Bo inny tendrzak TKt3 w 1978 roku był malowany na oliwkowo.
Tak jak napisał Andrzej - nie wolno powoływać się na malowanie innego typu parowozu, w zupełnie innej epoce (20 lat później).
A po drugie, na jakiej podstawie twierdzisz, że ten TKt3 był malowany na oliwkowo? Z załączonego zdjęcia absolutnie to nie wynika.
Poddałem to zdjęcie procesowi saturacji. Wnioski z analizy tego zdjęcia są następujące:
- skrzynia wodna jest nieco jaśniejsza od kotła, ale kolor (składowa H w modelu HSV) skrzyni i dymnicy (czerwone kólka) jest zasadniczo taki sam.
- znacznie bardziej "oliwkowe" niż skrzynie są inne elementy na zdjęciu - klapa dymnicy sąsiedniego parowozu oraz fragment czołownicy (zielone kółka), które na pewno oliwkowe nie były,
- kolor odciążka osi napędowej wpada w granat o lekkim zielonym odcieniu (filetowe kółko), choć na pewno w tym kolorze on nie był.
Stare zdjęcia są bardzo mylące. Ich kolor jest wynikiem obróbki chemicznej najpierw kliszy, a potem pozytywu. Jeśli to były slajdy, to one też z czasem blakły lub żółkły. Kolejne przekształcenie koloru to skanowanie...
Wg mnie ten parowóz na zdjęciu był czarny. A ogólne zaniebieszczenie i zazielenienie zdjęcia może być wynikiem zamglenia sceny (para, dym) oraz zielonkawej poświaty od znajdującej się na pierwszym planie, rozświetlonej słońcem trawy.