przy całym szacunku do tego zasłużonego autora wymagają niestety sprawdzenia.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki