• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

Sytzmer

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
323 0 0
Jak mawiał klasyk w filmie, "Miałeś moje zaciekawienie, teraz masz moją uwagę". Głośniki w laptopach ostatnich lat są niezłej jakości, więc skoro i tak zaślepka leży i nic nie robi, wypadało by spróbować.
 

Alek

Aktywny użytkownik
Reakcje
281 18 0
Nie ośmielę się zaprzeczyć. W mojej rodzinie każdy noworodek jest komisyjnie zanoszony do zoo, żeby słoń nadepnął mu na ucho. Ale producenci laptopów przeważnie chwalą się olśniewającym dźwiękiem ;) Dlatego, gdybyś chciał wypróbować jeden z tych moich, mogę odstąpić za cenę samej przesyłki.
Ja zaprzestałem montażu głośnika gdzie producent przewidział bo magnes łapie mi syf z torowiska. Czy nie masz tego problemu z zamiennym głośniczkiem?
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.096 87 0
Ja zaprzestałem montażu głośnika gdzie producent przewidział bo magnes łapie mi syf z torowiska. Czy nie masz tego problemu z zamiennym głośniczkiem?
Nie - ale ja bardzo mało jeżdżę, oraz musiałby to być syf magnetyczny (czyli jakiś metal - trawy magnes nie łapie - a skąd metal na torowisku?). A przed jazdą odkurzam torowisko odkurzaczem akumulatorowym.

Można oczywiście montować kostkę wewnątrz pudła, jak w każdym normalnym modelu.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
730 43 0
Nie wiem czy o tym było, ale Piko powiela błąd w zapisie. Nprawa rewizyjna odbyła się w ZNLS Piła, bo ZNTK Piła już nie istniał w 1998 roku. Oryginał też jest tak opisany, co widać na zdjęciu:

Z Facebooka - Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu:
[...] Pociąg relacji Lwówek Śląski - Jelenia Góra prowadzony lokomotywą SP42-051
plus z zdjęcie autorstwa Stefana Kanii.

Zobacz załącznik 956518
 

xTOMOx

Użytkownik
Reakcje
48 36 9
Przecież to w instrukcji do dekodera jest opisane, a instrukcja jest wraz z dekoderem sprzedawana lub dostępna do pobrania ze strony ESU.
Super, teraz też inni forumowicze będą o tym wiedzieli. A z linka, że w ESU LokSound V5 potrzebna jest dioda i rezystor i że w Zimo nie są potrzebne.
A z tej strony o problemach stonek z jazdą Zimo MX645R i że wystarczy wylutować 1 kondensator zamiast całej płytki.
https://forum.modelarstwo.info/threads/zimo-mx645r-sound-sm42-w-piko.17122/page-3
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.840 253 15
Ktoś ma zdjęcia SM42-955? Chciałbym sobie przerobić model na ten numer. Stan początek lat 90tych.

Lista stonek z MD Gliwice też by się przydała, jak jest gdzieś takie coś.
 
Ostatnio edytowane:

Piechu

Aktywny użytkownik
Reakcje
148 0 0
Ktoś ma zdjęcia SM42-955? Chciałbym sobie przerobić model na ten numer. Stan początek lat 90tych.

Lista stonek z MD Gliwice też by się przydała, jak jest gdzieś takie coś.
W jednym ze Światów Kolei z 1997 r były wyszczególnione ilostany poszczególnych MD, w tym Gliwic i tam zapewne są wszystkie numery SM42 jakie były na stanie.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.412 442 99
Ta strona "Ilostan" nie jest żadną wykładnią co do stanu faktycznego. Już nie raz się przekonałem że jest tam dużo braków i błędów niestety.
Może i tak, ale jaka jest alternatywa? Ja z ciekawości przeglądałem wymienione na tej stronie daty napraw średnich czy też rewizyjnych dla modeli wydanych przez np. PIKO. Wiele z tych modeli ma naniesione daty rewizji i napraw średnich zgodne z danymi z tej właśnie strony. Np. ET22-357 PIKO, na modelu jest data naprawy średniej 29.03.83 ZNLE Gliwice, a na tej stronie to samo (naprawa średnia S1): KLIK
Mam kilka modeli do przeznakowania na inne numery i przydziały do lokomotywowni i daty napraw dla interesującego mnie okresu wziąłem właśnie z tej strony zlecając kalki do pana Mariusza. Jak nie z tej strony to skąd? Szukać książek napraw danego egzemplarza? Trochę uciążliwe...
 
Ostatnio edytowane:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.096 87 0
Może i tak, ale jaka jest alternatywa?
Też chętnie bym się dowiedział...

Natomiast powtarzam do znudzenia w różnych wątkach: ilostan może wcale nie podawać daty rewizji, ani daty zmiany przydziału, tylko losową datę z okresu, kiedy ten przydział trwał. Prawdopodobnie na podstawie zdjęć i obserwacji. A data rewizji to przecież też nie jest data (zmiany) przydziału.

Kiedyś doszedłem do tego, porównując skan książki pojazdu z danymi ilostanu.

Dla moich potrzeb (staram się mieć modele w malowaniu fabrycznym (czyli bez rewizji) i z właściwym dla danego pojazdu przydziałem, akurat to wystarcza. Ale jak komuś zależy na naniesieniu konkretnej daty rewizji, to niestety nie ma na to ogólnie dostępnego źródła.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.104 129 19
Zasadniczo w Ilostanie Pojazdów Trakcyjnych są dane z książek pokładowych pojazdów - rozmawiałem z kilkoma znanymi i szanowanymi osobami w środowisku miłośników kolei (nie mylić z "mikolami"), którzy mieli dostęp do tych książek i na ich podstawie dla wielu, jeśli nie większości pojazdów, te dane uzupełnili i nadal uzupełniają - niejednokrotnie całą historię pojazdu - od wyjazdu z fabryki, aż do skreślenia ze stanu i fizycznej likwidacji. To ludzie, którzy chodzili m.in. do archiwów spółek kolejowych i do tych danych specjalnie docierali, na potrzeby prowadzenia IPT.

Jeśli chodzi o zmiany przydziału, to trzeba rozróżnić dwie kwestie - pierwsza, to zwykła zmiana przydziału, która mogła mieć miejsce w dowolnym momencie. Nie musiała się ona wiązać z natychmiastową zmianą oznaczenia na pojeździe. Mogła być też długa delegacja, która następnie zamieniała się w zmianę przydziału, aby nie ciągnąć tej delegacji w nieskończoność.

Druga kwestia to formalna zmiana przydziału związana z reorganizacją struktur na kolei, czyli na przykład formalną likwidacją mniejszych jednostek i włączenie ich taboru na stan nowej większej jednostki - tak było m.in. w 1999 roku, kiedy zmieniono podział na Zakłady Taboru. Przykład - EU07, która była na stanie MZ Toruń, a od 01.09.1999 roku znalazła się formalnie na stanie Zakładu Taboru w Bydgoszczy, mimo iż nadal stacjonowała w lokomotywowni na Kluczykach w Toruniu.
 

Podobne wątki