• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie DART

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#61
Jestem ciekaw co z osłonami na te dolne "bebechy" bo jeśli faktycznie miało by ich nie być, to porażka niesamowita, aczkolwiek nie chce mi się wierzyć by takiego oddali dla IC.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#69
Ciekawe jak go odchudza....
Ciekawe ile w tym prawdy, a ile nieprawdy. Co do wagi to mnie zastanawia parę tematów. Konstrukcje stalowe to nie jest jakaś nowość i Pesa na pewno wie bardzo dużo o niej. Rodzaje stali, sposoby spawania, budowa konstrukcji stalowych, poszycia jego łączenia itp, itd. Do tego dochodzi osprzęt, zarówno ten trakcyjny jak i wyposażenie bezwzględnie potrzebne plus opcjonalne. Konstrukcję można odchudzić, ale kosztem bezpieczeństwa i trwałości - pytanie poco? Można zamiast blaszanego poszycia dać aluminium, bądź kompozyty. No ale to koszty inne, a jak ważnym kryterium w przetargu jest cena to niestety odpada. Kiedyś czytałem że Taurusy da InterCity były za ciężkie, więc zamontowano odgarniacze z cienkiej blachy, tak aby były, zdjęto osłony z podwozia osłaniające podzespoły (tzw. pakiet zimowy) i gotowe były wersje w opcji dla klimatu ciepłego. Podczas pierwszej zimy Taurusy ze względu na zdjęte osłony zostały unieruchomione. Osłony zamontowano i problemy ustały, później nikt już sobie głowy tym nie zawracał (zaznaczam że czytałem o tym). Dobrze by było poznać więcej szczegółów odnośnie wagi, bo może to temat zastępczy?
Dodam że mnie cieszy fakt, iż Polskie firmy tak szybko dokonują postępów do przodu.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.499 252 31
#72
Polska odpowiedź na Pendolino niedługo wjedzie na tory. "Nikt jeszcze takiego pociągu nie zbudował"
Michał Budzyński
3 dni temu

Pesa zasłynęła produkcja nowoczesnych pociągów takich jak ELF • Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Gazeta
W środę oficjalnie zaprezentowano DARTa, czyli najszybszy polski pociąg. Pojazd będzie mógł osiągać prędkość przekraczającą 250 km/h. - Tworzymy historię i pokazujemy, że Polacy potrafią - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes bydgoskiej Pesy, która skonstruowała DARTa.
ADVERTISEMENT

DART to jeden z najnowocześniejszych pociągów na świecie - jest szybki, wygodny, i funkcjonalny. Standardowo będzie się poruszał z prędkością 160 km/h, ale możliwości ma o wiele większe - sięgające nawet 250 km/h.

Pociąg został specjalnie zaprojektowany dla PKP Intercity - To pierwszy w historii polskiego kolejnictwa pociąg zespolony dedykowany dla PKP Intericty. Nikt takiego nie zbudował i nie zaprojektował siłami polskimi. Tu jest 83% udziału polskiego przemysłu” - zachwala pojazd Zaboklicki, i dodaje - W naszym pociągu jest duży wkład pracy kilku politechnik, w tym: Wrocławskiej, Gdańskiej i Poznańskiej. Pokazujemy, że polska firma, polscy inżynierowie, polska nauka, wiele potrafią.

PESA zapewnia, że DART pojawi się na polskich torach do końca 2015 roku.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.499 252 31
#74
ok, to nie formula I, może i wolniejszy , ale polski produkt,
a mnie cieszy jak nasze polskie rośnie, sam wiesz jaką wartość ma PKP chociażby w modelarstwie,a wiesz to dobrze:)
-----jak wróci produkcja polskich aut ,to dopiero będzie ,,zacież''
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 1 0
#75
Kilka obalonych mitów w temacie dart vs pendolino

http://www.mpolska24.pl/post/9026/dart-kontra-pendolino-czyli-porownywac-nieporownywalne

@FENIX

"Tak samo jak 20 składów Flirt 3 zamówionych przez PKP Intercity u szwajcarsko-polskiego konsorcjum Stadler / NEWAG Nowy Sącz. Z punktu widzenia polskiej gospodarki nie ma większej różnicy, czy składy produkuje firma z polskim kapitałem, jak PESA, czy z kapitałem zagranicznym, jak Alstom, Stadler czy Bombardier. Są to spółki prywatne, nakierowane na generowanie zysku. Wszystkie te firmy korzystają usług dostawców w dużej mierze zagranicznych i PESA nie jest tutaj wyjątkiem. Wszyscy prowadzą działalność w Polsce i zatrudniają polskich pracowników – nie z pobudek patriotycznych, a ze względu na niższe koszty pracy i dostęp do wykwalifikowanej kadry."
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.714 12 2
#76
Co to za pismak? Przedstawiasz tutaj jako wzor i zrodlo informacji tekst jakiegos ignoranta i twierdzisz, ze ma racje? O jakich on "technologiach" pisze, ktorych to polscy producenci taboru nie maja? O czym on bredzi? Widac po ogolnikach w jego tekscie, ze nie ma bladego pojecia o konstrukcji taboru. Klasyczny tekst dla "przecietnego Kowalskiego", bo taki ten tekst lyknie gladko.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.166 1 0
#77
Zamiast walić od razu od ignorantów lepiej by było jego opinię skontrować argumentami tak by przeciętny Kowalski co tekst łyknął mógł go zwrócić ;)

Co do patriotyzmu na rynkach - dopóki nie nauczymy się traktować globalnej wioski globalnie dopóty będziemy pracować w montowniach Opla zamiast produkować swój markowy produkt. Klient ma gdzieś patriotyzm, z którego często nic nie wynika bo teoretycznie polska firma polską nie jest lub jest jedynie na papierze. Ja mam gdzieś czy pociąg którym pojadę do Wa-wy wyprodukował Chińczyk, Rosjanin, Niemiec czy Włoch - chcę pojechać dobrze, szybko wygodnie i tanio. W ten sam sposób myślą tysiące klientów PKP. Trzymam kciuki za PESĘ ale umierać za nią nie będę. To prywatna firma, która jak będzie trzeba przeprowadzi się z Polski na Białoruś lub Pakistan jeśli tam znajdzie tańszą siłę roboczą i żadnemu z członków zarządu nawet powieka nie drgnie gdy podejmą decyzję o zamknięciu fabryki w Polsce. Więc nie wiem czym się przeciętny Kowalski nie ogarniający globalnego wolnego rynku podnieca w przypadku Darta czy innych polskich produktów.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.924 119 22
#78
Który to już raz okrzyknięto Darta polskim Pendolino?
A ja powtarzam: polskim Pendolino to on będzie dopiero, jak 250 km/h będzie jeździł w ruchu planowym z pasażerami, a nie na testach. Zapewne dużo wody upłynie zanim tak się stanie, a nawet jak już to nastąpi, to dalej znajdą się tacy co będą nazywać ten pociąg polskim Pendolino. A że osiągnie możliwości Pendolino dopiero 10 czy 15 lat po zakupie Pendolino, to nie będzie nikomu przeszkadzać w wygłaszaniu głupich opinii.

Odnoszę wrażenie, że FENIX od tego fanatycznego patriotyzmu zatracił już możliwość logicznego oceniania faktów. Stąd jak nie wypowiedzi mijające się z faktami, to znów jakieś prowokacje. I tak wciąż.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#79
Zamiast walić od razu od ignorantów lepiej by było jego opinię skontrować argumentami tak by przeciętny Kowalski co tekst łyknął mógł go zwrócić ;)

Co do patriotyzmu na rynkach - dopóki nie nauczymy się traktować globalnej wioski globalnie dopóty będziemy pracować w montowniach Opla zamiast produkować swój markowy produkt. Klient ma gdzieś patriotyzm, z którego często nic nie wynika bo teoretycznie polska firma polską nie jest lub jest jedynie na papierze. Ja mam gdzieś czy pociąg którym pojadę do Wa-wy wyprodukował Chińczyk, Rosjanin, Niemiec czy Włoch - chcę pojechać dobrze, szybko wygodnie i tanio. W ten sam sposób myślą tysiące klientów PKP. Trzymam kciuki za PESĘ ale umierać za nią nie będę. To prywatna firma, która jak będzie trzeba przeprowadzi się z Polski na Białoruś lub Pakistan jeśli tam znajdzie tańszą siłę roboczą i żadnemu z członków zarządu nawet powieka nie drgnie gdy podejmą decyzję o zamknięciu fabryki w Polsce. Więc nie wiem czym się przeciętny Kowalski nie ogarniający globalnego wolnego rynku podnieca w przypadku Darta czy innych polskich produktów.
Nie zgadzam się! Wynieść to się może zagraniczna firma którą tutaj trzymają tylko koszty. Polskie firmy jednak bardziej patriotycznie podchodzą do tego. Gdyby było jak piszesz to Pesa dawno już by była w rękach zagranicznych. Kiedyś jakiś wywiad z Zaboklickim słuchałem w radiu i mówił, że gdyby chciał to mógłby już dziś nie pracować, bo konkurenci proponowali naprawdę grube pieniądze za sprzedaż. A patriotyzm a raczej jego brak sprawia, że Polska się nie rozwija. Jeżeli każdy zamiast polskich produktów kupuje zagraniczne to niech się nie dziwi, że pieniądze idą za granicę a nie zostają w Polsce.