Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pięknie zwaloryzowany model. Da się z tych pikowskich plastików wyciągnąć fajny efekt. Ja jednak przybrudziłbym jeszcze pantografy bo za mocno się świecą, chyba że tylko tak wyszło na zdjęciu
Świetnie to wygląda. Warto by jeszcze zwaloryzowac wnętrza. Co do kabiny to jak kto chce i potrafi. Natomiast to co się rzuca w oczy to jasny szary plastik w oknach przedziału maszynowego. Dobrze by było gdyby tam się pojawił mrok. Nie powinien to jednak być kolor czarny. Ja z powodzeniem używam bardzo ciemno szaro oliwkowego koloru jaki ma farba Humbrol nr 66.
Czy można coś zrobić z wagonem, na którym podczas waloryzacji nastąpiło uszkodzenie powłoki lakierniczej? Ależ oczywiście można.
Wezwano grupę nastolatków z puszkami i po godzinie taki oto efekt ... (Bdnu-x / Roco 64819).
Graffiti rasowe ! Jedynie ta "buźka" taka... z przedszkola - ja bym ją osobiście zastąpił innym "rasowym" graffiti. Pozostałe są super - ręcznie malowane czy kalki?
Nie chciałbym krytykować, bo sam pewnie lepiej bym nie zrobił , ale też uważam, że dach jest do poprawki . Moim zdaniem dwie kwestie - pierwsza - krawędź łącząca dach ze ścianą - tam nie ma żadnej rynienki, aby ten czarny gęsty brud nieniesiony na model mógł się w rzeczywistości osadzić w tym miejscu. Wagony pasażerskie najczęściej w tym miejscu są czyste - prawdopodobnie mycie w myjni powoduje, że owa krawędź i fragment dachu są myte i dlaczego jest taki cienki czysty pasek - czasem jest szerszy, czasem węższy, ale widać, że "patyna" nie dochodzi do końca dachu tylko się "urywa" - czasem ma "poszarpaną" krawędź. Poniżej zdjęcie:
Druga kwestia to ogólnie patynowanie dachu, ale z uwzględnieniem odkładania się brudu na połaciach blachy pomiędzy konstrukcją wsporczą dachu. W zaprezentowanym przez Ciebie modelu zrobiłeś "równe" ("ostro" zakończone - z wyraźnymi krawędziami) pionowe paski, a tym czasem w Y-kach niemieckiej budowy (z resztą pewnie i w innych wagonach) pod blachą jest kratownica co dobrze widać na zdjęciu właśnie wagonu standardu Y niemieckiej budowy (a więc takie samego jak model Roco):
Darku, być może miałeś inne zdjęcie, na którym się wzorowałeś przy wykonywaniu patyny, bo przecież wszystkie wagony nie brudzą się tak samo, ale faktycznie tak jak stwierdził @Astro, obecna patyna dachu również i do mnie nie przemawia. Mam nadzieję, że zdjęcia się przydadzą i posłużą jako materiał poglądowy do dalszych prac przy patynowaniu wagonów pasażerskich .
Swojego czasu był to dosyć powszechny widok w realu.
Osobiście pokusiłbym się o "mgiełke" z areografu jako tło pod nie... Mogłoby to wyglądać w moim odczuciu jeszcze bardziej realnie.
Panowie @Remaj12 , @Astro - macie rację. Ten dach też do mnie nie przemawiał
Wagon zapewne i tak trafi na jakąś bocznicę, dlatego traktuję go jako poligon doświadczalny dla nowych, chemicznych specyfików.
Dach został umyty i poddany waloryzacji nieco inną metodą z użyciem AK heavy chipping. Ten sposób jest pokazany np.: tutaj.
Oczywiście góra zabezpieczona lakierem matowym vallejo (polyurethane matt varnisch).
Zestaw 4 węglarek Eaos-x (Roco RC76083 PMR Modele) po waloryzacji. Skrzynia ładunkowa - inspiracja dzięki @xxx z wątku Poradnik Kaliski. Trochę czasu jednak trzeba poświęcić ...
Myślałem, że ten projekt umrze śmiercią naturalną, ale z tego co widać jest zapotrzebowanie ...
p.s. podziękowania dla @Spacerowicz za udostępnienie szutrówki.
ST44-1240 (Piko 52812) - wersja średnio brudna. W oryginale ta lokomotywa jest jeszcze bardziej usyfiona.
Pozostało jeszcze tylko nanieść ślady na zderzakach i w drogę ...
SM42-733 (Piko 59270).
Nie wiem dlaczego Piko pokusiło się pomalować na czołownicy, na zielono imitację sprzęgu? W tym egzemplarzu zostało to poprawione. Co do pozostałych niezgodności - nie wypowiadam się.
Kolejna SU46-039 (Piko 52860) po waloryzacji. Na uwagę zasługuje wymiana zgarniaczy na pełne, montaż haku Weinert'a, montaż węży powietrznych wraz z zachowaną kolorystyką oraz sprzęgu ogrzewania (dłuższa wersja). W kabinach komplet mechaników.