• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Gdynia

OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Trochę taboru po waloryzacji.
Leciwy "bohun" Bdhpun firmy Bramos, nr katalogowy 2503F - internety mówią, że to unikat :niepewny:
DSC_3606.JPG
DSC_3607.JPG

Falns, Märklin 46263-01
DSC_3610.JPG

DSC_3611.JPG

Bdhpumn - Piko 9601
DSC_3608.JPG
DSC_3609.JPG

Wagony samowyładowcze serii Fals, polskiego typu 24Ve - Roco 76031 / PMR
DSC_3612.JPG
DSC_3613.JPG
DSC_3614.JPG
DSC_3617.JPG
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Na warsztat tym razem trafiły trochę zmęczone pracą oraz łobuzerskim zachowaniem graficiarzy węglarki Eaos przewoźnika Rail Polska ... (ładunki wykonane przez innego modelarza).
Rivarossi HRS6299, HRS6300, HRS6301.
DSC_3892.JPG
DSC_3893.JPG
DSC_3894.JPG
DSC_3895.JPG
DSC_3896.JPG
DSC_3897.JPG
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Na warsztat trafił set Roco 74019, ładnie prezentujący się skład trzech ex DRG Donnerbüchsen-ów.
Posadzono na siedzeniach - a w zasadzie to na ławkach - pasażerów, uzbrojono wagony w części dodatkowe, trochę było "walki" z podestami i poręczami, tarcze zderzakowe pokryto warstwą smaru. Naniesiono delikatne ślady brudu powstałego podczas eksploatacji, tak aby zamaskować ten zbyt (jak dla mnie) błyszczący kolor - głównie dachów. Reszta niezmienna. Oświetlenie sztuczne, więc widać jak widać ... :podstepny:
Wagon 2 klasy.
DSC_3920.JPG
DSC_3931.JPG

Wagon 1/2 klasa
DSC_3924.JPG
DSC_3925.JPG
Wagon 2 klasy
DSC_3927.JPG
DSC_3928.JPG
Trochę detali ...
DSC_3926.JPG DSC_3929.JPG DSC_3933.JPG
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Ładnie wyszły. Można jeszcze usunąć (odpiłować) z nich skrzynki od ogrzewania elektrycznego po obydwu stronach ramy. Prostokąt i kwadrat z imitacją pokrętła. To występowało tylko na DB.
Decyzję o usunięciu tych detali pozostawię już właścicielowi wagonów.
Natomiast zdaję sobie sprawę, że rocowskie modele różnymi szczegółami odbiegają wizerunkiem od tych prawdziwych wagonów kursujących na PKP w ruchu planowym, w tych latach. W sieci również nie ma zbyt dużo fotografii z tamtego okresu, gdzie te niuanse można wychwycić (a może słabo szukam?). W swoim wątku (link tutaj) ciekawie pokazałeś ile pracy potrzeba, aby "spolszczyć" te wagony.
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Do powyższego setu lekkim grzechem byłoby nie dołączyć wagonu bagażowego - tym bardziej, że pasuje gnieźnieński przydział.
Roco 74222 zarówno po waloryzacji oraz dla porównania w wersji "wyciągnięty z pudełka". Szkoda, że Roco nie dodało (pomimo dość bogatych detali w woreczku z częściami) kilku wersji tablic kierunkowych. Brakuje mi tego smaczku, tym bardziej, że miejsce na burcie wagonu jest dosyć wyraźnie zaznaczone.
DSC_3940.JPG

DSC_3937.JPG
DSC_3938.JPG
DSC_3935.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Hmm... próbuję sobie przypomnieć wygląd pociągów pasażerskich z mojego dzieciństwa i młodości i jakoś zupełnie nie kojarzę tablic z relacją pociągu na wagonie bagażowym. Tak więc być może tablice były umieszczane na wagonie bagażowym tylko jeśli był on używany w pociągach do przewozu przesyłek ekspresowych, lub do podobnej pracy. Ale nie wiem tego na pewno. Może warto by to sprawdzić.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.483 19 9
Jak cofnę się pamięcią do przełomu lat 70 i 80-tych, to tablice kierunkowe pamiętam głównie z pociągów dalekobieżnych. Wisiały zwykle tak co 2 - 3 wagon. Jak pociąg był dzielony, np. część wagonów jechała do Szklarskiej, a część do Kudowy, to wtedy tablice zawsze wisiały na obu wagonach sąsiadujących z miejscem podziału składu, żeby ludzie wiedzili, gdzie wsiadać, a gdzie już nie.
Na pociągach lokalnych to jak była jedna tablica kierunkowa na cały skład, to było dobrze. Miejscowi i tak wiedzili, który pociąg dokąd jedzie... ;)
Ale na wagonach bagażowych też nie przypominam sobie tablic... :rolleyes:
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Wpis o charakterze: ciekawostka lub przydatne.
Gdyby ktoś z forumowiczów / modelarzy zdecydował się umieścić pasażerów w wagonie piętrowym Bdhpumn od Piko (st. Czeremcha) to musi pamiętać, aby pozbawić ich stóp. Drastyczne, ale tylko w taki sposób możliwe jest ich przemieszczanie się koleją ... :rolleyes:
IMG_20221213_222602.jpg
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.298 47 0
Częsty "manewr" z tymi nogami jak się chcę umieścić figurki w wagonie czy autobusie. Tak samo ucinałem nogi umieszczając figurki w wagonie Y/B70 z Roco czy Jelczach Ogórkach Brekiny. Jak dobrze pamiętam też tak było przy okazji wagonów piętrowych Bipa z Rivarossi.
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Czas zamknąć usta purystom i ortodoksom! :p
Na bazie pomysłu Ostbahn-a (szacun!) zostały trochę zmodyfikowane sygnały końca pociągu Pc5. Wykonaliśmy je z innego materiału niż blaszka fototrawiona (szybciej i taniej), dołożyliśmy nieco długości by w miarę pasowały do innego rodzaju wagonów. Idea ta sama: zakładasz ten "dynks" na zderzaki wagonu, zajmuje Ci to sekundę lub dwie i nie musisz już słuchać, że pociąg jest niepoprawnie oznakowany. Na początku nie byłem do tego zbyt przekonany (w rzeczywistości tarczę sygnału Pc5 zakłada się inaczej), uznam to za "kompromis modelarski".
tn_IMG_20230122_151046.jpg
 

Załączniki

OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
A czy te sygnały są jakoś dodatkowo stabilizowane, czy będą spadać z wagonów?
Dolna część zaopatrzona jest w dodatkową belkę, która powiedzmy w jakimś stopniu stabilizuje ewentualne "bujanie się". Spadać nie powinny, bo z założenia wagon płynnie toczy się po szynach, no chyba, że pojawią się na łączeniu toru zbyt wysokie nierówności. Przetestujemy na jakiejś najbliższej wystawie to się okaże.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
Darku mam inne pytanie odnośnie tej właśnie "dolnej belki". Widzę na zdjęciach, że oparta jest ona na sprzęgu (chyba czego nie widać jest nieco wyżej jak sprzęg) czy nie powoduje to problemu ze swobodnym wychylaniem się na łukach ?
 
OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
Darku mam inne pytanie odnośnie tej właśnie "dolnej belki". Widzę na zdjęciach, że oparta jest ona na sprzęgu (chyba czego nie widać jest nieco wyżej jak sprzęg) czy nie powoduje to problemu ze swobodnym wychylaniem się na łukach ?
Nie stwierdziłem problemów przy poruszaniu się po łuku. Pamiętajmy, że mówimy o zastosowaniu tych tarcz tylko w ostatnim wagonie, gdzie kinematyka sprzęgu przecież nie pracuje.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki