• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Przemek Kamiński - moje prace

OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
Jaki schemat malowania byście przyjęli dla tego parowozu? Taki jak dla Pt31 Brawy oliwkowy, czy czarno-czerwony. Jeździły u nas do 1956/57 roku. A więc epoka IIIa i IIIb. Armatury nie zmieniam bo nawet na fotografii z NRD jak do nich trafiła z powrotem to miała przedwojenne "klamoty" Ja się skłaniam pomalować ją w wersji oliwkowej. Ale nie wiem jaki ma mieć kolor armatura na kotle? Czarna czy oliwkowa?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
"Bez problemu" to może przesada, wyszukiwarka nie reaguje na hasło "Pt1". Poza tym z czarno-białych zdjęć trudno wnioskować, czy parowóz był czarny, czy oliwkowy, nawet na kolorowych zdjęciach trudno to rozróżnić, czego przykład mieliśmy niedawno przy okazji dyskusji bodajże o TKt3.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
A co ma rysunek do schematu malowania ,jemu też oliwkowy się bardziej podoba (twórcy tego rys.),model jest w kolorach prawidłowych. Pomaluj sobie go jak chcesz nawet na różowo . Tylko sam się pytasz ,a później udowadniasz ,że masz rację.
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
A co ma rysunek do schematu malowania ,jemu też oliwkowy się bardziej podoba (twórcy tego rys.),model jest w kolorach prawidłowych. Pomaluj sobie go jak chcesz nawet na różowo . Tylko sam się pytasz ,a później udowadniasz ,że masz rację.
Pytam się bo chcę pomalować go zgodnie ze schematem jaki był wtedy stosowany a nie tak jak mi się podoba. FENIX tak pomalował to były same ochy (mój też) . Ty mówisz zostaw jak jest tylko nie piszesz na jakiej podstawie. Bo Ci się tak podoba? Czy jest jakiś powód. Naprawdę prościej było by zostawić ją czarno-czerwoną.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
Bo taki był schemat malowania parowozów pasażerskich i osobowych ,towarowe miały czarną ramę -ostoję i czarne wózki tendra. Mówimy o latach powojennych.
Naprawdę prościej było by zostawić ją czarno-czerwoną.
No bo takie barwy obowiązywały w tamtych latach. Napisałem ,że wystarczy oznaczenia zmienić i ewentualnie spatynować i będzie git.
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
Bo taki był schemat malowania parowozów pasażerskich i osobowych ,towarowe miały czarną ramę -ostoję i czarne wózki tendra. Mówimy o latach powojennych.
No bo takie barwy obowiązywały w tamtych latach. Napisałem ,że wystarczy oznaczenia zmienić i ewentualnie spatynować i będzie git.
Ale cały czas piszemy o parowozie POŚPIESZNYM Pt1. Dlatego wydaje mi się, że powinien mieć schemat malowania taki jak Pt31 lub Od2. A leśli jest inaczej to dlaczego?
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
Szkoda czasu na dyskusje z Tobą.... Podobnie twierdził H. Ford ten od Ford T ,Może być dowolny kolor parowozu pod warunkiem ,że będzie oliwkowy
Widzisz, podchodziłem do tego modelu tak jak Ty. Wystarczy odnowić i dać polskie tabliczki. Ale jak zacząłem się zastanawiać, to dlaczego Pan K.Koj dał dokumentację na ten sam typ parowozu z tego samego okresu eksploatacji w schemacie oliwkowym. Bo tak były malowane, ktoś odpowie. Ok, a dlaczego inne parowozy pośpieszne nie miały być też tak samo malowane? Nie odpowiedziałeś mi na to pytanie, tylko piszesz że mają być czarno/czerwone, dokładnie tak jak pan Ford mówił tak ty piszesz. Ale nie masz, żadnego argumentu na to. Tylko tak ma być bo tak uważasz. Naprawdę się nie upieram, bo mam duży problem aby się dostać do jednego elementu aby przemalować ją tak jak trzeba na oliwkowo. Wolał bym ją zostawić tak jak jest ale nie mam na to żadnego argumentu. Natomiast mam dwa schematy malowania parowozów z tego okresu w malowaniu oliwkowym (Pt31 i Od2)