• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie DART

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
Co do pociągów TGV to zdarzyło mi się stać Fiatem Ducato na parkingu w Belgii w okolicah Liege przy torach. W momencie przejazdu pociągu w odległości na pewno ponad 10 m załadowanym autem rzuciło na boki tak że mysłałem że ktoś na mnie najechał.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Fakty czy medialna nagonka?
Pesa szybko wchodzić na różne segmenty rynku i nie mogła odpuścić okazji wyprodukowania nowego rodzaju taboru.

Konkurencji nie tylko Polskiej może to zagrażać, a ilość medialnych ataków często dementowanych w logiczny sposób przybrała dziwnie dużą ilość.

Pesa wie na co się porwała i widać że konsekwentnie dążą do celu, co nie znaczy że nie mają problemów bo wysoko postawili sobie poprzeczkę i jeszcze czas odgrywa tu ważną rolę.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Słyszy się też o różnych "wałkach" na linii Pesa-PIC...
"Słyszy się" - to tak jak plotka, im dłuższa jej droga, tym bardziej jej treść się zmienia.
Jak wchodzą w rachubę duże pieniądze, dotacje i krótkie terminy to teorii niby pewnych jest mnóstwo.

Jakoś temat Pendolino Alstomu ucichł, a tam też można by temat rzekę rozpocząć.
 

jacekplacek

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 2

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
195 7 0
@escobar - gdzie zostało zrobione to zdjęcie?
Zbąszynek (LK E20)
Myślałem, że jest to masa hamująca, ale jest to masa pojazdu w pełni obciążonego (masa całkowita?) . Na tej podstawie masa służbowa wynosi około 285 - (352*0,075) - 1,5 ton. Więc wg zdjęcia i wzoru* masa służbowa to 257,1t ale czy to ostateczna już masa? bo Pesa deklarowała 249t w ofercie przetargowej...
*wzór znalazłem na forum http://www.skyscrapercity.com
 
Ostatnio edytowane:

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Do tej pory jakoś nie miałem okazji wypowiedzieć się na temat Dartów, więc uczynię to teraz.
Jako Polak i patriota to niewątpliwie cieszy mnie to, że przemysł kolejowy w Polsce się rozwija i zdecydowanie bardziej wolę Darta od Pędolino. Ale na tym koniec zachwytu, gdyż z zasady nie lubię składów zespolonych, niezależnie od tego jakie by one nie były i jaki komfort jazdy by oferowały. Dla mnie pociąg to lokomotywa i wagony. Oczywiście nie mówię, że mamy po wieki wieków jeździć pudłami 111A z 8-miejscowymi przedziałami (choć mi osobiście i one odpowiadają), rozumiem że pasażerowie wymagają dzisiaj innego komfortu niż 30 lat temu, ale takie same wymagania może spełnić nowoczesny skład wagonowy. Być może podejście MiKolskie i czysto subiektywne - nie przeczę, ale w końcu żyjemy już w wolnym kraju i każdy ma prawo do własnego zdania. Niemniej jest również druga kwestia, niekoniecznie MiKolska, o czym z resztą sam się dobitnie przekonałem. Otóż chodzi mi o bezprzedziałowe wnętrza wagonów. Dla mnie to jest niezrozumiałe, że nie daje się ludziom wyboru i na siłę upycha się ich jak śledzi do wagonów bezprzedziałowych. Dla mnie kilkugodzinna podróż w wagonie bezprzedziałowym to jest po prostu katorga i to niezależnie od tego jak wygodne są fotele, ile miejsca na nogi itp., jedyne wagony bezprzedziałowe którymi jeszcze jako tako mi się jechało to 152A 1 klasy mając miejsce pojedyncze (nikogo obok siebie ani przed sobą zwróconego ku mnie), i to też tylko pod warunkiem, że w całym wagonie jechało max kilka osób - tyle, że na co dzień 1 klasą nie jeżdżę i jeździć nie zamierzam, zdarza mi się to bardzo okazjonalnie i praktycznie wyłącznie na Bilecie Podróżnika (obecnie Weekendowym). Po prostu nie odpowiada mi sytuacja kiedy mam jechać z jedną obcą osobą obok siebie, wolę już cały 6-osobowy przedział. I jak się okazuje, nie jestem w takim poglądzie osamotniony - PKP IC prowadzi od kilkunastu dni konsultacje społeczne na swoim profilu na FB na temat nowych wagonów, z tego co policzyłem to ok. 75-85% osób tam się wypowiadających stwierdza, że zdecydowanie wolą wagony przedziałowe (a sądząc po wypowiedziach nie są to żadni MiKole tylko zwykli pasażerowie). Tak więc jak widać polskie społeczeństwo nadal woli przedziały, a nie pakowane na siłę wzorem zachodu wyłącznie wagony bezprzedziałowe i z tą wolą podróżnych należałoby się jednak liczyć. Ja nie mówię, że wagonów bezprzedziałowych ma nie być - jak najbardziej mają być, bo część osób takie właśnie preferuje. Ale niech wszystkie składy będą mieszane, zwłaszcza te dalekodystansowe.
Oczywiście jestem za tym, żeby nowe wagony i lokomotywy także były produkowane w Polsce. Np. taka Gama produkcji Pesy całkiem mi się podoba, jak jeszcze ją dopracują (podobno te spalinowe w IC póki co trochę problemów sprawiają) to będzie bardzo dobra maszyna.

Tyle ode mnie.
 
Ostatnio edytowane:

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
Do tej pory jakoś nie miałem okazji wypowiedzieć się na temat Dartów, więc uczynię to teraz.
Jako Polak i patriota to niewątpliwie cieszy mnie to, że przemysł kolejowy w Polsce się rozwija i zdecydowanie bardziej wolę Darta od Pędolino. Ale na tym koniec zachwytu, gdyż z zasady nie lubię składów zespolonych, niezależnie od tego jakie by one nie były i jaki komfort jazdy by oferowały. Dla mnie pociąg to lokomotywa i wagony. Oczywiście nie mówię, że mamy po wieki wieków jeździć pudłami 111A z 8-miejscowymi przedziałami (choć mi osobiście i one odpowiadają), rozumiem że pasażerowie wymagają dzisiaj innego komfortu niż 30 lat temu, ale takie same wymagania może spełnić nowoczesny skład wagonowy. Być może podejście MiKolskie i czysto subiektywne - nie przeczę, ale w końcu żyjemy już w wolnym kraju i każdy ma prawo do własnego zdania. Niemniej jest również druga kwestia, niekoniecznie MiKolska, o czym z resztą sam się dobitnie przekonałem. Otóż chodzi mi o bezprzedziałowe wnętrza wagonów. Dla mnie to jest niezrozumiałe, że nie daje się ludziom wyboru i na siłę upycha się ich jak śledzi do wagonów bezprzedziałowych. Dla mnie kilkugodzinna podróż w wagonie bezprzedziałowym to jest po prostu katorga i to niezależnie od tego jak wygodne są fotele, ile miejsca na nogi itp., jedyne wagony bezprzedziałowe którymi jeszcze jako tako mi się jechało to 152A 1 klasy mając miejsce pojedyncze (nikogo obok siebie ani przed sobą zwróconego ku mnie), i to też tylko pod warunkiem, że w całym wagonie jechało max kilka osób - tyle, że na co dzień 1 klasą nie jeżdżę i jeździć nie zamierzam, zdarza mi się to bardzo okazjonalnie i praktycznie wyłącznie na Bilecie Podróżnika (obecnie Weekendowym). Po prostu nie odpowiada mi sytuacja kiedy mam jechać z jedną obcą osobą obok siebie, wolę już cały 6-osobowy przedział. I jak się okazuje, nie jestem w takim poglądzie osamotniony - PKP IC prowadzi od kilkunastu dni konsultacje społeczne na swoim profilu na FB na temat nowych wagonów, z tego co policzyłem to ok. 75-85% osób tam się wypowiadających stwierdza, że zdecydowanie wolą wagony przedziałowe (a sądząc po wypowiedziach nie są to żadni MiKole tylko zwykli pasażerowie). Tak więc jak widać polskie społeczeństwo nadal woli przedziały, a nie pakowane na siłę wzorem zachodu wyłącznie wagony bezprzedziałowe i z tą wolą podróżnych należałoby się jednak liczyć. Ja nie mówię, że wagonów bezprzedziałowych ma nie być - jak najbardziej mają być, bo część osób takie właśnie preferuje. Ale niech wszystkie składy będą mieszane, zwłaszcza te dalekodystansowe.
Oczywiście jestem za tym, żeby nowe wagony i lokomotywy także były produkowane w Polsce. Np. taka Gama produkcji Pesy całkiem mi się podoba, jak jeszcze ją dopracują (podobno te spalinowe w IC póki co trochę problemów sprawiają) to będzie bardzo dobra maszyna.

Tyle ode mnie.
Rozumiem, że kolega jechał już kilka razy Dartem i przetestował go na wszystkie różne sposoby i dlatego woli go od Pendolino? Czy to takie odgórne założenie?
Ja na temat Darta i Flirta narazie się nie wypowiadam bo nimi nie jechałem. A jak już pojade to raczej trudno by mi je porównać z Pendolino gdyż to dwie zupełnie inne bajki. Jak już to porównanie Dart-Flirt:)
Jeżeli chodzi o dyskusje nad wagonami przedziałowymi i bez przedziałowymi to przypomina mi to temat wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi(n)
Dziwi mnie trochę ten wynik procentowy z FB, bo z tego z obserwuje podróżując (a podróżuje 4-5 dni w tygodniu różnymi pociągami PKP IC) w pociągach gdzie jest niższa frekwencja, a jest wagon bez przedziałowy, jest on zazwyczaj pełny. W wagonach przedziałowych są pojedyncze osoby w przedziale.
Co do Gamy spalinowej to mam nadzieję, że PESA "ogarnie" temat i będziemy mieli pożądną lokomotywę z krajowego podwórka bo jak narazie TLk-i do Zamościa i Zagórza są zbyt często odwoływane i wprowadzana jest ZKA. A od nowego rozkładu jazdy dojdą jeszcze dwie nowe trasy na Gamę na podkarpaciu...
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Rozumiem, że kolega jechał już kilka razy Dartem i przetestował go na wszystkie różne sposoby i dlatego woli go od Pendolino?
Nie jechałem ani jednym ani drugim i żadnym z nich jechać nie zamierzam, jeśli tylko mam taką możliwość to zawsze kombinuję tak, żeby całą podróż odbyć składem wagonowym (nawet kosztem znacznego wydłużenia czasu i trasy). Wolę Darta dlatego, że jest Polski a nie zagraniczny i to daje mu u mnie na starcie olbrzymią przewagę.
Dziwi mnie trochę ten wynik procentowy z FB, bo z tego z obserwuje podróżując (a podróżuje 4-5 dni w tygodniu różnymi pociągami PKP IC) w pociągach gdzie jest niższa frekwencja, a jest wagon bez przedziałowy, jest on zazwyczaj pełny. W wagonach przedziałowych są pojedyncze osoby w przedziale.
Owszem, masz rację, tak bywa. Powody są 2: po pierwsze wagon bezprzedziałowy jest zazwyczaj pierwszym wagonem w kolejności rezerwacji, wobec czego jeśli ktoś nie powie w kasie, że chce wagon z przedziałami, to przydzieli go automatycznie do bezprzedziałowego (i nieraz potem słyszałem komentarze - "Nikt mi nie powiedział, że dostanę w bezprzedziałowym, ja chciałem w przedziale"), dopiero jak bezprzedziałowy się napełni (a przede wszystkim zostaną sprzedane wszystkie miejsca przy oknach) to system przydziela w kolejnych wagonach. Druga kwestia która dotyczy TLK to to, że do wyboru masz zwykle relatywnie nowy wagon 111Arow vs 8-miejscowy 111A, część ludzi wybierze Arowa bo nowy i do tego ma gniazdka przy fotelach, ale jakby mieli wybierać pomiędzy Arowem a przedziałowym 6-miejscowym (np. 141A Newag) to spora część z nich wybierze jednak przedziały. Co zaś się tyczy IC np. z trasy Szczecin - Przemyśl to w nowych Arowach by Newag zamontowane są dość wygodne fotele, natomiast w 141A z Pesy fotele są twarde jak deski, co też zapewne nie jest bez znaczenia (choć ja wolę dechy, byle by był przedział).
Z resztą, tak jak napisałem ja nie chcę dowodzić wyższości jednego typu wagonu nad drugim, po prostu uważam, że podróżując pociągiem dalekobieżnym w XXI wieku w cywilizowanym kraju pasażer powinien móc wybrać taki wagon, jaki jemu odpowiada.
 
Ostatnio edytowane:

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
Wolę Darta dlatego, że jest Polski a nie zagraniczny i to daje mu u mnie na starcie olbrzymią przewagę.
Tylko, że Dart to nie Pendolino. Dwie zupełnie inne konstrukcje do dwóch zupełnie różnych marek IC i EIP (podobnie porównując np. skode do mercedesa). Też się cieszę, że Dart jest Polski i kibicuje mocno aby ten projekt się powiódł(y). Co do wagonów bez przedziałowych to uwierz mi ale podróżni mają dużą świadomość co wybierają i bardzo rzadko zdarza się, że są zaskoczeni nie tym wagonem co chcieli. Jeżeli podróżny nie zapyta w kasie to kasjer doradzi/zapyta. To z moich obserwacji kupując bilety w różnych kasach i miastach. A wagony bez przedziałów są umieszczone różnie - początek, koniec, a nieraz środek składu.
PS.
Zachecam do podróży Pendolino, przecież nie gryzie;)
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Ale to, że wagon jest w środku składu to wcale nie oznacza, że nie jest na początku rezerwacji ;) Np. taki TLK 71101 Zielonogórzanin, wagony klasy 2 mają numery 13, 14, 15, przy czym bezprzedziałowy jest nr 14. A kolejność sprzedaży jest następująca: 14, 13, 15 :) Poza tym jest też część pasażerów który jest obojętne jaki wagon i wtedy przy niskiej frekwencji trafiają do bezprzedziałowego. Nie wiem jak na Twoich trasach, ale na mojej ludzie przede wszystkim chcą siedzieć, nieważne gdzie. A te osoby które wypowiadają się na FB w tej sprawie to należą zdecydowanie do drugiej grupy, dla których nie jest to obojętne.

A co do Pendolino - dzięki za zaproszenie, ale jeśli mam już płacić za ekspres za jazdę z punktu A do B to chcę też mieć jakąś radość z samej jazdy, wobec czego wybiorę raczej EIC, oczywiście wagon z przedziałami :)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 78 8
Odchodząc od powyższej dyskusji...
Stacja "Mińsk Mazowiecki" , data dzisiejsza ok. godziny 4:25.
Stoi sobie Dart...
IMG_20151129_042453.jpg

A ku ku :D:D:D...
IMG_20151129_042523.jpg

Stoją sobie dwa Darty:D:D:D...
IMG_20151129_042655.jpg

A tak poważniej, to trudno powiedzieć co to za jazdy ( szkolenie obsługi/ serwisu/ odbiory/inne)
Biorąc pod uwagę, że trasa nr 2 ma tutaj szlakową 160 km/h to można tylko snuć teorie...

Pozdrawiam z MMz


ps. Powyższe zdjęcia stanowią notatkę fotograficzną zrobioną telefonem w drodze do pracy. Proszę o wyrozumiałość w krytyce ...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.924 119 22
Pragnę zauważyć, że artykuł napisany jest bez podstawowej znajomości faktów na temat składów Dart. Nie jest bowiem prawdą że rozpędzają się do 250 km/h, oraz nie jest prawdą że PKP Intercity tak doceniło jakość tych pociągów, że je zamówiło, gdyż kupowali w ciemno projekt i komputerowe wizualizacje.

I tak oto robi się z polskiego Darta pociąg Pendolino. Zastanawiam się tylko, czy naprawdę osoba pisząca to wszystko nie ma żadnego pojęcia i przepisuje jakieś głupoty z sieci i wymyśla, czy może to są rzeczy pisane celowo, by w ludziach wyrobić opinię że to jest polskie Pendolino o niezrównanej jakości oraz najnowocześniejsze na świecie. Tylko czy my żyjemy w Polsce, czy w komunistycznych Chinach, gdzie uprawia się propagandę że wszystko nasze jest najlepsze?