• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Zrób to sam - autobusy SD

dmvip

Znany użytkownik
Reakcje
1.498 18 1
#61
Ja bym też coś od siebie dodał, ale nie było by to nic innego niż napisali przedmówcy. Modelarstwo pełną "gębą" :), pogratulować umiejętności !
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.772 31 2
#63
Sanos jest rzeczywiście rewelacyjny i wielu, w tym ja marzy o takim modelu. Może ktoś zrobi kiedyś projekt 3D do druku, który będzie można powielić w żywicy, ale jako całość, bo robienie płaskich odlewów ścian w tej skali raczej mija się z celem.
 

SCYZOR

Znany użytkownik
Reakcje
2.967 2 0
#64

oltrans

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#65
Sanos prezentuje się świetnie, jak na razie dla mnie to jeden z lepszych modeli jakie widziałem w 1:87
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.477 2 0
#66
Dziękuję za komentarze. Panowie - ten model też ma trochę niedoskonałości, nie wszystko wychodzi tak jakby się chciało, nie wszystko da się przewidzieć przy takiej misternej robocie, ręka nieraz zadrży a nie zawsze chce się poprawiać po kilka razy. Chociażby te aluminiowe listwy.

Pisak do listew fajny, ale trochę szeroki - ja się zmagałem z malowaniem listew pędzelkiem, maskując taśmą obszar nad i pod listwą, i używałem wodnorozpuszczalnego Vallejo, żeby w razie czego łatwo było zmyć zabrudzenia ze ścian malowanych szybkoschnącym Mr Hobby Mr Colorem. Nie jest źle, ale następnym razem zrobię to trochę inaczej.

Piotr66 - co do projektu 3D i odlewu, to stawiałbym na Ciebie ;)

Irokez46 - spokojna głowa, następne są w planach.

Wracając do relacji, przykleiłem następnie wywietrzniki dachowe i zająłem się detalami - przedni zderzak na przykład wykonałem z pręcika polistyrenowego fi 1,6 mm chyba, zeszlifowanego na półwałek i wygiętego na ciepło (oczywiście też nie wyszło mi to z a pierwszym razem, ale za drugim - tak), na to przyklejone stopnie do wchodzenia na zderzak, wypiłowane wnęki na przeciwmgielne, no i wklejone same przeciwmgielne. Tablica rejestracyjna wydrukowana po prostu na drukarce. Kalkomanie PKSu od kalkomanie.com. Napis ŁÓDŹ i numer składane z pojedynczych znaków z żółtych kalkomanii z literami i cyframi o wysokości 0,6 mm, które kupiłem na którejś z imprez modelarskich.

Sanos 37.JPG


Sanos 38.JPG


I taka przymiareczka na kołach od Wikinga, na razie bez wnętrza, felgi przemalowałem na ciemnoszaro, a opony trochę przyczerniłem:

Sanos 39.JPG


Sanos 40.JPG
 
Ostatnio edytowane:

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.419 387 20
#70
No znów jestem pod wrażeniem. Model wygląda rewelacyjnie. (y)
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.477 2 0
#72
Detali ciąg dalszy - tylny zderzak wykonany podobnie jak przedni, z oszlifowanego i wygiętego na gorąco pręcika polistyrenowego (wyginanie polistyrenu najlepiej wychodzi w gorącej wodzie, ok. 90 stopni).

Natomiast najprostszy sposób, jaki wymyśliłem na w miarę realistyczne tylne światła, to zwinięcie kółeczka z miękkiego drutu fi 0,18 mm - jako imitacji chromowanej ramki o średnicy wewnętrznej około 1,1 mm oraz wykonanie imitacji szkiełka lampy z polistyrenowego pręcika fi 1 mm, zaokrąglonego papierem ściernym na końcu i pomalowanego lakierem do szkła dla artystów (taki trochę przezroczysty lakier daje fajny efekt prawdziwego szkła). Odblaski to płaski prostokącik polistyrenu pomalowany również takimże lakierem.

Sanos 41a.JPG


Po wklejeniu w wykonane wcześniej otwory montażowe i przyklejeniu tylnego zderzaka wygląda to tak:

Sanos 42a.JPG
 

Abarth

Znany użytkownik
Reakcje
234 5 0
#73
Super efekcie z tym drucikiem, zawsze możesz lampy zrobić przezroczyste z kleju ale ten Twój efekt chyba lepszy wyszedł bo znając życie przezroczyste wyszły by ciemne i musiałbyś taśmę chrom posklejać pod spod. Pewnie przednie będziesz robił przezroczyste to patent znasz :)
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
#76
Chyba nie ma tematu na którym tak chętnie bym dawał "super" oceny. Praktycznie każdy wpis to popis nie tylko umiejętności modelarskich ale i ukazanie nam widzom krok po kroku przemyślanego planu i niesamowitego (jak dla mnie) wykorzystania ogólnodostępnych materiałów. Czapki z głów
 
Ostatnio edytowane:

marpama28

Znany użytkownik
Reakcje
54 4 0
#78
Śledzę ten wątek od samego początku. Mimo że to kompletnie nie moja epoka, to jednak robienie modeli od podstaw i zabawa Hipsem to jak najbardziej to co lubię. Jednak to co tutaj zobaczyłem przebiło wszelkie moje oczekiwania. Przecież to jest istne arcydzieło. Ta dbałość o szczegóły, dokładność oraz to, że w żadnym etapie nie idziesz na łatwiznę, daje genialny efekt. Bardzo mnie również ciekawi z czego i jaką metodą zrobisz szyby, bo wydaje mi się że to jest najtrudniejszy etap całej dłubaniny. Jednak mocno kibicuję, czekam na efekt końcowy oraz kolejne prace :)
 
Reakcje
5 0 0
#79
Ta łęzka w oku :D
Skala nie moja ale lodzio miodzio jak mawiają pingwiny, co do pisaka można nabyć go o średnicy 1mm i maskować do malowania taśmą tak samo jak pod pędzel. Co doświatełek ja używam żywicy UV, można nabyć od skośnoookich za kilka pln z lampką w komplecie, idealnie się spisuje na małe wskaźniki i lampy (po nałożeniu kropli, oświetla sie diodą UV i twardnieje w sekundę) czekam na szyby bo myślę że to finalnie będize rzutować na wygląd modelu...
Pozdrawiam
 
OP
OP
SD

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.477 2 0
#80
Szyby boczne to docięty arkusz Tamiya PLA 0,2 mm i wpuszczony z każdej strony autobusu w rowki w dachu oraz przyklejony do ścian bocznych tuż pod linią okien od wewnątrz. Tak więc płaszczyzna szyb bocznych przylega od wewnątrz do słupków okiennych. Z przednią i tylną miałem więcej zabawy, bo musiałem znaleźć tworzywo, które będzie przeźroczyste i na tyle miękkie i elastyczne, że wygnie się ładnie w kształt szyby przy wsuwaniu, wskoczy mi w rowki w dachu i podszybiu i do tego nie będzie po tej operacji śladów po załamaniach tworzywa - tu trochę zemściła się wybrana kolejność montażu; gdybym to robił jeszcze raz, zrobiłbym rowek w dachu, a całe podszybie wkleił na końcu dociskając szybę od wewnątrz. W końcu z 6 czy 7 materiałów, które testowałem najlepiej nadała się miękka i troszkę grubsza koszulka na dokumenty.

Po wstawieniu szyb dodałem jeszcze resztę detali, jak np. światła obrysowe, kierunkowskazy na krawędziach nadwozia i pod lampami przednimi (wszystko polistyren malowany lakierami do szkła), uchwyty pod szybą oraz wycieraczki (ramiona wygięte z drutu 0,15 mm, piórko drucik 0,2 mm chyba). Przednie światła to pręciki z plexi lekko zaoblone i wypolerowane od zewnątrz, a od środka wyklejone folią alu, ale w sumie wpuściłem je trochę za głęboko (znaczy pręciki trochę za długie zrobiłem), bo dobrego efektu odbłyśnika nie uzyskałem - reflektory przednie są trochę za ciemne. Mówi się trudno, wydłubywał nie będę...

Więc już prawie koniec - od przodu wygląda to tak:

Sanos 44.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 31
W robocie 56
W robocie 25
W robocie 7
W robocie 10

Podobne wątki