• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie DART

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 78 8
Może i wyglądał lepiej, ale było ALE... Dokładniej chodziło o to , że ta osłona była defacto skorupą, ściągnąć ją dawało się w warunkach warsztatowych.
Jeśli ktoś dokładniej obejżał zdjęcia z portalu który podlinkowałem, to widział z pewnością zdjęcie bez osłony. Widoczne były jakieś wąsy które mogły stanowić mocowanie skorup. Do nich pewnie doczepiono ramki wokół sprzęgu. Nawiasem pisząc, skorupy były kiepskim pomysłem.
Dobrze, że je skasowano, bo ściągać je w trasie i przygotowywać do ściągania DARTa byłoby utrudnione mocno...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.924 119 22
Może i tak, ale teraz całe wypracowane przez designerów czoło straciło swój charakter.
Po za tym, ładnie będzie muchy łapał tą ogromną dziurą. :)
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Te malutkie okienka dla pasażerów są bardzo brzydkie. Wraz z w zasadzie odkrytym podwoziem psuje to niesamowicie efekt ogólny. Czoło jest super, ale okna i podwozie przenoszą tego EZT wizualnie mocno w przeszłość.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.924 119 22
Co do nosa na czole Dart-a.
Zrobiłem małe porównanie tego jaki był dotychczas, czyli w formie opływowej osłony zasłaniającej sprzęg, a obecnej jego formy, czyli wielkiej dziury.
Jak widać na fotkach, po dokładnym przyjrzeniu się, osłony nie pozbyto się przez zwykłe jej zdemontowanie, ale wykonano nowy cały czołowy element. Widać podziały elementów pudła i że w miejscu dotychczasowego wielkiego elementu nosa, zastosowano nowy element z dużą dziurą, ale odpowiednio wyprofilowaną. To jest zupełnie nowa kształtka. Czyli że skoro zrobiono coś takiego, to taki będzie ostateczny wygląd tych składów.
nos.jpg


Jak tak nad tym myślę, to dochodzę do wniosku, że producent - Pesa, zastosował złe rozwiązanie tego nosa. Zapewne, tak jak pisał to ktoś nieco wyżej, by sprzęgnąć Dart-a z czymś innym, było trzeba ręcznie całą tę osłonę demontować, co zapewne nie było ani szybkie, ani proste. W innych pojazdach, gdzie opływowy nos jest wysunięty do przodu i zakrywa sprzęg, są zastosowane inne rozwiązania otwierania tego nosa, to znaczy prostsze, a nawet automatyczne.
Jeśli pociąg Dart ma w przyszłości być faktycznie rozwijany do projektu pociągu dużych prędkości, to chyba projektanci będą musieli wymyśleć inny sposób osłonięcia sprzęgu.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.924 119 22
Tia...
Ty jesteś tak pro polski, że nawet we wpadce projektantów, na szybko rozwiązywanej widzisz sukces.

A za kilka stron będziesz pewnie głosił na podstawie jakiegoś mądrego inaczej artykułu, że Dart jest polskim Pendolino, tylko jak skład jeżdżący 250 km/h może mieć na czole taką wielką dziurę? Ten fakt już cichaczem swoim stylem pominiesz. Ale tak - "brawo dla projektantów!" - piękna dziura w nosie zamiast nosa który stanowił spójną całość projektu stylistycznego czoła.
 
OP
OP
FENIX

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.499 252 31
Tia...
Ty jesteś tak pro polski, że nawet we wpadce projektantów, na szybko rozwiązywanej widzisz sukces.

A za kilka stron będziesz pewnie głosił na podstawie jakiegoś mądrego inaczej artykułu, że Dart jest polskim Pendolino, tylko jak skład jeżdżący 250 km/h może mieć na czole taką wielką dziurę? Ten fakt już cichaczem swoim stylem pominiesz. Ale tak - "brawo dla projektantów!" - piękna dziura w nosie zamiast nosa który stanowił spójną całość projektu stylistycznego czoła.
Jak Panu moja pro polskość wadzi to przenieś się Pan na forum niemieckie albo na GW kie.... .


A opływowość na moje oko jest równa ,albo nawet większa .
To znaczy , z ,, otwartym ryjem '' są mniejsze opory powietrza.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
Współczuje pracownikom odpowiedzialnym za utrzymanie Darta w zimie. O ile sam sprzeg będzie mial pewnie "kapturek" to ciężko będzie skuwac śnieg i lodowice z tej wnęki za sprzęgiem.