Co do nosa na czole Dart-a.
Zrobiłem małe porównanie tego jaki był dotychczas, czyli w formie opływowej osłony zasłaniającej sprzęg, a obecnej jego formy, czyli wielkiej dziury.
Jak widać na fotkach, po dokładnym przyjrzeniu się, osłony nie pozbyto się przez zwykłe jej zdemontowanie, ale wykonano nowy cały czołowy element. Widać podziały elementów pudła i że w miejscu dotychczasowego wielkiego elementu nosa, zastosowano nowy element z dużą dziurą, ale odpowiednio wyprofilowaną. To jest zupełnie nowa kształtka. Czyli że skoro zrobiono coś takiego, to taki będzie ostateczny wygląd tych składów.
Jak tak nad tym myślę, to dochodzę do wniosku, że producent - Pesa, zastosował złe rozwiązanie tego nosa. Zapewne, tak jak pisał to ktoś nieco wyżej, by sprzęgnąć Dart-a z czymś innym, było trzeba ręcznie całą tę osłonę demontować, co zapewne nie było ani szybkie, ani proste. W innych pojazdach, gdzie opływowy nos jest wysunięty do przodu i zakrywa sprzęg, są zastosowane inne rozwiązania otwierania tego nosa, to znaczy prostsze, a nawet automatyczne.
Jeśli pociąg Dart ma w przyszłości być faktycznie rozwijany do projektu pociągu dużych prędkości, to chyba projektanci będą musieli wymyśleć inny sposób osłonięcia sprzęgu.