• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Przemek Kamiński - moje prace

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.513 56 5
Ale Przemek jesteś uparty ,bo jest moda na oliwkowe lokomotywy jak i parowozy ,a jeżeli jeszcze K.K. podaje taki schemat malowania to co się dziwić . Ja napisałem jak powinno być ,a oliwkowe były zazwyczaj malowane były przez drużyny i to było marginalne ,a na pewno w latach 40-50-tych to na bank. Podsyłam dwa zdjęcia z MPT z lat 50-tych ( fabryczne malowanie) z FB grupy "Zwiedzajmy MTP" A bywało i tak "malowanie muzealne" Ol49-111 na turkusowo:ROFL:


Tkt48.jpg
Ty51.jpg
Scan7.jpg
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
Ale Przemek jesteś uparty ,bo jest moda na oliwkowe lokomotywy jak i parowozy ,a jeżeli jeszcze K.K. podaje taki schemat malowania to co się dziwić . Ja napisałem jak powinno być ,a oliwkowe były zazwyczaj malowane były przez drużyny i to było marginalne ,a na pewno w latach 40-50-tych to na bank. Podsyłam dwa zdjęcia z MPT z lat 50-tych ( fabryczne malowanie) z FB grupy "Zwiedzajmy MTP" A bywało i tak "malowanie muzealne" Ol49-111 na turkusowo:ROFL:


Zobacz załącznik 723502 Zobacz załącznik 723503 Zobacz załącznik 723504
Przepraszam, ale napisałeś "jak powinno być" I cały czas O TO MI CHODZI. Na jakiej podstawie tak piszesz? To jest tak samo jak z Om101 z PKP(A) Dowiedzialem się za późno, że była oliwkowa. A ponoć wtedy malowano parowozy czarno/czerwono. A ją dlaczego oliwkowo? Bo nie chciało się zmieniać barw wirtemberskich, czy dlatego, że taki był schemat (co nie sądzę)?
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.513 56 5
Sam piszesz PKP(A) ,a tu jest mowa o czasach 1945-195_ ,a w tych czasach takie były normy . Czego się spodziewasz ,że mam pobłogosławić Twoją wizję ? To masz moje błogosławieństwo na oliwkowy i co zadowolony?
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
Sam piszesz PKP(A) ,a tu jest mowa o czasach 1945-195_ ,a w tych czasach takie były normy . Czego się spodziewasz ,że mam pobłogosławić Twoją wizję ? To masz moje błogosławieństwo na oliwkowy i co zadowolony?
Ciężko się z tobą dyskutuje. Piszesz że były normy ale takiego samego gatunku parowozy pośpieszne-Pt31 w tych samych latach (50-tych) malowano standardowo oliwkowo. Gdzie tu norma?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
Ja też nie jestem w pełni przekonany, że Pt1 musiał być oliwkowy, moim zdaniem mógł być oliwkowy, ale też nie będzie błędem pomalowanie go na czarno. Ale chętnie dowiedziałbym się o jakiej normie pisze kolega KoVaL? Czy gdzieś można taką normę zobaczyć?
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.513 56 5
Mamy te same inicjały. Pokarz mi chociaż jedno zdjęcie kolorowe w takim malowaniu z lat 45-55 ,tylko nie modelu . A co do schematu to ja go nie wymyśliłem ,gdyby ode mnie to zależało to pomalowałbym wszystkie parowozy na wiśniowo i seledynowo ,aby uzyskać tzw. fotkę w malowaniu fotograficznym (czarno-białym).
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.337 56 1
Lata 45-55? Tuż po wojnie gdzie brakowało wszystkiego? Panowie, malowano czym było i tyle :) Wielokrotnie były poruszane tematy jak "powino być" według dokumentacji PKP i wielokrotnie udowadniano odstępstwa nie mówiąc o tym, że jak fabryka sporządziła farbę taki był odcień. Nie licząc też inicjatyw drużyn danej lokomotywy w upiększaniu i wyróżnianiu jej na różne sposoby o ile były materiały - ale to chyba okres zdecydowanie późniejszy a nie stalinowski zamordyzm.
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
Mamy te same inicjały. Pokarz mi chociaż jedno zdjęcie kolorowe w takim malowaniu z lat 45-55 ,tylko nie modelu . A co do schematu to ja go nie wymyśliłem ,gdyby ode mnie to zależało to pomalowałbym wszystkie parowozy na wiśniowo i seledynowo ,aby uzyskać tzw. fotkę w malowaniu fotograficznym (czarno-białym).
W między czasie uzyskałem od kokoś kompetentnego z tego forum odpowiedź. I nie jest to nic związanego z normą. Tak że temat zamknięty.
 
OP
OP
Przemek Kamiński
Reakcje
421 3 0
Lata 45-55? Tuż po wojnie gdzie brakowało wszystkiego? Panowie, malowano czym było i tyle :) Wielokrotnie były poruszane tematy jak "powino być" według dokumentacji PKP i wielokrotnie udowadniano odstępstwa nie mówiąc o tym, że jak fabryka sporządziła farbę taki był odcień. Nie licząc też inicjatyw drużyn danej lokomotywy w upiększaniu i wyróżnianiu jej na różne sposoby o ile były materiały - ale to chyba okres zdecydowanie późniejszy a nie stalinowski zamordyzm.
Tu nikt nie pisze o odcieniach tylko o schemacie malowania.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Nie wiem ,czy coś wniosę konstruktywnego do powyższej rozmowy ,ale z tego co wiem ,oliwkowy kolor po II W W był podyktowany nie modą ,czy brakiem czarnej farby , ale względami wojskowymi, podobnie wagony. Okres Zimnej Wojny i takie tam....
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.597 25 2
Skoro rozwinęła się dyskusja nie koniecznie "akademicka" o malowaniu parowozów na przełomie lat 40/50 to zadam pytanie podobnego typu co do malowania parowozów zaraz po 1 wojnie. Czy wtedy też od razu przemalowano pruskie, bawarskie na kolor czarny? Tak samo tu. Czy po II wojnie poniemieckie czarne parowozy przemalowano na oliwki w jakich były parowozy PKP? Tym bardziej, że Pt1 na początku lat 50-tych rewindykowano do NRD? Czy były na prawdę oliwkowe? Ja osobiście wątpiłbym w to. Wtedy chyba chodziło o ilość sprawnych parowozów a nie o kolor. I rzeczywiście od kiedy otrzymały one oznaczenie Pt1 zamiast Ot?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.420 463 29
oliwkowy kolor po II W W był podyktowany nie modą ,czy brakiem czarnej farby , ale względami wojskowymi, podobnie wagony
I tak, i nie. Faktycznie, był to jeden z czynników uwzględnianych przy ustalaniu schematów malowania, zresztą nie tylko po, ale i przed II wojną światową i to nie tylko w Polsce. Przecież ciemnozielone czy oliwkowe malowanie wagonów osobowych było powszechne w całej Europie już przed wojną. Jednak parowozy towarowe PKP były czarne, więc wydaje mi się, że ogólną zasadą było malowanie taboru na ciemny kolor, choć niekoniecznie oliwkowy. Jeżeli dla parowozów pospiesznych wybrano kolor oliwkowy, a nie czarny, to chyba jednak nie ze względów obronnych. No a co z wagonami towarowymi, których czerwono-brunatny kolor znacznie bardziej wyróżniał się z tła krajobrazu, niż oliwkowe czy czarne parowozy?
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
Tabor osobowy w razie konfliktu to : wspieranie logistyczne wojska, ewakuacja ludności cywilnej z miast oraz zapewnienie jej miejsca pobytu tymczasowego na terenach zadrzewionych/leśnych gdzie przechodzą szlaki kolejowe. Tyle z lekcji P.O. .
Tabor towarowy ,sprawa oczywista .