W wątku kolegi
@FENIX wspomniałem o niepoprawnej wysokości belek zderzakowych w modelach MäTrix.
https://forum.modelarstwo.info/thre...o-br-52-na-ty2-br-03-na-pm2.6346/post-1128762
Chciałem pokazać, że przy odrobinie samozaparcia w przypadku przedniej belki można taki błąd skorygować. W moim przypadku sytuacja była mocno utrudniona, ponieważ modyfikacji dokonałem na już skonwertowanym na Ty43 modelu BR42. Z obliczeń wyszło mi, że belkę należy obniżyć o około 1,5 mm.
Na zdjęciach porównanie Ty2 na bazie Gützold-a ( z lewej) oraz Ty43 na bazie Trix-a.
przed:
Zobacz załącznik 1060014
po:
Zobacz załącznik 1060015
Partia czołowa przed modyfikacją:
Zobacz załącznik 1060016
po modyfikacji polegającej na podniesieniu płaskiej części wsuwanej w ramę między silniki parowe. Stworzyłem nową płaską część z kawałka blachy miedzianej. Płytkami z tworzywa sztucznego przyklejonymi do płaskownika skorygowałem odpowiednią wysokość. Przy okazji odwzorowałem prawidłowe dla Ty43 słupki poręczy oraz gniazdo sprzęgu:
Zobacz załącznik 1060017
Dopiero po modyfikacji mogę patrzeć się na ten model
Warto zwrócić uwagę, że po przeróbce dolna część blachy poddymniczej uzyskała bardziej prawidłowy kąt pochylenia. To jest tylko i aż 1,5 mm różnicy. Dla dociekliwych, tylna belka pozostała w oryginale. Jej obniżenie wymagałoby obniżenia posadowienia całego tendra na wózkach. Tył aż tak mocno nie kłuje w oczy.
Ktoś zapyta, to może Ty43 budować na bazie BR42 Liliputa? To również nie byłoby idealnym rozwiązaniem. Liliput w swoim modelu znacznie poszerzył rozstaw cylindrów. Mocno wystają poza obrys pomostów. Słyszałem o przypadku, że kowersja Ty43 na bazie Liliputa ze względu na przekroczony rozstaw cylindrów zahaczała o obiekty na jednym ze spotkań przy makiecie modułowej...