Nawet jeśli uda im się rozpędzić DARTa do większej prędkości, to co z tego? To i tak jest skład jaki został wyprodukowany do poruszania się z mniejszymi prędkościami. Jeśli DART miałby stać się pociągiem dużych prędkości, to na pewno byłoby trzeba wyprodukować nowy pociąg o większych możliwościach.
I jeszcze taka mała ciekawostka, dobrze obrazująca czym się różni pociąg DART od pociągów dużych prędkości. DART został wyprodukowany jako pociąg do jazdy z pasażerami bodaj z prędkością max 160 km/h. Na testach osiąga coś koło 200 km/h. Najnowsze generacje TGV (LGV), powstałe nawet kilka lat wcześniej niż DART, z pasażerami jeżdżą z prędkościami max 320 km/h, a na testach rozwijają prędkości jeszcze dużo wyższe. Wręcz nawet w ramach testów, taki pociąg ustanowił rekord osiągając prędkość aż 574,8 km/h. Co prawda to nie Pendolino, Porównanie zatem tych pociągów daje jednoznaczne wnioski i dalsze twierdzenie że DART mógłby zastąpić Pendolino w roli pociągu dużych prędkości jest totalną głupotą i ignorancją, świadczącą o braku wiedzy czy też celowym pomijaniu pewnych faktów.