• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Flotoma

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.927 111 11
Wiesz co Tomaszu, cudo. Podziwiam ludzi takich jak Ty. Kupują wagon, przerabiają, by mieć własny, niepowtarzalny model taboru PKP. Wątku o Ty2 od Roco już czytać się nie daje :) Brawa dla ciebie za twoją pracę. Zawsze cieszy oko, a patrzenie na ten niepowtarzalny tabor na pokazach makiet PMM H0 to sama przyjemność. Serdeczne gratulacje i pozdrowienia. Szkoda, że takich ludzi jak Ty tak mało na forum. Większość tylko płacze nad wyrobami gotowymi oczekując cudu z fabryki. Ty po prostu bierzesz, przerabiasz i cieszysz się z posiadanego dzieła. Miło popatrzeć.
Nie cudu, tylko towaru zgodnego z zapowiedzianym wyrobem. Nie wiem po co ten pstryczek w stosunku to ludzi którzy maja oczekiwania a moze nie maja czasu czy zdolności żeby sobie przerabiać modele.

A u Tomka, jak zwykle robote prima sort!!
 

Maciek Wójcik

Znany użytkownik
Reakcje
1.156 135 15
Cześć Tomek, czy uchwyty na sygnały końca pociągu to wyrób Weinerta?
Muszę doposażyć swój wagon w takie rzeczy… Przynajmniej wypadałoby ;)

Pozdrawiam!
M
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.625 5 0
Cześć Tomek, czy uchwyty na sygnały końca pociągu to wyrób Weinerta?
Muszę doposażyć swój wagon w takie rzeczy… Przynajmniej wypadałoby ;)

Pozdrawiam!
M
Maćku, uchwyty wyszukał kolega Krzysiek w ofercie firmy CN-Modell.
Tu można je kupić:
https://www.wagenwerk.de/fahrzeugba...eterwagen/47/signalscheibenhalter-geschweisst

To są imitacje uchytów spawanych, występujące na wagonach budowanych bliżej II WŚ, podczas jej trwania i w okresie powojennym. Spotykane np. na wagonach towarowych grupy "Bremen".
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.625 5 0
Po inicjatywie Krzyśka powstaje kolejny wagon, który docelowo stanie się zalążkiem drugiego pasażerskiego składu "pruskiego" na makiecie.
Mowa o wagonie pocztowo- bagażowym niemieckiego pochodzenia PwPosti-34. Tu więcej o oryginale:
Tillig 500621 | Wagon pocztowo-bagażowy Fg 36015 PKP | DCC - Digital Command Control (dcc24.eu)

Wagon ma oznaczenie producenta jeszcze PREFO. Pomimo tego został całkiem przyzwoicie opracowany. Model otrzyma oznaczenia z epoki IV.

Oryginał:
DSC01365__.JPG


Po modyfikacjach:
DSC01373__.JPG
DSC01375__.JPG
DSC01378__.JPG
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.479 443 99
Nie wiem po co ten pstryczek w stosunku to ludzi którzy maja oczekiwania a moze nie maja czasu czy zdolności żeby sobie przerabiać modele.

A u Tomka, jak zwykle robote prima sort!!
Jeśli ktoś poczuł się urażony, to przepraszam. Pisząc to, chciałem tylko zaznaczyć, że ja nie wierzę w wyrób wielkoseryjny spelniąjący wszystkie oczekiwania modelarza kolejowego chcącego mieć swój niepowtarzalny model lokomotywy. W takich wyrobach niemal zawsze jest coś, co można poprawić. Szczególnie, jeśli chodzi o parowozy PKP z epoki IV. Oczywiście mam na myśli kolejowych "świrów", którzy chcą mieć maszynę ze swojego sentymentu, swojej okolicy, wyglądającą jak na zdjęciu, które jest zdjęciem "mojego" taboru., ubrudzoną, oznaczoną, z armaturą, wyglądającą jak na fotce. Takiego nigdy nie będzie. Wiadomo... wielka seria, to i czyste modele, oznaczone tak samo, wyglądające identycznie. Chyba nie do końca o to chodzi w modelarstwie kolejowym. Przynajmniej - tak mi się wydaje - takim ludziom jak pan Tomek, obserwując jak wiele pracy wkłada w przerabianie taboru.
Ktoś zbiera fabryczne? W porządku. Oby każdy był zadowolony. Każdego cieszy co innego
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
836 31 1
Z samego tylko jutuba wiemy, że produkt wielkoseryjny (a nawet nie tak wielko) to generator marudzenia. Inną kwestią jest modelarstwo, które uprawia @Flotoma, inną kolekcjonerstwo (i sprzedaż kolekcjonerskich modeli, leżaków pudełkowych, wyjętych tylko do zdjecia), a jeszcze inną miks dwóch poprzednich (z wyjątkiem sprzedaży) bo tu ktoś umie to i owo, i zna swoje możliwości.
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.625 5 0
Tomku, od którego roku następowały tak znaczne przeróbki w tych wagonach?
Nie udało mi się dotrzeć do porządnych zdjęć wagonu MCi43 w malowaniu PKP z epoki IVa. Z posiadanych przeze mnie informacji w epoce IVb wagon był już rzadkością w ruchu planowym. W latach 70-tych zachowały się jednak egzemplarze przeznaczone na wagony socjalne/ techniczne. Da się je wypatrzyć jako "mistrzów drugiego planu" np. na zdjęciach z parowozowni. Widać na nich charakterystyczne modyfikacje. W moim modelu MCi43 zakres przeróbek był omawiany z Panem Krzysztofem Kojem oraz Krzyśkiem.
Nie jestem w stanie określić od którego roku dokonywano przeróbek.
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.625 5 0
Prace przy budowie wagonu trwają. Podczas malowania wykorzystałem technikę "wybierania paneli". Pocieniowałem czarnym kolorem wszelkie krawędzie oraz linie podziałów. Następnie docelowym kolorem wypełniłem "panele" tak, aby lekko przebijał czarny kolor naniesiony we wcześniejszym etapie.
Podczas nakładania kalkomanii kłopotliwe okazało się naniesienie czerwonobiałego pasa na przedziale pocztowym. Przeszkadzały imitacje odbojników drzwi. Płyny zmiękczajace kalkomanie miałyby problem ze zniwelowaniem takiej wysokości detalu. Za pomoca zaostrzonej rurki wyciąłem w pasku otwory na miejscach odbojników.

01.jpg
02.jpg

03.jpg
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.625 5 0
Mogę się pochwalić, że w życiu zbudowałem już trzecią stację techniczną :) Na potrzeby uproszczenia obsługi makiety stacji Wysoka Gorzowska zbudowałem stację techniczną w postaci pętli nawrotnej. Muszę się przyznać, że o czymś takim myślałem od początków prezentacji makiety Karnin Gorzowski na wystawach. W zamyśle chciałem skrócić operację "oblatywania" składów przez lokomotywę na klasycznej stacji technicznej. Chciałem również wyeliminować konieczność przekładania sygnałów końca pociągu. Długo zastanawiałem się nad promieniem pętli. Teoretycznie bezpieczny promień do osi toru powinien wynosić 90 cm. Gwarantowałby bezpieczny przejazd taboru wyposażonego w koła RP25. Wyeliminowałby zjawisko "zazderzakowania się" w miejscu przejścia w łuk odwrotny. Po symulacjach na flexach ułożonych na podłodze przy ustalonym za pomocą miary promieniu doszedłem do wniosku, że wystarczy promień 80 cm. Taki też zastosowałem w swojej konstrukcji. Testy podczas Targów Hobby wykazały, że założenia okazały się poprawne. Zaniżony promień wymaga jednak dużej dokładności na stykach poszczególnych segmentów ze sobą. Minimalne przesunięcie profili szyn na łączeniach stwarza ryzyko wykolejenia się taboru.
Przy projektowaniu zależało mi również na tym, aby pętla zajmowała jak najmniej miejsca po złożeniu. Stąd założenie, że wszystkie segmenty posiadają jednakową długość. Ułatwia to ich pakowanie. Do pętli stworzyłem również system zakrycia jej dołu oraz góry. Mniej więcej na 3/4 obwodu. Górne zakrycie bazuje na stelażu oraz płachcie zadrukowanego na czarno banera. Na zdjęciu z górnym zakryciem widoczny jest jeszcze stan przed korektą długości pionowych słupków. Brakuje też mocowań górnego rantu banera do "karniszy".
Nie zastosowałem modułu pętli. Zmiana polaryzacji odbywa się za pomocą przekaźników równolegle z przestawiającym się rozjazdem. Dodatkowy przekaźnik steruje również prostym sygnalizatorem z diodami led pokazującymi z daleka kierunek położenia rozjazdu.
Na zdjeciach w stanie spakowanym nie widać osobno pakowanej części "Y" oraz aluminiowych nóg.

20241007_203112_.jpg



Fotoplastykon... pilnie sprzedam :)
20241007_211727_.jpg
20241027_112102_.jpg
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.897 29 2
Tak prezentuje się niemiecki PwPosti-34 po metamorfozie na wagon pocztowo-bagażowy serii DP w malowaniu PKP.

Zobacz załącznik 1087436
Piękny wagon! Technika wybierania paneli pozwoliła uzyskać rewelacyjne efekty. Nie mam jeszcze takich umiejętności i cienkiej dyszy, ale widzę, że to jedynie słuszny kierunek. Rewelacja! No i tabor z odpowiednią patyną, to jednak najpiękniejsza rzecz w modelarstwie... :love:
 

Tomma

Nowy użytkownik
Reakcje
43 2 0
Preshading albo wstępne cieniowanie. Z nazwą "technika wybierania paneli" spotykam się po raz pierwszy. Niemniej jednak wagon śliczny. Drut na dachu to jaka grubość?
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki