• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie DART

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 1 0
#82
Jeżeli każdy zamiast polskich produktów kupuje zagraniczne to niech się nie dziwi, że pieniądze idą za granicę a nie zostają w Polsce.
Z punktu widzenia konsumenta produkt na półce najpierw kusi ceną, potem jakością na końcu skąd pochodzi. W dzisiejszych czasach struktury własnościowe powodują to, że tak na prawdę trudno jest określić, który produkt jest polski, który produkowanych z polskich półproduktów, a który zasili portfel obywatela innego kraju. Tak jak pisze KHAB Polska ciągle się rozwija i to od polskich firm zależy czy ludzie będą kupować ich produkty czy nie będą. Zauważyłem (także wśród znajomych)dziwne myślenie, że to ja jako konsument mam zadbać o polską firmę. Nie. To właściciel ma zadbać o swoją firmę tak by konsument chciał jego produkt kupić.

Co do wywiadu - ja takich górnolotnych uniesień w biznesie nie kupuję. Widocznie konkurenci zaproponowali za mało albo Zaboklicki widzi (i słusznie) spory potencjał firmy dlatego się jej nie pozbył. Na razie...

@Bronco_Billy

Nic dodać nic ująć. U mnie Ukraińcy totalnie zepsuli rynek pracy bo po pierwsze: są tańsi, po drugie firmie odpada użerania się z urlopami, L4, socjalem etc., po trzecie nie założą związków, po czwarte dla nich praca w nadgodzinach to profit nie przymus. Zarząd PESY nie może sobie pozwolić na psucie wyników górnolotnym źle pojętym patriotyzmem i na pewno wykorzysta każdą możliwość ich poprawienia.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#83
Z punktu widzenia konsumenta produkt na półce najpierw kusi ceną, potem jakością na końcu skąd pochodzi. W dzisiejszych czasach struktury własnościowe powodują to, że tak na prawdę trudno jest określić, który produkt jest polski, który produkowanych z polskich półproduktów, a który zasili portfel obywatela innego kraju. Tak jak pisze KHAB Polska ciągle się rozwija i to od polskich firm zależy czy ludzie będą kupować ich produkty czy nie będą. Zauważyłem (także wśród znajomych)dziwne myślenie, że to ja jako konsument mam zadbać o polską firmę. Nie. To właściciel ma zadbać o swoją firmę tak by konsument chciał jego produkt kupić.

Co do wywiadu - ja takich górnolotnych uniesień w biznesie nie kupuję. Widocznie konkurenci zaproponowali za mało albo Zaboklicki widzi (i słusznie) spory potencjał firmy dlatego się jej nie pozbył. Na razie...
Masz myślenie typowo korporacyjne. Jeżeli dla Ciebie w życiu liczy się tylko pieniądz, to twój wybór. Tylko nie mierz wszystkich swoją miarą. Są w Polsce ludzie którzy wolą prowadzić swoje biznesy dalej aniżeli sprzedać swoje firmy spółkom zza granicy. Nawet pomimo, że na stole leżały pieniądze które wystarczyły by na wszystko o czym Ci prezesi marzą.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 1 0
#84
Masz myślenie typowo korporacyjne.
Bo świat jest korporacyjny. Ja wiem, że lepiej by było gdyby świat wyglądał tak jak Ty sobie wyobrażasz ale niestety nie mam złudzeń. Albo inaczej ....jakiś czas temu się ich pozbyłem. Może dlatego jestem zdrowszy choć nie mogę powiedzieć, że szczęśliwszy :)

Każdego można kupić. A jak nie można to go zawsze można wykończyć. Niejedna polska firma poległa na globalnym rynku gdy tylko się spoza polskiego wychyliła. Niestety płacimy za 300 lat funkcjonowania poza systemem naczyń połączonych zachodu. Trochę minie zanim w ten obieg wejdziemy tak jakbyśmy chcieli.
 

Arcyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#85
Jak ktoś ma blisko to w Lublinie w sobotę będzie prezentowany DART na dworcu głównym. Nie mogę odnaleźć niestety bardziej szczegółowych informacji, takich jak godziny. Jak ktoś z Was wie coś więcej to proszę o podzielenie się informacją.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
692 1 0
#87
Informacja na temat prezentacji Darta zaczerpnięta ze strony IC na Facebooku:

Uwaga! Prezentujemy nasz nowy pociąg PesaDART! Zapraszamy!

- Dworzec Lublin Główny – 03.10.2015 roku w godz. 10.00-14.00, peron 1, tor 52.
- Dworzec Dęblin - 04.10.2015 roku w godz. 10.00-14.00, peron 1, tor 5.

Będziecie mogli zwiedzić nowy pociąg oraz wejść do kabiny maszynisty! W specjalnej strefie dla najmłodszych w hali dworców kolejowych przygotowane będą liczne atrakcje, konkursy, zabawy oraz upominki! Czekamy na Was!
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#88
Co to za pismak? Przedstawiasz tutaj jako wzor i zrodlo informacji tekst jakiegos ignoranta i twierdzisz, ze ma racje? O jakich on "technologiach" pisze, ktorych to polscy producenci taboru nie maja? O czym on bredzi? Widac po ogolnikach w jego tekscie, ze nie ma bladego pojecia o konstrukcji taboru. Klasyczny tekst dla "przecietnego Kowalskiego", bo taki ten tekst lyknie gladko.
W komentarzach pod tym artykułem pewien czytelnik mądrze mu odpisał.

Swoją drogą na Skypercity w wątku poświęconemu Pesie, jeden z userów ciekawie opisał temat.
Newag rozpędził aglomeracyjnego Impulsa do 211km/h. Pojazd konstrukcyjnie przygotowany do 160 km/h. Newag pewnie badał zachowanie pojazdu i zbierał dane przydatne do budowy pojazdu wyższych prędkości.
Pesa natomiast ma dużo większe zaplecze konstrukcyjne i Dart jest konstrukcją która w rozwinięciu ma być składem dużych prędkości, czyli Pesa ma to o czym Newag myśli. Kolejna sprawa że Newag korzysta z konsorcjów, a Pesa samodzielnie rozwija swoje konstrukcje.

Patrząc na to że samo jeżdżące pojazdy szynowe obydwaj producenci produkują dopiero od kilkunastu lat, to z podziwem należy patrzeć na nich i patrzeć optymistycznie na plany Pesy wyprodukowania prawdziwego składu dużych prędkości. Podstawę już mają. Może w przyszłym roku na CMK rozpędzą Darta bez problemu do większej prędkości? Obecnie raczej mają napięty mocno grafik.

A teraz co do konstrukcji. Może koledzy wiedzą jakiej konstrukcji są pudła składów KDP TGV, Siemensa i Alstomu.
Kratownica, poszycia, półskorupowe itp?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.924 119 22
#89
Nawet jeśli uda im się rozpędzić DARTa do większej prędkości, to co z tego? To i tak jest skład jaki został wyprodukowany do poruszania się z mniejszymi prędkościami. Jeśli DART miałby stać się pociągiem dużych prędkości, to na pewno byłoby trzeba wyprodukować nowy pociąg o większych możliwościach.

I jeszcze taka mała ciekawostka, dobrze obrazująca czym się różni pociąg DART od pociągów dużych prędkości. DART został wyprodukowany jako pociąg do jazdy z pasażerami bodaj z prędkością max 160 km/h. Na testach osiąga coś koło 200 km/h. Najnowsze generacje TGV (LGV), powstałe nawet kilka lat wcześniej niż DART, z pasażerami jeżdżą z prędkościami max 320 km/h, a na testach rozwijają prędkości jeszcze dużo wyższe. Wręcz nawet w ramach testów, taki pociąg ustanowił rekord osiągając prędkość aż 574,8 km/h. Co prawda to nie Pendolino, Porównanie zatem tych pociągów daje jednoznaczne wnioski i dalsze twierdzenie że DART mógłby zastąpić Pendolino w roli pociągu dużych prędkości jest totalną głupotą i ignorancją, świadczącą o braku wiedzy czy też celowym pomijaniu pewnych faktów.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#91
Nawet jeśli uda im się rozpędzić DARTa do większej prędkości, to co z tego? To i tak jest skład jaki został wyprodukowany do poruszania się z mniejszymi prędkościami. Jeśli DART miałby stać się pociągiem dużych prędkości, to na pewno byłoby trzeba wyprodukować nowy pociąg o większych możliwościach.
Obecny Dart może być krokiem do prawdziwego składu dużych prędkości. Jak zaczną go rozpędzać w ramach testów do 250 (podczas których mogą testować pewne rozwiązania i sprawdzać zachowanie konstrukcji), to może znaczyć że bardzo poważnie myślą o takich składach.
Tak naprawdę za dużo nie wiadomo o konstrukcji Darta mimo tego że jego standardowa prędkość maksymalna to 160 km/h. Patrząc na dynamikę rozwoju Pesy i ich chęć rozwoju to budowa takiego składu wydaje się być kwestią czasu.

Dla jasności. Dla mnie porównanie Darta do TGV, Pendolino i Siemensa ICE na chwilę obecną jest porównaniem nie tej półki produktów. Natomiast mam wrażenie że kolejne wcielenia Darta który konstrukcyjnie może sporo się różnić od obecnego może zacząć już do tej ligi wchodzić.

Tak czy inaczej cieszyć się należy że firma się rozwija i wprowadza nowe modele.
 

Arcyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#92
W związku z dzisiejszą prezentacją Darta w Lublinie miałem okazję zobaczyć obiekt naszej dyskusji z bliska i mogę opisać wrażenia. Moim zdaniem pociąg znacznie przewyższa komfortem szynobusy, nowe wagony bezprzedziałowe i tp. Nie mam porównania z Pendolino, ale fotele są bardzo wygodne i miejsca na nogi jest aż nad to (mam 190 cm wzrostu i siedziąc miałem jeszcze z kilkanaście cm zapasu do fotela przede mną. Wyglad zarówno w środku jak i na zewnątrz robi bardzo dobre wrażenie. Poniżej zamieszczam drobną relację zdjęciową:

Zacznę od widoku z okna ;)
IMG_0080.JPG


Następnie rozkładany stolik:

IMG_0083.JPG


Ogólny plan "przedziału":

IMG_0087.JPG


Barek:

IMG_0089.JPG


"Dziubek":

IMG_0092.JPG


Wśród sąsiadów:

IMG_0097.JPG


Przeszedłem da drugi peron, żeby zrobić zdjęcie całości, a tu pojawiła się Jadwiga...:

IMG_0106.JPG


I zaraz za nią stonka:

IMG_0112.JPG


Wracając odsłonił się "ogon":

IMG_0116.JPG


I na koniec Najważniejsze... Jest guzik jakby skończył się papier:

IMG_0079.JPG
 

Jrx

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#93
W uzupełnieniu relacji kol. Arcyka jeszcze kilka zdjęć z pobytu Darta na stacji Lublin, również w ciekawym towarzystwie (Gama SU160-003 z pociągiem do Rzeszowa oraz EP07-389, która przyprowadziła ten skład z Warszawy).
SG1L8487.JPG SG1L8488.JPG SG1L8496.JPG SG1L8510.JPG SG1L8511.JPG SG1L8514.JPG SG1L8518.JPG SG1L8539.JPG
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#97
Bardzo mi się podoba taka lekko przyciężka bryła. Zwłaszcza z przodu wygląda naprawdę solidnie:love:
BTW ostatnio na dworcu w Lublinie byłem daaaawno temu. Powyższe fotki zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie.